ריחוף בחלל וטיול ביער עבות ממש פה בעיר: המקומות של זואי פולנסקי

זואי פולנסקי. צילום: אורי קרול
זואי פולנסקי. צילום: אורי קרול

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם עם המוזיקאית שמציגה בימים אלה עבודה על הגג של ההרצל 16. היא לוקחת אותנו לסיור במקומות שמרגישים מחוץ לעיר, אבל עוברת גם ברוטשילד ובמקדש המוזיקה שבתדר

1. גינת קריית ספר

זאת פיסת הטבע הכי קרובה אליי, ואני מנצלת אותה לעתים קרובות לישיבה של סוף יום מול הבריכה האקולוגית, לבהייה בברווזים או לביקור בגינת הכלבים עם הכלבה שלי אייווי. בלילה אפשר להקשיב לצפרדעים ולדגים מתחככים בקני סוף. יש אפילו מפל קטן שאפשר לעבור מעליו בצעדים גדולים מאבן לאבן, ולהרגיש לרגע את המרקם הסלעי שלהם מתחת לרגליים. זאת חוויה מיניאטורית של יופי שמפתיעה אותי כל פעם מחדש בין כל הבניינים, האספלט והבטון.

הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock
הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock

2. נואיבה

אני לא מרבה לצאת לבלות, אבל אם מצליחה להוציא את עצמי מהבית בערב, זה כנראה יהיה לנואיבה. הסאונד במקום הוא אחד הטובים בעיר, סידור הישיבה – טרסות בלתי מחייבות – בא לי ממש טוב, הפרצופים מוכרים וחמודים, ומעל לכל המקום נוטף מאהבה עצומה למוזיקה. אפשר למעשה להגיד את אותו הדבר על מתחם התדר כולו, אבל נואיבה היא כמו הדובדבן שעל הקצפת. הבר ה״עצי״ והאינטימי מאפשר את כל מה שכיף בתדר אבל בגרסה שהיא קצת יותר Cozy.
דרך יפו 9

נואיבה רקורדס. צילום: הילה עידו
נואיבה רקורדס. צילום: הילה עידו

3. הפלנטריום במוזיאון ארץ ישראל

חלל זאת אובססיה שלי מילדות והפלנטריום במוזיאון ארץ ישראל זה המקום שבו הכל התחיל. לעולם לא אשכח את החוויה של להיכנס לתוך הכיפה החשוכה והמוזרה הזאת אחרי הליכה בשבילים שטופי השמש של המוזיאון. בזמן שהעיניים מתרגלות לאפלה מתחילים להופיע כל מני תצוגות כוכבים מסתוריות על הקירות של מסדרון הכניסה, ואתה משוגר אל הלא נודע. גם בגיל מאוחר הפלנטריום נשאר מקום אהוב עלי, טעון בנוסטלגיה.
חיים לבנון 2

4. השביל הקטן שבין העצים בגן מאיר

מדרום לשביל הראשי של גן מאיר עובר שביל קטן יותר ומפותל, בקרבה לאנדרטת הזיכרון. ללכת בו זה סיפור של דקה או אולי אפילו פחות, אבל איזו דקה. העצים משני צידי השביל גבוהים ודחוסים, ואפשר לרגע קטן לדמיין שאת נמצאת בתוך יער עבות. בזווית מסוימת לא רואים מסביב אף לא מבנה אחד, רק ירוק ועוד ירוק. יש לי נטייה לשים לב ולנסות לנצור רגעים קטנים שהאופי שלהם יוצא דופן, בולט מתוך המישור של החוויות היומיומיות בעיר. הרגע הזה, במעבר בשביל בגן מאיר, הוא כזה בשבילי.

השביל בגן מאיר. צילום: זואי פולנסקי
השביל בגן מאיר. צילום: זואי פולנסקי

5. סימפל האפי מרקט

מעדניה טבעונית על פינת שינקין רוטשילד שהכל בה טעים ומפתיע. זה המקום היחיד שאני יכולה לעבור בו בדרך חזרה הביתה אחרי חזרה או הופעה ולצלול לתוך בראוני או מוס שוקולד עשיר בלי נקיפות מצפון. גם האוכל המוכן שלהם והמאפים טעימים בטירוף, וזה כיף שבתוך המרכז הקולינרי שרחוב שינקין נהיה, יש גם עסק טבעוני בלתי מתפשר שנותן איזון לכל הנהנתנות הגבינתית/בשרית/דגית.
שדרות רוטשילד 99

סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)
סימפל האפי מרקט (צילום: יח"צ)

עבודת המיצב ״About the Mirror and its Pieces״ של זואי פולנסקי ושל האמנית נעמה בר אור מציגה עד ה-30.9 בגלריה Room 25 על הגג של הרצל 16. לפרטים נוספים