קבב שמוחאים לו כפיים והדבר הכי חשוב. זאת העיר של עומר שיזף

עומר שיזף (צילום: אוסף פרטי)
עומר שיזף (צילום: אוסף פרטי)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים אהובים בוחרים את המקומות האהובים עליהם. והפעם: עומר שיזף, מנהל ת"א תרבות המחוגה, נערך לחגיגות הוצאת מפת התרבות של פלורנטין שייערכו בשישי הקרוב. ועד אז? בועות זמן, מקום אהוב על חוף הים שהוא כל כך שונא, ולהרים לתל אביב כולה

>> עומר שיזף הוא אמן, מנהל אמנותי ומעצב תאורה, אוצר בגלריה תער ומנהל ת"א תרבות המחוגה, מרכז לאמנים ולתרבות עצמאית בפלורנטין. ב-12.4 ייערך בת"א תרבות המחוגה אירוע השקה למפת התרבות של פלורנטין, מפה מאויירת ומודפסת שהופקה על ידי ת״א תרבות המחוגה ומציגה את מוסדות התרבות והאמנות בשכונה. במהלך ההשקה יצאו סיורים חינמיים בעקבות המפה ברחבי השכונה ויהיו גם דוכנים, תקלוטים, מרץ׳ ואוכל. שישי, 12.4, החל מ-11:00, רחוב המחוגה 13 (על מנת להשתתף בסיורים יש להרשם מראש ללא תשלום, פרטים באינסטגרם)

>> ליצור, לחלום ולבנות את המדינה מחדש. העיר של רועי אופנהיים
>> זאת העיר שלנו: 7 המלצות מעולות שקיבלנו השבוע בתל אביב

1. קורקידי מכשירי כתיבה 

יש חנויות שהן פורטל לעולם נוסף, בועה בזמן מלאת פרטים וריח, קורקידי היא כזו חנות שכאילו קפאה, אפשר בקלות לפספס אותה אך כאשר אתה עובר את דלת המתכת מקיפה אותך כלכלה של ניירות קרפ, עטי פארקר ומדבקות למחברת. כאחד עם פטיש חמור למכשירי כתיבה אני פוקד את המקום באופן תדיר, מחטט באחורי המדפים ומוצא מחקים היסטוריים ועוד אוצרות. כפר גלעדי 32

מסע אל העבר. קורקידי מכשירי כתיבה (צילום מסך: גוגל סטריט ויו)
מסע אל העבר. קורקידי מכשירי כתיבה (צילום מסך: גוגל סטריט ויו)

2. "שמועות" // על חוף הים 

פסל של ניב גפני בקצה הצפוני של  העיר לאורך החוף. אחרי הארובה של רידינג מסתתר פסל סאונד קסום של האמן ניב גפני שהוצב לאחרונה כחלק מפרויקט הפיסול הציבורי בעיר, הכיפה מבודדת את הסאונד ומייצרת חוויה אבסולוטית של נוף ושל סאונדסקייפ. ממליץ בחום לעשות את הנסיעה הזו באופניים לאורך הים ולכתוב "שמועות" בווייז.

"שמועות" של ניב גפני, פארק הטיילת החופי (צילום: אוסף פרטי)
"שמועות" של ניב גפני, פארק הטיילת החופי (צילום: אוסף פרטי)

3. טראש אדיקשן 

החנות הזו כבר הפכה לדעתי סמל לשוליים של העיר. יניב שרון (דיג׳יי דיטרוייטט מלהקת היהודונים), אמן ומעצב מדהים שבצנעה ובאהבה מנהל את מחנה הפליטים האופנתי הזה: גאראז׳, פאנק, סקייט, הכל מתנקז לעיצובים המהממים ולתרבות שמתרכזת מסביב לחנות הקטנה הזו, שהיא הדבר הכי חשוב בעיר. אלנבי 46

4. ניבו

הקבב של ז׳אן ברחוב ויטל. יום אחד הוא פשוט הגיח. הוא אמר לי שהוא הולך לעשות את זה כשראיתי אותו ברחוב מלא בהערצה, אחרי שמכר ביחד עם משפחתו את הדונר הכי טוב בעיר, הוא פתח קבב שאנשים שאוכלים אותו פשוט מוחאים לו כפיים, והרעש הזה של הכפיים והריח הזה של הקבב מושך את כל השכונה אליו יום יום. אני מקווה שהוא יישאר קצת סודי כדי שעדיין אוכל לאכול אצלו וגם מייחל להצלחה הענקית שלו כי כשמגיע מגיע. ויטל 2

ג'אן על הגריל, הכל כרגיל. ניבו (צילום: יעל שטוקמן)
ג'אן על הגריל, הכל כרגיל. ניבו (צילום: יעל שטוקמן)

5. גלריה תער

גלריה תער היא הסיבוב הנוכחי של גלריה אופנובנק, חלל התצוגה הקטן בסטודיו של יואב וינפלד ושלי. הגלריה היא גלריה עירונית חדשה הפונה לגינת אלוף בצלות החדשה והמהממת ומציגה תערוכות מתחלפות, ביום חמישי, 11.4, תפתח התערוכה "דמעה מתוקה", תערוכת יחיד חדשה לאמנית שני פרינס.

גלריה תער (צילום: יחסי ציבור)
גלריה תער (צילום: יחסי ציבור)

מקום לא אהוב בעיר

אני שונא את הים. הרבה קרה לי בחיים על רצועת החוף הזו, ועם זאת אני כל הזמן סובל כשאני יושב בה. כמות האנשים, האגרסיביות של השמש, החול, המים המזוהמים והילדים המעצבנים הם ממש טו מאץ' בשבילי. מה שיכול להיות חלומי ביוון, בסיני או בדור הופך להיות סיוט מתמשך כל פעם מחדש. יש בתל אביב עוד אנשים כמוני שלא עוברים את הטיילת. אנחנו מהנהנים אחד לשני ברחוב.

כן, זה באמת מאוד מעצבן. חוף הים בתל אביב (צילום: חוזה הרננדז קאמרה 51/שאטרסטוק)
כן, זה באמת מאוד מעצבן. חוף הים בתל אביב (צילום: חוזה הרננדז קאמרה 51/שאטרסטוק)

השאלון

1. איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
התערוכה של עומר הלפרין ב-CCA (המרכז לאמנות עכשווית), תערוכה של עומק ועדינות שהסיטה אותי מההרג והחורבן לעולם אישי קטן וריגשה אותי מאוד.
עומר הלפרין, המרכז לאמנות עכשווית
עומר הלפרין, המרכז לאמנות עכשווית
2. איזו יצירה נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה? 
הספר הקטן "לחיות את החיים אחורנית" של ג'יימס הילמן שיצא בהוצאת בבל והציג לי תפיסה מרתקת על החיים ועל אמנות.
3. לאיזה ארגון או מטרה אתה ממליץ לתרום או להתנדב בזמן הזה?
אני חושב שתרבות של סולידריות הוא ארגון חשוב שפועל בחזיתות רבות למען נדכאי החברה האלימה שאנחנו חיים בה. הפעולות שהם עשו מאז השביעי לאוקטובר ועודן עושות הן מדהימות וכל עזרה שתגיע אליהן היא עזרה למקום הנכון.
4. מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע? 
יש כלכך הרבה. בכללי אני חושב שצריך להרים לתל אביב כולה, שחיה ליברליות, סולידריות ומחאה בתקופה שכזו.
5. מה יהיה?
.מה שנחליט, מה שנעשה או הגרוע מכל