גינה לצייר בה ומקום לממש פנטזיות מופרכות. העיר של ניב תשבי

ניב תשבי. צילום: זוהר שטרית
ניב תשבי. צילום: זוהר שטרית

"העיר שלי", מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: ניב תשבי מביא קרנבל של אימה ובידור למוזיאון הרצליה, ויוצא למסע בין גינות שמספקות מעט נחמה ותקווה ובין בעלי המלאכה שמעוררים בו השראה. עיר כזאת עוד לא ראינו

30 באוגוסט 2023

>> ניב תשבי, אמן, מאייר ומעצב בוגר בצלאל, מציג בימים אלו תערוכת יחיד בשם "הקרנבל" במערך התערוכות המוקדשות לאיור "ספרו לי עוד" במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. במרכז ה"קרנבל", רגע קפוא מתוך תהלוכה: מערך סדור של פסלים, ספק חגיגה ספק הפגנה או מצעד צבאי. הוא נותן דרור למאוויים כמוסים; למשיכה לאסתטיקה של אלימות, טרור ואסונות; להתמכרות לחרדה, לפאניקה ולצריכת תקשורת המונים, המלהיטה את היצרים והופכת אימה לבידור. נשמע כיף.

ניב תשבי, "הקרנבל", מוזיאון הרצליה. צילום: דניאל חנוך
ניב תשבי, "הקרנבל", מוזיאון הרצליה. צילום: דניאל חנוך

1. התחייה 14

כל אחת מעשרות הדלתות הכחולות שמעטרות את המבנה מהוות פתח לעולם יצירה עשיר, שלל תרבות בהתהוות לצד תעשייה ומלאכה. אחת הדלתות האלה הובילה אל הסטודיו שלי עד לא מזמן. התחייה 14 הינו מבנה תעשייה שנבנה בתחילת שנות ה-60. היום קבוצת ריאליטי, שבבעלותה המבנה, מפתחת אותו כמרחב למלאכה ויצירה ומשמרת את השימושים הייחודים שבו: עשרות בתי עסק שונים ומגוונים, בתי מלאכה מסורתיים לצד חדשניים, סטודיואים לאמנים ותעשיות טכנולוגיות. המקום הזה מייצר מרקם מיוחד, חיבור של ישן וחדש, אורבניות תעשייתית ויצירה.

 

2. בעלי המלאכה

סטודיו לדפוס רשת, עם הצוות הכי מושלם. תמיד תענוג לבוא לעבוד שם וליצור מהדורות הדפסים. הם גם מלמדים טכניקות דפוס רשת ידניות מסורתיות ומעבירים סדנאות אנלוגיות נוספות, ממליץ לכל אחת ואחד. ניצנה 15

סטודיו בעלי המלאכה ללימודי דפוס רשת, תל אביב

נעים מאוד! אנחנו סטודיו בעלי המלאכה לדפוס רשת. אנחנו מלמדים ויוצרים בדפוס רשת מאז שנת 2010 עם המון אהבה!ריכזנו עבורכן.ם את השאלות הנפוצות ביותר ששאלו אותנו לאורך השנים :)–מה אתם עושים בבעלי המלאכה?אנחנו בית ספר המלמד את טכניקת דפוס הרשת לקהל חובב ומקצועי כאחד. מסדנאות חד יומיות חוויתיות ומלמדות ועד לקורסים ממושכים המעמיקים ליצירה בדפוס רשת.בנוסף, אנו בית מלאכה הנותן שירותי דפוס רשת ללקוחות פרטיים ועסקיים על טקסטיל, חולצות, תיקים, מוצרי נייר ועבודות אמנות.–טכניקת דפוס הרשת מאוד מעניינת אותי, למה כדאי להרשם: קורס או סדנא חד יומית?הסדנא החד יומית היא טעימה קטנה מהטכניקה ומהיכולות שלה.לאחר סדנא חד יומית ניתן להמשיך ולעבוד באופן עצמאי מהבית או בסטודיו הפתוח שלנו וליצור עצמאית, להמשיך ללמוד ולהתפתח. הקורסים הם ממושכים ומעמיקים יותר וצוללים לעומק הטכניקה, שיטות עבודה מורכבות, היכרות עם כל החומרים, הצבעים המיוחדים והרשתות השונות. הקורסים פותחים בפני המשתתפים חלון ליצירה בטכניקה מופלאה ומענקים פרקטיקה מקצועית עיצובית והבנה טובה ומעמיקה יותר של הטכניקה – התוצאות לא מאחרות להגיע והן מהממות תמיד!–מה אורך הקורסים לדפוס רשת ומתי הם נפתחים?הקורסים שלנו מגיעים בכמה גדלים לבחירתך: 4, 8 או 12 מפגשים. ככל שמתקדמים מעמיקים בידע ולומדים טכניקות ושיטות עבודה נוספות. כל אחת.ד קובעים את ימי הקורס הנוחים להן.ם הלימוד בסטודיו הוא בהנחייה אישית לכל יוצרת. אנחנו עובדים בקבוצה של עד 8 משתתפים, כל אחד ואחת בשלב אחר ובקצב שלהם. הקורסים והסדנאות מתקיימים לאורך כל ימי השבוע א-ה בין השעות 10:00-18:00 בימים ב-ג ניתן להגיע גם למפגש ערב עד השעה 22:00 ובימי שישי בין 10:00-15:00. ניתן להתחיל בארבעה מפגשים ואם החשק והמוזה רוצים עוד אז ממשיכים לשמונה או שניים עשר מפגשים. –יש לי זוג ידיים שמאליות, דפוס רשת מתאים לי?הדבר היפה בדפוס רשת הוא שכל אחת.ד יכול.ה!זוהי טכניקה פשוטה ליישום לאחר לימוד והנחייה טובים וכל אחת.ד יכולים ליצור בה למטרות שונות ברמה חובבת ועד לשימושים מקצועיים/עסקיים. הקורסים והסדנאות בסטודיו נבנים במיוחד לקהל ללא ניסיון המגיע מתחומים שונים לגמרי.כולן.ם מגיעות.ים לסטודיו עם המון רצון ליצור ותשוקה ללמוד וללא כל ניסיון!–ניתן לעבוד בדפוס רשת גם מהבית? בהחלט כן! טכניקת דפוס הרשת התחילה מהבית, הרבה לפני המאה שלנו והרבה לפני המצאת המכונות. בכל מסגרות הלימוד שלנו אנו נותנים דגשים והמלצות ליישום הטכניקה בסביבה ביתית, דרושים ציוד וחומרים בסיסיים ורצון להמשיך ליצור!–הסטודיו המרווח שלנו נמצא בפינה שקטה וירוקה ברחוב י.ל פרץ 15, תל אביב קרוב לתחנת הרכבת וכל קווי התחבורה הראשיים. בכל שאלה והתיעצות מוזמנות.ים לשלוח לנו בהודעה פרטית, במייל office@hamelaha.co.ilאו טלפונית ב 03-5370773 אצל יעל.בקרו גם באתר שלנו: www.hamelaha.co.ilהוא מפוצץ השראות וכל המידע על המקום המופלא שלנו.פיס אנד לאב בעלי המלאכה

Posted by ‎בעלי המלאכה‎ on Sunday, November 24, 2019

 

3. גינת לוינסקי

מעטות הריאות הירוקות בדרום העיר שלנו, בטח בשכונת נווה שאנן החנוקה מערפיח התחנה המרכזית. וגינת לוינסקי היא בטח לא הלבבית בגינות העיר. בשנה שעברה יצרתי שם ציור קיר גדול באורך 17 מטר. הציור מציג דמות אנושית שוכבת, רובצת להנאתה בגינה. על הדמות פזורות יונים. הדימוי פתוח לפרשנות דואלית של המבקרים בגינה: הדמות ספק רובצת בשלווה במחיצת היונים – דימוי פסטורלי של רוגע בגינה. מנגד, היונים מתוארות כמי שמבקשות לנקר ולהעיר את הדמות ממנוחתה. כך ניתן לפתע לראות בה דמות עזובה השוכבת בסטטיות ופסיביות. הדימוי משתלב ומתייחס לגינה ובו בזמן מהווה אלגוריה למצבה. השתקפות למצב של הזנחה בדרום העיר, לצד פוטנציאל התרוממות, צמיחה והתחדשות.

העבודה של ניב תשבי בגינת לוינסקי. צילום: ניב תשבי
העבודה של ניב תשבי בגינת לוינסקי. צילום: ניב תשבי

4. Bo&Co

לא פשוט למצוא בעלי מלאכה לשים את מבטחך בם. רזי ורעם הם צמד הנגרים המופלאים עם השילוב הבוהק של ידי זהב ולב זהב. הסטודיו שלהם הוא המקום בו התגשמו כמה וכמה פרויקטים שלי (וכל זה בלי מזגן בכלל – אמיצים). ברגישות הם לומדים את האספירציות האמנותיות שלי ומצליחים לממש בעץ וחומר את הפנטזיות המופרכות שלי.

מגשימים פנטזיות מופרכות. סטודיו Bo&Co (צילום: באדיבות המצולמים)
מגשימים פנטזיות מופרכות. סטודיו Bo&Co (צילום: באדיבות המצולמים)

5. פארק קרית ספר + גרציאני

הגן הייחודי בלב העיר נולד בזכות מאבק ממושך של התארגנויות תושבים, שהצליחו לעצור תוכניות בנייה של הממסד בלב אזור נדל"ני מבוקש ויקר. המחשבה שהיו אמורים להבנות במקומו עוד מגדלים היא בלתי נתפסת. מעבר להיותו מקום מפלט בעיר הוא מהווה עבורי גם מפלט נחמתי – תזכורת לכך שמאבקים חברתיים ממושכים עשויים להניב פירות, כמו גם לכך שדברים נפלאים קורים כשהתושבים מעורבים בקבלת החלטות. אני אוהב לעצור בקפה גרציאני הסמוך, לרכוש כריך ברי פקאן (שילוב מדויק של גבינת ברי, פקאנים, ריבה ואורוגולה) ולשבת בפארק ליד בריכת המים והדגים.

הספוט הכי מנחם בעיר. הבריכה האקולוגית בקריית ספר (צילום: shutterstock)
הספוט הכי מנחם בעיר. הבריכה האקולוגית בקריית ספר (צילום: shutterstock)