הבחירה המטומטמת: 14 המנות הכי לא כשרות הכי טובות בתל אביב

שימו שרימפ על הברבי. שרימפס עטופים בבייקון, בדיוק כמו בפורטר אנד סאנס. צילום: Shutterstock
שימו שרימפ על הברבי. שרימפס עטופים בבייקון, בדיוק כמו בפורטר אנד סאנס. צילום: Shutterstock

אחרי שהרב הראשי הספרדי לישראל יצחק יוסף אמר שמי שלא אוכל כשר "המוח שלו נהיה מטומטם", החלטנו שאנחנו צריכים לשקוע לתוך הטמטמת הטעימה הזו, ולאסוף את המנות הטובות ביותר בעיר שמייצגות את החופש לאכול מה שמתחשק לכם, ולהיות מטומטמים, אבל מאושרים

2 באוקטובר 2023

1. קריספי סקין פורק | למפור

במסעדה החדשה של יוצאי האנוי ואייל שני (למרות שהוא אינו מעורב במטבח) מוגשת מנת בטן חזיר שראויה לפתוח את הרשימה החתרנית שלנו. כמה ראויה? "אין שום דרך להסביר במילים כמה המנה הזו אדירה כי אין מילים בעברית כדי לתאר עד כמה הפער בין הרכות של הבשר לפריכות של העור גדול. או כמה פריך הוא החלק הפריך", כתב מבקר המסעדות שלנו. (48 ש"ח)
למפור, המלך ג'ורג' 30, תל אביב

מנה שתגרום לכם להתעלף מאושר. בטן החזיר של למפור (צילום: אריאל עפרון)
מנה שתגרום לכם להתעלף מאושר. בטן החזיר של למפור (צילום: אריאל עפרון)

2. חוק וצ'דר | הדסון והדסון לילינבלום 41

כן טוב, ברור שברשימה הזו יהיה בייקון צ'יזבורגר אחד לפחות, אבל כשניסינו להבין איזה בייקון צ'יזבורגר הוא הכי לא כשר והכי מושחת, היה רק מועמד מובהק אחד – פצצת הטעם של ההדסון כבר הפכה לקאלט, עם מיונז צ'יפוטלה, חסה כבושה, ירקות וכמובן – שכבת צ'דר עבה ונוטפת, ורצועות בייקון עסיסי ופריך ממעל. זה כל כך מופרך עד שזה אמור לצאת מחוק לחוק, אבל עד שתעבור הרפורמה מותר עדיין לאכול אותו. שווה בכל פעם מחדש..
הדסון לילינבלום 41 (בלילינבלום 41, דהה) והדסון רמת החייל (הבזל 27)

כי צ'דר צריך להיות. המבורגר חוק וצ'דר, הדסון (צילום: דן פרץ)
כי צ'דר צריך להיות. המבורגר חוק וצ'דר, הדסון (צילום: דן פרץ)

3. צלע חזיר, בייקון ומנצ'גו | הוטל מונטיפיורי

אין מי שנמצא עם היד על הדופק הקולינרי של עמישראל יותר מאשר רותי ברודו. ועדיין, בניגוד להעדפות הכשרות של מחצית המדינה, בהוטל מונטיפיורי מוגשת מנת צלע חזיר צלויה ממולאת גבינת מנצ'גו ועטופה ברצועות בייקון פריכות. הדקדנס וההדוניזם כבר מחשבים את קצם לאחור. (138 ש"ח)
הוטל מונטיפיורי, מונטיפיורי 36

4. קלמרי ואנדויה | פאסטל

אם היינו צריכים להגדיר את המנה הזו בשלוש מילים, כנראה שהיינו בוחרים ב-"לא כשר בריבוע". אנדויה הוא ספק נקניק, ספק ממרח מפלפלים חריפים מקומיים, וחלקי חזיר שומניים וארומטיים שמקורו בחבל קלבריה שבאיטליה. שף גל בן משה מכין במסעדה גרסה מקומית לאנדויה מפלפלים חריפיים ובשר טלה, ודוחס אותה לקלמארי שמנמנים ועסיסיים. יחד עם תפוח אדמה מדורה, יוגורט ושמן צ'ילי מתקבלת מנת סרף אנד טרף עסיסית, פיקנטית, בועטת ומלטפת שראויה לכוכב מישלן. 78 ש"ח.
פאסטל, שדרות שאול המלך 27

קלמרי אנדויה טלה, תפוח אדמה, ריג'לה uשמן צ'ילי. פאסטל (צילום חיים יוסף)
קלמרי אנדויה טלה, תפוח אדמה, ריג'לה uשמן צ'ילי. פאסטל (צילום חיים יוסף)

5. שווארמה חזיר | מפגש רמב"ם

בשווארמיית הבוטיק מבית הבסטה מעמידים בכל יום חמישי בגאווה סיח בשר לבן, סוג של צלם בהיכל בשוק שרובו כשר. עבור חוטאים שכמונו, הפיתה שאפי רז מרכיב היא הדבר הקרוב ביותר לגן עדן. (65 ש"ח)
רמב"ם 3, תל אביב

6. ספגטיני סרטנים | מנסורה

מדובר באחת המנות הטעימות בעיר, ואנחנו באמת מוכנים לאכול שוב ושוב, בכל יום בשנה. ספגטיני טרי בעבודת יד, עשוי אל-דנטה עם בשר סרטנים רך וענוג, ורוטב מדויק וכה טעים שמבוסס על לימון, חמאה וציר עוף. מנה מינימליסטית ונהדרת באמת, בה כל המרכיבים משתלבים זה בזה. אולי מי שאוכל לא כשר מטומטם (לפחות לפי הרב הראשי), אבל מי שלא אוכל את המנה המבריקה הזו – פשוט אדיוט.
מנסורה, דרך שלמה 13

7. סיקונג מו | בית תאילנדי

בית תאילנדי היא מהמסעדות האהובות בישראל, עובדה שאינה מפריעה לה לנופף בדגל הא־כשרות (או בעצם, להיפך: הדגל הזה ממש לא מפריע לה להיות אהובה על הבריות). מנת צלעות בשר לבן עם ברוטב מתקתק-מלוח עם ירק תאי ברוטב צדפות, מרק פפאיה וסטיקי רייס, מוכיחה באופן חד משמעי שלפחות מבחינה גסטרונומית, דווקא התאילנדים הם העם הנבחר. (138 ש"ח)
בית תאילנדי, בוגרשוב 8
גם חזיר, גם צדפות (צילום: נופר לפיד)
גם חזיר, גם צדפות (צילום: נופר לפיד)

8. סיר פירות ים | מאנטה ריי

כשערכנו את רשימת 25 המנות המיתולוגיות בעיר – שחלק ניכר ממנה אינו כשר, צריך לומר – ידענו בוודאות שיימצא בה מקום לסיר של מאנטה ריי. כבר יותר מ-20 שנה ברציפות מתעקשת הבעלים עפרה גנור להגיש סרטנים, מולים ושאר תועבות נהדרות מהים בציר דגים ארומתי, אין מצב שאלוהים לא היה רוצה שנאכל את זה (140 ש"ח).
מאנטה ריי, נחום גולדמן 4

תועבות נהדרות מהים. מאנטה ריי (צילום: אבי גנור)
תועבות נהדרות מהים. מאנטה ריי (צילום: אבי גנור)

9. רגלי חזיר מוקפצות | הים הסיני

תור הזהב של המטבח הסיני בארץ חלף לו, אבל הים הסיני היא מהנציגות הבודדות שעוד נותרו – מוסד אותנטי שאינו מסתפק בפורק בלי ומגיש גם נתחים אקזוטיים יותר, למשל רגלי חזיר מוקפצות ברוטב פיקנטי (88 ש"ח).
שנקר 3, תל אביב 

10. נקניקיית חזיר וגאודה | ערן ביק

כן כן, זה טוב כמו שזה נשמע ואפילו יותר: נקניקייה שמנמנה ועסיסית מבשר חזיר משובצת פיסות גבינת גאודה שנמסות בצלייה ומוסיפות אקסטרה ג'וס ובצל מקורמל בתימין. השילוב מושחת מקפיץ את הג'אנק פוד לדרגת מסעדת שף, ותוכלו לטעום אותו בפופ אפ הקבוע של ערן ביק או להזמין באתר להכנה בבית.

11. ראמן חזירי | פיפי'ז

בין הקסמים שהשפית יפעת תבואה עושה בחלל הקטנטן בשוק לוינסקי תמצאו ממש עכשיו ראמן קריספי פורק בלי וספייריבס ובו אטריות פלפל שחור, קריספי פורק בלי מיושן שבועיים, ספירבס חזיר בסויה מעושנת מצומצמת, רצועות ג'ינג'ר, בצל ירוק וחסה צלויה. אלמלא המחיר החזירי (סליחה על זה) היינו מתפנקים על המנה הזו כל יום, כל היום (126 ש"ח). עכשיו פיפי'ז בדיוק בהפסקה, אבל אל דאגה – כבר ב-10.10 היא חוזרת.
זבולון 5, תל אביב

 12. טוסט גבינות והאם | המנזר

כצפוי, מעוז הבליינות והאקספיזם מתהדר בתפריט חזירי למשעי. מתוכו נמליץ על הטוסט האיקוני, מנת שיכורים ותיקה במילוי גאודה, מוצרלה והאם, עם תועפות חמאה ועגבנייה (50 ש"ח). אם אתם כבר בעניין התחזרות, שימו לב לקוסטיצה עם פירה וכרוב כבוש (85 ש"ח) ולרומני בפיתה – צוואר חזיר עם יוגורט, שום וצ'יפס (72 ש"ח) מהמורשת הרומנית של שולי, בת זוגו של הבעלים ליאור הרגיל.
המנזר

14. שרימפס קרבונרה | פורטר אנד סאנס

אחת המנות הקלאסיות ביותר של הברביקיו האנגלוסקסי, שילוב מושחת וחלומי שמחבר בין שני הדגלים האדומים של שומרי הכשרות, כשהבייקון עוטף את השרימפס ועולה יחד איתו על הפלנצ'ה או הגריל, מעניק לו מטעמו המעושן ומחבק אותו בקריספיות מנחמת. אם רוצים ממש להגזים אז אפשר גם להגיש אותם ברוטב שמנתי כדי לעבור כמו שצריך על הלכות הפרדת בשר וחלב, וזה בדיוק מה שקורה כאן.
פורטר אנד סאנס, הרבעייה 14

13. ספריבס | דיקסי

במציאות של היום קשה להאמין אך ספריבס היא מנת דגל בדיקסי כבר 20 שנה, 400 גרם בשר לבן עסיסי בזיגוג טריאקי. בקרוב פותח כהן מסעדה חדשה שבה לא תמצאו את הספריבס מסיבות כשרות ומיקום (בני ברק).
דיקסי

צלעות הספריבס של דיקסי – עדיין האחת והיחידה. צלעות ספריבס-400 גרם (כולל העצם) בזיגוג טריאקי מוגש עם סלט קולסלאו ואורז…

Posted by Dixie Steak House on Monday, December 21, 2020