לפי שפית נופר זוהר, זו המסעדה הכי טובה בעיר. הנה המקומות שלה

נופר זוהר (צילום גיל אבירם)
נופר זוהר (צילום גיל אבירם)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השפית המצליחה שבוחרת קצת מהכל: דוכני אוכל אהובים בשוק הכרמל, בית קפה מיוחד ובר קוקטיילים עם המון קלאס

9 בפברואר 2022

1. בלבוי

הקוקטיילים הכי טובים בעיר. רוקחים הכול מאפס ויש מיזון פלאס לכל משקה, טעמים מרגשים, הגשה יצירתית ומפתיעה ואווירה מתוחכמת. החשיבה על הפרטים הקטנים היא סופר מוערכת בעיני. עולם הקוקטיילים מעולם לא היה כייפי כל כך.
ברדיצ'בסקי 14

בלבוי. צילום: אפיק גבאי
בלבוי. צילום: אפיק גבאי

2. צפון אברקסס

חד משמעית המסעדה הכי טובה בעיר. זכיתי לעבוד בה תקופה ארוכה והיא הפכה בשבילי לבית חם וכיום גיא כהן, טבח שלי לשעבר, מוביל את המטבח בגאון. יש לי מקום ענק בלב לאייל שני האהוב כל כך. למינימליזם, לאיכות חומרי הגלם המקומיים בלבד, לטריות, לעונתיות ובעיקר לפשטות. תמיד טעים לי ואני מביאה את המשפחה שלי לשם בכל הזדמנות, וכולם מאוהבים באוכל ובאווירה הכה לא מתאמצת.
לילינבלום 40

צפון אברקסס (צילום: אריאל עפרון)
צפון אברקסס (צילום: אריאל עפרון)

3. שמואל

עוד פנינה קולינרית שאהובה עלי במיוחד, מסעדת פועלים צנועה ופשוטה שמגישים בה את הקבב הכי טוב בעיר. כבר מעל עשור שאני חוזרת לשם לפחות פעמיים בשבוע. הקבב לא עושה תופעות לוואי ויושב היטב בבטן, הסלט חתוך כל חצי שעה טרי ומריחים את המלפפון והחסה, החריף על הפלנצ'ה שנמס בפה בתוך הפיתה וסלט פטרושקה שמשלים לי את החוויה – בקיצור עונג צרוף ומדויק. דייט הצהריים הקבוע שלי עם בעלי.

הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו
הפיתה-קבב של שמואל. צילום: אנטולי מיכאלו

4. דווקא גורמה

המקום של הגבינות המיובאות שכולם מכירים והדוכן הכי כייפי בשוק. אני קונה שם שנים והם מתים עליי, מפנקים ונותנים לטעום מהכול. שפע ומבחר מטורף של גבינות מכל העולם. ארוחות שבת בבוקר שלי ושל בעלי לרוב הן מאפים וגבינות משם ועוד כמה דליקטסים ליד שעושים לנו סופ"ש מנחם ומענג.
הכרמל 34

5. House of coffee – HOC

אני לא שותה קפה אבל בהוק מגישים משקה מאצ׳ה קר מאבקה יפנית איכותית מאוד, עם חלב שקדים ואורז שאני כל כך אוהבת, ועוגת גזר עם קרם פרש פשוט ונפלא. האווירה נעימה וכיף לשבת אך אני מעדיפה לרוב לקחת, ולפחות פעמיים בשבוע אוספת לי משקה מאצ׳ה מרענן.
התבור 2

HOC (צילום עמית זאנטקרן)
HOC (צילום עמית זאנטקרן)