המקום השקט והסנדוויץ' הטוניסאי של סצנת הראפ. העיר של צוקוש

צוקוש (צילום: קליה ג'יזל ליטמן)
צוקוש (צילום: קליה ג'יזל ליטמן)

"העיר שלי: מהדורת אינדינגב" - בחרנו חמישה אמנים שאנחנו אוהבים מהליינאפ והכרחנו אותם לפרגן לתל אביב לפני שהם יורדים למדבר. והפעם: עם אלבום חדש ולוהט שיושק בהופעה חגיגית בפסטיבל, הראפר והמפיק צוקוש לוקח אותנו אל החומוס המושלם ואל מחוזות ילדותו (שזה רחוב קיבוץ גלויות, כן?)

2 באוקטובר 2023

>> לקראת פסטיבל אינדינגב הקרב, שיתקיים בפעם ה-16 בין התאריכים 14-12 באוקטובר במצפה גבולות, בחרנו חמישה אקטים מסקרנים מהליינאפ וביקשנו מהם רגע לפני שהם יורדים לדרום, לבחור את המקומות בתל אביבי שהם אוהבים במיוחד. בפסטיבל יופיעו השנה מעל 100 אמנים, להקות ודיג'ייאים במתחם משוגע שכולל 6 במות. נותרו כרטיסים בודדים בלבד. כל הפרטים באפליקציית הפסטיבל ובאינסטגרם. ועכשיו: צוקוש!

>> הראפר והמפיק צוקוש (עילי רביב), בורן אנד רייזד בתל אביב ופעיל מוזיקלית ב-7 השנים האחרונות, בהן הספיק להוציא 4 אלבומים. האלבום החדש שלו "בעל הבית השתגע", יצא במוצ"ש האחרון. חמוש בסקסופון, ביטים ובכינוי שהדביק לעצמו ("ילד זין"), צוקוש יגיע לאינדינגב להופעה חגיגית להשקת האלבום. 

1. רחוב קיבוץ גלויות

בית הספר היסודי שבו למדתי היה בית ספר לטבע ברחוב הרצל ממש קרוב לקיבוץ גלויות. מאז ועד היום אני מעביר לא מעט זמן בסביבה, ובמיוחד ברחוב הזה שמפוצץ בחדרי חזרות שאחת לשבוע יוצא לי לעשות, מועדון הבארבי המיתולוגי אותו פקדתי מילדות ועד היום באינספור הופעות, וגם מועדון הגגרין שנמצא בסמוך ושאני מופיע בו מדי פעם, אחד המקומות האהובים עליי באזור (ב-02.12.23 אשיק את האלבום החדש שלי, תגיעו). משהו באווירה של האיזור הזה נשאר ונשמר לאורך שנים, בניגוד לחלקים רבים מהעיר. מבחינתי מדובר באיזור חיוני תרבותית מאוד חשוב לעיר. אני מרגיש מחובר אליו מילדות.

קיבוץ גלויות של ממש. גגרין החדש והמחודש (צילום: תומר אלטר/יחסי ציבור)
קיבוץ גלויות של ממש. גגרין החדש והמחודש (צילום: תומר אלטר/יחסי ציבור)

>> העיר של אינדינגב: ישי ברגר (טברנק) בין הסאצ'מו לצפון הישן
>> העיר של אינדינגב: עדי אולמנסקי בין טוני ואסתר לטאקרייה
>> העיר של אינדינגב: הלם חמודות בין ה-K בר לקולנוע לב

2. הטיילת

אני אוהב להתעורר מוקדם ולצאת מהבית הרבה לפני שהעיר מתעוררת. הליכה לאורכה של הטיילת והחוף של תל אביב זה אולי אחד הדברים שהכי מנקים לי את הראש. ברוב הבקרים אני הולך לבד ולפעמים אמא שלי או אחד מהאחים שלי מצטרף. כשאני לבד זה זמן השקט היחידי שיש לי, בבוקר לפני שאני מתחיל את היום שלי. הרבה מהטקסטים בשירים שלי נכתבו במהלך הבקרים האלה כשהראש שלי נקי וצלול. בגדול, אני לא רואה את עצמי גר רחוק מהים.

בואו בבוקר. טיילת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
בואו בבוקר. טיילת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)

3. מזנון שירז

הסנדוויץ הכי חזק בעיר נמצא אצל נדב ממזנון שירז ברחוב מזא"ה. אני אישית מכור לסנדוויץ' הטוניסאי שלו, וכל סצנת הראפ כבר מכירה את המקום והסנדוויצ'ים המשובחים שלו. העסק משפחתי, האווירה כיפית וקלילה, המיקום מול הבית שבו גדלתי, ובקיצור כיף לפתוח את היום עם סנדוויץ' בוגר, בריא וטעים. מזא"ה 6

 

4. אבו חסן

החומוס האהוב עליי. כבר שנים שהמסבחה של אבו חסן/עלי קרוואן נמצאת אצלי במקום הראשון. עוד מהימים שהייתי מסיים בבית הספר מוקדם ועד חזרות וסשנים היום, הטעם המושלם של המסבחה הזאת הולך איתי. הדולפין 1/שבטי ישראל 14/17

מסבחה שהיא מהפכה. חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)
מסבחה שהיא מהפכה. חומוס עלי קרוואן אבו חסן (צילום: אסף קרלה)

5. אאוטסייד סוסייטי

החנות של אריאל במקווה ישראל היא חנות הבגדים האהובה עליי וחלק נכבד מהסטייל שלי ומהארון שלי אני חייב לה. אריאל יודע לשמור לי את הפריטים שהוא יודע שמתאימים לי והוא יודע להביא פשוט דברים יפים בקטע אחר. אם בא לכם לשדרג את הארון שלכם אני ממליץ ללכת לשם מהר. ברזילי 2