היכן שנתקלים באינטימיות בג'ספר ג'ונס: העיר של האמנית מיכל נאמן

מיכל נאמן
מיכל נאמן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הציירת שבוחרת את מסלולי ההליכה האהובים עליה בקיץ ובחורף - וגם משתדלת לזכור לשחות כל השנה. בסוף זה נגמר בגלידה

16 בנובמבר 2021

1. גן מאיר

הוא פינת הטבע של אזור מגורי. הוא תמיד היה מקום מלבב אבל עכשיו עבר סוג של מתיחה ושיפוצים. לכלבים ולבעלים יש מקום משלהם, מעט מגביל אבל מבטיח שלא יהיו הפתעות בשבילים, והבריכה המרכזית מגודרת ומטופחת למשעי. למי שחילצה בעבר הרחוק את הילד שלה מהמים זה נראה מהלך מתבקש. ועבור יונתן, הבן שלי, שהוא אוטיסט בן 32 שמגיע הביתה כל סופ"ש, הגן הוא מפלט טבע נפלא, והיה כזה במיוחד בימי הקורונה.

גן מאיר (צילום: Shutterstock)
גן מאיר (צילום: Shutterstock)

2. דיזנגוף סנטר

כאן האינטרס שלי אנוכי לגמרי. בתור מקום רבגוני ומקורה הוא זמין לטיולים של יונתן בימי החורף, והיה כזה במיוחד בימי ההסגרים. ואני לא מגיעה כמעט למרכזי קניות וקניונים אבל דיזנגוף סנטר הוא הקניון שלי.
דיזנגוף 50

3. הג'לטריה של סטפן ברחוב טשרניחובסקי

כל יום שישי אני שם, שותה קפה ואוכלת עוגה שסטפן אופה, האמת שקוראים לו שטפן. אני קונה גם חצי קילו גלידה ביתית בשביל שבת, בשלושה טעמים. הכי מקסים שם זה וניל בצבע תכלת, חוץ מהווניל הרגיל. ויש סוגים "מופרכים" כמו גלידה בצבע ירקרק בהיר אבל עכור במקצת בטעם מיסו. ניסיתי, היה מעניין, אבל בדרך כלל הבחירות שלי סולידיות – לבנות, ורודות וחומות.
טשרניחובסקי 21

שטפן ג'לטו. צילום: אנטולי מיכאלו
שטפן ג'לטו. צילום: אנטולי מיכאלו

4. חוף ירושלים

הכי אני אוהבת בתל אביב את הים. בשנת 1974 עשיתי את אחת העבודות הראשונות שלי. היו שני שלטים עם הכיתוב "העיניים של המדינה" שעזרו לי לשים (אפרת נתן) בחוף מציצים ועל המזח, כבר בתוך המים. עכשיו אני גרה בקרבת הליכה מחוף ירושלים, החוף הכי נפלא. עכשיו יש תהיה תחנת הצלה פתוחה כל השנה ואני מתכוונת לנסות להמשיך לשחות גם בחורף. בשנה שעברה זה הצליח לי.

חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק
חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק

5. קפה אסמבלאז'

צריך לשים לב אליו כי הפתח מתחבא, על אלנבי בין יונה הנביא לגאולה. לפי השם, אפשר להבין שאוהבים שם אמנות ובמיוחד את ג'ספר ג'ונס – שעכשיו נפתחו 2 תערוכות ענק שלו בניו יורק ובפילדלפיה. הוא בן 91, ונדמה לי שבאסמבלאז' יש כריך על שמו. הסנדביצ'ים והקפה שם מצוינים.
אלנבי 48

מלון אסמבלאז' | צילום: יואב גורין
מלון אסמבלאז' | צילום: יואב גורין

אני עובדת בהיסוס מסוים על סדרת עבודות "חדשה", כן, חדשה-בלי הדבקות של רצועות נייר דבק. לכן -"חדש". וגם סיימתי לכתוב מאמר על האמנות של ענת בצר, במיוחד על תרנגולת אחת בלי ראש, והתחייבתי על עוד שני מאמרים, אחד מהם על העבודות שלי לכבוד הספר של פרופסור שירלי זיסר, שכתבה באנגלית על בשר הכתיבה של לאקאן. עבודה שלי 'האיש הצוחק' מופיעה על הכריכה, ותודה לשירלי

עטיפת הספר
עטיפת הספר