הגינה הכי חמודה בת"א ומספרה לשיח פוליטי. זאת העיר של הלל קוגן

הלל קוגן (צילום: לטיסיה בולו)
הלל קוגן (צילום: לטיסיה בולו)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים אהובים בוחרים את המקומות האהובים עליהם חוזר במהדורה פוסט-מלחמתית חדשה. והפעם: הכוריאוגרף הלל קוגן במופע חדש עם אנסמבל בת שבע, ועם כמה המלצות אש מרחבי העיר, מקום אחד שנוא במיוחד ותשובה טובה לשאלה הקשה מכולן: מה יהיה?

>> הלל קוגן הוא כוריאוגרף ופרפורמר עטור פרסים, והוא חוזר לאנסמבל בת־שבע שבו רקד בשנים 1995-96, והפעם כיוצר הבלט "ניכוס" שיבצע האנסמבל החל מהשבוע הבא (18.3). יצירותיו הקודמות של קוגן, "אוהבים ערבים" (2013) ו-THISISPAIN (2022), זכו להצלחה מסחררת בארץ ובעולם והפכו אותו לאחד מהיוצרים הייחודיים שפועלים כיום בשדה המחול הישראלי. זמני הופעות וכרטיסים כאן.

>> המקום הכי גבוה בת"א וקפה של קסמים // העיר של מעיין ריף
>> מלכת הפופ אפ של האמנות בתל אביב // העיר של יערה זקס

1. יוגה לבונטין

בית שני שלי ואהוב, כבר יותר מ-15 שנים, בניהולה של נטע ברנע. המקום המועדף עלי לפתוח כל בוקר מיד אחרי שפיזרתי את הפעוטות לגני הילדים. לבונטין 7

 

2. קפה ברזילי

אחרי היוגה, או בדרך לשיעור פלמנקו, קפה מצוין ומאפה סבבה במחיר נדיר בתל אביב. אוכל טעים, נעים ונטול פוזה. ברזילי 1 

3. גינת רות

ככה אנחנו קוראים לפינת החמד הזו במשפחה, אבל לפי השלט במוקם צריך לומר גן רות. שעות של נדנדות שהילדות גדלות עליהן וממש אוהבות, צל ואוויר, וקיוסק חמוד עם קפה להורים וכדור שוקולד על מקל לילדים. רות 1 

 

4. המספרה של חפצי

הכרתי אותה כשגרתי 10 שנים ברחוב לוינסקי, ומאז לא עזבתי ולא אתן לאף אחת אחרת לספר אותי. חוץ מתספורת מדויקת, חפצי המוכשרת מספקת שיח פוליטי, חברתי, רכילותי חוצה גבולות ומלא חכמה ורגישות. המספריים ביד והרגליים על הקרקע. העלייה 9

5. הים התיכון

באשר הוא. לא תמיד כיף לי על הטיילת, אבל תמיד טוב לדעת שהים שם, ולפעמים שווה לי לסטות מהמסלול כדי לעבור דרכו ולהתפעל ממה שיש לו להציע ללב.

טוב שהוא קיים. חוף הים בתל אביב, אוקטובר 2023 (צילום: שאטרסטוק)
טוב שהוא קיים. חוף הים בתל אביב, אוקטובר 2023 (צילום: שאטרסטוק)

מקום לא אהוב בעיר

הטיילת בין גורדון לפרישמן, גם מהגשר להולכי רגל שיורד מגורדון לטיילת. יש שם כבר שנים מפגע ריח צחנה שמגיע כנראה מנקודות הניקוז של המטבחים של המסעדות בסביבה.

לתמונות היפות אין ריח. הטיילת (צילום: Shutterstock)
לתמונות היפות אין ריח. הטיילת (צילום: Shutterstock)

השאלון 

איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
המופע "נכס, צאן, ברזל" של היוצרת מיכל סממה, שאני עוקב באדיקות אחר יצירותיה כבר כמה שנים. רגישה וגאונית, אמיתית ופותחת את הלב, ולא משנה באיזה צד אתה.

איזו יצירה נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
המופע חוצה הז'אנרים "המבורגירלז" של הפרפורמריות הנדירות מיה לנדסמן והילה גלוסקינוס. גם קשור וגם מנותק לחלוטין מהעכשיו הקשוח שלנו, מופרע, מלא דמיון וקסם, זה חומר מעורר השראה שנחרת עמוק ולתמיד.

לאיזה ארגון או מטרה את.ה ממליצ.ה לתרום או להתנדב בזמן הזה?
כל ארגון או מטרה שקשורים לחטופים ולמשפחותיהם.

מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע?
הסטודיו של להקת הפלמנקו הישראלית של מיכל נתן ברחוב המסגר 60, שמאפשר בית ומפלט בעתות שלום ומלחמה, לאנשים מכל הגוונים והרמות, ללמוד ולרקוד את האמנות המיוחדת הזאת שהיא ערוץ ישיר אל הרגש והנשמה.

מה יהיה?
תלוי בנו. תשובה מתחמקת מספיק?