קפה שעושה נחת ובריכה שמזכירה ברלין. העיר של יונתן גולד

יונתן גולד (צילום: יונתן גולד)
יונתן גולד (צילום: יונתן גולד)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הצייר יונתן גולד נועל את תערוכת היחיד שלו ומספר איזה מקום בדרום תל אביב גורם לו להרגיש כמו סזאן

29 בדצמבר 2021

1. קפה נחת

את בית הקפה הזה בכיכר דיזנגוף עיצבה בת זוגי, רעות עירון, בצורה שממש כיף להיות בו. מעבר לזה בשבילי זה הקפה הכי טוב בעיר. הבעלים, דודו ואסף חורשים יבשות להביא את הזן עם החמיצות הנכונה ובזמנם החופשי הם בונים ביה"ס באתיופייה ובקניה.

2. קנווס 

חנות ציור מקצועית בכל קנה מידה. אני מבלה שם הרבה יותר מדי לטובת עבודותיי. הבעלים הם צמד אחים, דור שני למקצוע, ושניהם נשמות גדולות. (רח' אילת 25)

3. חזק 18

הסטודיו שלי נמצא מעל מגרש למחזור מתכות. במשך השנים עברתי הרבה חללי עבודה. בחזק, אני נמצא כבר יותר מחמש שנים ומרגיש מאד בבית. בכל פעם שאני עצוב וחסר אנרגיה אני יוצא לגזוזטרה ומרגיש כמו סזאן מול סן ויקטואר.

אשכרה כמו סזאן. רח' חזק 18 (צילום: יונתן גולד)
אשכרה כמו סזאן. רח' חזק 18 (צילום: יונתן גולד)

4. קריית ספר

המקום הקהילתי האולטימטיבי בעיר. מבחינתי מקום אוטופי לחלוטין. הגינה הכי יפה בתל אביב שמאפשרת הפוגה נעימה גם ביום וגם בערב. כשהילדים שלי היו קטנים זה היה הבית השני שלנו.

המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)
המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)

5. הבריכה בחשמונאים

בריכות הם נושא חשוב בחיי, מתי שרק מתאפשר לי אני בתוך מים. לכן, כאשר פתחו את הבריכה העירונית בחשמונאים, הייתי אחד מהנרשמים הראשונים. אני מאוד אוהב את המקום. יש שם אווירה ידידותית וסוציאלית שקצת מזכירה לי את ברלין.

קאנטרי חשמונאים (צילום: אילן ספרא)
קאנטרי חשמונאים (צילום: אילן ספרא)

בשבת הקרובה, 1.1, תינעל תערוכת היחיד שלי במשכן לאמנות עין חרוד. "בועט בדלי" היא תערוכת רטרוספקטיבה של אמצע הקריירה שלי הכוללת כ־30 עבודות גדולות ממדים, החל מ-2014 ועד היום. זאת הזדמנות אחרונה להצטרף למפגש איתי בתערוכה. התערוכה מאוד הצליחה הן מבחינת כמות המבקרים והן מבחינת סיקורים בעיתונות. זאת הייתה חוויה חזקה במיוחד בשבילי להיחשף לכל כך הרבה תגובות כי לרוב אני נמצא לבד בסטודיו ומדי פעם מזמין קולגה שייתן נקודת מבט.