כל העיר באופניים ובסוף עצירה באוגנדה. העיר של ירון מנדלוביץ

ירון מנדלוביץ. צילום: אלה ברק
ירון מנדלוביץ. צילום: אלה ברק

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: ירון מנדלוביץ, האיש שמאחורי סטודיו ג'לאדה שמשיק השבוע חנות חדשה, שמופתע כל פעם מחדש מהחיים שמתקיימים בתוך בניין פנורמה, ואולי גם הפך - בלי לדעת - לחבר בכת

27 באפריל 2023

1.האוגנדה

מקום שהוא עבורי כמו כמו בית (הרוס), היכן שהשדים מרגישים בנוח לשבת לבירה. מוסד תרבות ירושלמי ותיק ויקר שהקימו איתמר ורענן בגרסה תל אביבית. הוא התנחל כמו חללית עזובה בסמטת בית הבד ויצר שם אי של שפיות, שנותן מצד אחד תחושה מוכרת ונוחה ומצד שני אין פעם שאתה לא שואל את עצמך "מה אני עושה פה שוב?". על המתח הזה בנוי המקום ואני אוהב את זה. לפעמים אני בתפקיד התסריטאי שצופה, מתבונן מהצד, ולפעמים אחד היצורים שמשתתפים במשחק. יש שם גם הופעות איזוטריות ויפות, חומוס אגדי של מקסים טורבו בסופ"שים, וכמה אהבות נכזבות.
בית הבד 5
אי של שפיות. אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד
אי של שפיות. אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד

2. האופניים שלי

הדבר הכי טוב (מלבד הים) בתל אביב הוא לרכב על אופניים. זו חוויה שהיא תמיד באקסטרים מצד אחד אבל מאוד מרגיעה מצד שני. בעיר שכיף לגמוע מצפון לדרום בכמה רגעים ספורים ובמהירות מופרזת, האופניים נותנים לך חופש גדול (עד הרגע שגונבים לך אותם). לפעמים זה כמו משחק מחשב, בין שליחי הוולט, הנהגים העצבניים והקורקינטים, משחק שעדיף לא להפסיד בו.

3. בניין פנורמה

פאר ארכיטקטורה ברוטליסטי, חללית נוספת שנחתה על העיר כאילו מזמן וממקום אחר. אני אוהב את האסתטיקה של הבניין, המיקום שלו ואת החיים המפתיעים שיש בו. בתור בעל עסק כיף לראות מקום שמרכז כל כך הרבה יזמות ופעילות של מלאכה ומסחר. בלילות יש שם לפעמים מסיבות ואיך אפשר בלי להזכיר את חנות המפעל של הדליקטסן. פנינה אמיתית וסחרחורת רבתי.
דרך בן צבי 84 

4. Raw Fit

לכאורה מדובר בסטודיו לאימוני כושר, אבל מי שמכיר את חמודי (בעל הבית) יודע שזה הרבה מעבר. מרתף למביני עניין ואנשים שרוצים לעבור שינוי חיובי בחיים (לאזן את הלילות באוגנדה). מקום להניח בו לשעה את ענייני היום ולהתמסר לאנרגיה אחרת. חמודי משמש עבורי באופi לא רשמי גם פסיכולוג, יועץ עסקי ומטפל זוגי, ואני באופן אישי מכור. המקום עובד בשיטה של חבר מביא חבר, יש שם קהילת מאמנים ומתאמנים גדלה ואולי בכלל אני חלק מכת ואני לא יודע.
סמטת בית הבד 3

5. ג'לאדה טורס

ג'לאדה היא הבייבי שלי וגם המקום שהכי כיף לי בו: סטודיו לעיצוב, איור והפקה, וגם מרכז תרבות רב תחומי ופלטפורמה עכשווית עבור מאיירים, מעצבים, אמנים ואספנים. יש שם אירועים משמחים, תערוכות מתחלפות והרבה שיתופי פעולה פורים ויצירתיים. חוצמזה זה גם הסלון שהכי נעים לי בו והסייף פלייס שלי, מקום לשבת בו עם חברים, להחליף רעיונות, לעשות צרות ולשמוע יוטיוב רנדומלי עד 4 בבוקר.
סמטת בית הבד 3 ועכשיו גם שינקין 53

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gelada (@gelada)

ירון מנדלוביץ הוא האיש שמאחורי ג'לאדה טורס. לאחרונה פתח חנות בשנקין 53, בחלל בו פעל הסנדוויץ' של איציק ורותי. השקת החנות החדשה תתקיים בשישי (28.4) 12:00-17:00