כל מה שטעים עם וודקה ובירה: המקומות האהובים של בעלי המנזר

אין ברירה, חייבים ללכת גם לבסטה. ליאור הרגיל, המנזר (צילום: שלומי יוסף)
אין ברירה, חייבים ללכת גם לבסטה. ליאור הרגיל, המנזר (צילום: שלומי יוסף)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: רב-נזיר ליאור הרגיל שיודע לקחת אתכם לכל המקומות הנכונים שבהם אלכוהול פוגש אוכל טוב ומעט מושחת ומאוד טעים. ממליצים לרשום הכל

13 ביולי 2021

1. הבסטה

אין לי ברירה וזה מקום שאני נמצא בו הרבה, בפנים ליד המזגן. אפשר לומר שהבסטה שייכת לשני אחים שלי, אחד ביולוגי ואחד לא (איתי הרגיל ומעוז אלונים – ש.ב.ד.) וכולם חברים שלי. מהיום הראשון אני שם, האוכל תמיד טוב והמשקאות תמיד טובים. אני כמעט גר שם וזה ממש המקום השני שלי.
השומר 4

שווארמה חזיר, הבסטה. צילום: רן בירן
שווארמה חזיר, הבסטה. צילום: רן בירן

>> מנזר השתיינים: איך שומר המנזר על מקומו כבר 30 שנה
>> טעים באופוזיציה: המנות הכי לא כשרות הכי טובות בתל אביב

2. הבר של אדי

מסעדה רומנית ממוזגת היטב שגיליתי עם שאול אברון בתחילת שנות ה-2000, כשהיא עוד הייתה חמארה. מאז שזוגתו השתלטה על המטבח הרמה עלתה מאוד. אני אוהב את כל המנות שבתפריט, במיוחד צ'ורבה די בורטה – צ'ורבה מקיבה שמוגשת במקומות בודדים בעיר, מיטיטיי, איקרה וסטייק לבן.
מנחם בגין 9

3. ויקינג

כי אני אוהב את ויקה וניקולאי ובגלל שאני רוסי, מה לעשות. פילמני, שניצל חזיר על עצם וכל מה שמגישים שם טעים לי עם וודקה קפואה ליד.
בן יהודה 6

בלינצ'ס, ויקינג. צילום: רן בירן
בלינצ'ס, ויקינג. צילום: רן בירן

4. האופרה

בגלל הקורונה לא הלכתי בשנה האחרונה, אך כאוהב מוזיקה קלאסית אני מאוד אוהב אופרה ומקפיד ללכת להופעות. אז נכון שאפשר לצפות ביוטיוב (גם את The who אפשר אבל זה לא אותו הדבר), אבל אם ישנה אפשרות – גם אם זה אומר לטוס – ברור שעדיף Live. כרגע מוצגת בבית האופרה האיטלקייה באלג'יר מאת רוסיני. בית האופרה ממוזג ומהווה אסקפיזם מוחלט לכמה שעות מהחום, מהחדשות, מהרעש ובכלל.

ורתר באופרה הישראלית. צילום: יח"צ
ורתר באופרה הישראלית. צילום: יח"צ

5. מוסי דגים

בניגוד לרבים אני אוהב את מוסי. הוא חבר ואנשים סתם טועים לגביו – יש לו לב ענק. כרגע אני קונה אצלו דגים רק להכנה בבית, כי במנזר אנחנו בתקופת מעבר: חסרים טבחים והתפריט עדיין מצומצם. סלבה בתו של מוסי מייצרת תיקי בד מודפסים וממוספרים וכדאי להציץ בהם.
הכרמל 25

תיק של סלבה פנסטר (צילום:ליאור הרגיל)
תיק של סלבה פנסטר (צילום:ליאור הרגיל)