תופתעו לשמוע היכן גורו האפייה קונה סופגניות. העיר של קרן אגם

קרן אגם (צילום: יעל אילן)
קרן אגם (צילום: יעל אילן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: מלכת האפייה שמוצאת את כל מה שהיא אוהבת וצריכה ביפו שבה היא מתגוררת כבר 20 שנה. אל דאגה, יש בפנים גם קבבים

24 בנובמבר 2021

1. בורצ׳ו

אני כבר 20 שנה יפואית. הגעתי מהמושב, ומצאתי שיפו עבורי היא כמו כפר קטן יחסית לתל אביב הגדולה. זו הסיבה שאני לא יוצאת הרבה מהעיר ומסביבתה והמקומות שבחרתי קרובים אליי. בורצ'ו זו ממלכת הקבב שלי. כמי שגדלה בבית בולגרי, זו מסורת משפחתית של המון שנים שקבב קונים רק אצל בורצ׳ו או שלא קונים בכלל. בקצביה יש עוד כמה סוגי בשר אבל אני מגיעה במיוחד בשביל הקבב, שנמכר כגוש בשר במשקל. כשעושים על האש או פיקניק, אצלנו זו מסורת להוסיף לקבב בצל קצוץ ולהעמיד את הילדים לקבב קציצות. בבורצ'ו ממליצים להוסיף פנימה פרמזן מגורד, ולמי שלא נמנע מטעמי כשרות הטעם נפלא.
שדרות ירושלים 65, יפו

קבב (צילום: shutterstock)
קבב (צילום: shutterstock)

2. פיצוחי מאיר

עוד מוסד יפואי ותיק. בפיצוחי מאיר קולים לבד את כל הפיצוחים והכל טעים ברמה אחרת. והכי חשוב, והסיבה שאני אוהבת כל כך לקנות כאן: זהו המקום היחיד שאני מכירה שבו עדיין מוכרים עוגיות מספן בעבודת יד בקופסת קרטון שטוחה עטופה בנייר וגומייה, בדיוק כמו שסבתא שלי הייתה קונה. השבוע נסעתי לבקר משפחה בפריז, והיה לי ברור שהמתנה שאביא להם היא קופסת מספן.
שדרות ירושלים 62, יפו

3. החוף המערבי (עלמה)

לא התקרבתי אליו עד שהתחלתי לגלוש והוא הפך לי לבית. לשתות קפה בבוקר מוקדם בשעת זריחה על הטריבונות זו חוויה מדהימה והשקיעה מהמקום חלומית גם כן. פשוט להגיע עם תרמוס קטן מהבית ולשבת להירגע.

חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק
חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק

4. הסופגניות של מיני מרקט הכיכר

לקראת חנוכה ובמהלך כל החג מעמידים מחוץ למיני מרקט דוכן גדול ומטגנים סופגניות כל היום. לא משנה מתי מגיעים, מקבלים סופגניה חמה חמה וטרייה. הרגע שבו מוציאים מגשים גדולים ומקשטים אותם באבקת סוכר מהפנט אותי והסופגניות שלהם הכי טעימות שיש: אפשר בלי מילוי או עם ריבה והמון אבקת סוכר, והן הכי של פעם, בדיוק כמו שאני אוהבת, פשוטות ולא מתחכמות.
שבטי ישראל 27, יפו

5. החלות של מינימרקט חצות וחצי

המקום היחיד שיכול להחליף את החלות שלי. ביום שישי הם מוכרים חלות קריספיות טריות רכות מבפנים וכל כך טעימות, עד שזה המקום היחיד שאקנה בו חלה אם במקרה במקרה לא הכנתי. החלות מתחלפות בקצב מהיר ולכן הן תמיד חמות. הסיכוי שאכנס לאוטו ולא אגע בחלה עד הבית קלוש ולכן אני תמיד קונה שתיים, אחת לנסיעה ואחת הביתה.
יפת 252, יפו

חלת דבש של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר, סטיילינג: גיא כהן
חלת דבש של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר, סטיילינג: גיא כהן