החצר הכי חמודה בעיר והתמצית של תל אביב. זאת העיר של תומר עמדי

תומר עמדי (צילום: השועלים)
תומר עמדי (צילום: השועלים)

"העיר שלי": המדור שבו תל אביבים מוכרים בוחרים את המקומות האהובים עליהם. והפעם: שף תומר עמדי הוא גם בן הדוד של עידן, גם השף של רשת הבייקרי'ז החדשה "ברד קלאב" ובקרוב גם השף של רשת לנדוור כולה. יצאנו איתו לסיבוב המלצות מהמקום הכי חמוד בשפירא ועד המקום שירושלמים הכי אוהבים

>> תומר עמדי הוא השף של מאפיית ברד קלאב ("פתחנו שני סניפים תוך כדי המלחמה. ב-5.10 לחצנו ידיים")  ובקרוב גם השף של רשת לנדוור כולה ("נביא את בשורת הביסטרו המקומי"), יוצא סיירת פלומר הלונדונית של אסף גרניט ובן דוד של המוזיקאי עידן עמדי. "בשבועיים הראשונים של המלחמה השתבללתי כמו כל ישראלי", הוא מספר. "לשמחתי בעלי הברד קלאב ולנדוור אמרו שאנחנו ממשיכים בכל הכוח וברגע שנהיה מוכנים נפתח. זה סיפק לי תעסוקה וקצת התנתקות מכל הסיוט שקרה מסביב"

>> העיר של אורי צור (טרטוריה מקומית): סיר קציצות מטורף וקפה שזחלתי בו על הרצפה
>> העיר של אלעד רון: מהחנות של אילן בן שחר עד מוזיקה שמרפאת את הנשמה

1. שילה

יש לי מקום חם בלב לשילה. הייתי סו שף של שרון כהן ונשארנו חברים טובים. בכל פעם שאני מגיע למסעדה האוכל מעולה, האווירה טובה והמקום לא מפסיק לגדול – שזה משהו מדהים לראות. את ההמבורגר עוד לא הספקתי לטעום, הוא בטו דו ליסט שלי.
בן יהודה 182

טרטר דג עטוף באבוקדו, שילה (צילום: דניאל לילה)
טרטר דג עטוף באבוקדו, שילה (צילום: דניאל לילה)

2. אטלס בר

המקום עם החצר הכי חמודה בעיר. יש לי הרבה חברים שגרים באזור ובכל פעם שאני מגיע לסביבה אנחנו נפגשים באטלס שפירא – מקום מקסים שכיף לבלות בו.
מסילת ישרים 15א'

3. דיזנגוף סנטר

כילד אני זוכר את עצמי הולך לסנטר, מסתובב בין החנויות ונכנס לכלי זמר ולתומר ול-UFO. אני מגיע מתרבות המטאל והאלטרנטיב ואלה המקומות היחידים שיש בהם חולצות ותקליטים ופריטים שמתיישבים לי על הנוסטלגיה.
דיזנגוף 50

דיזנגוף סנטר (צילום: יעקב בלומנטל)
דיזנגוף סנטר (צילום: יעקב בלומנטל)

4. בר 51

אני מאוד אוהב את המקומות של מושיקו גמליאלי ואת היד שלו והאוכל. תמיד כיף לי לשבת בבר 51 וגם ברדלר.
הירקון 59

פשטות מעולה ומנצחת. פלמידה של בר 51 (צילום: יחסי ציבור)
פשטות מעולה ומנצחת. פלמידה של בר 51 (צילום: יחסי ציבור)

5. הטיילת

כירושלמי שמגיע מעיר בלי ים אני אוהב את הטיילת כי יש בה את התמצית של תל אביב. אני פחות אוהב ללכת לים ויותר אוהב ללכת על הטיילת.

טיילת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
טיילת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)

מקום לא אהוב בעיר

כיכר רבין היא כרגע מקום שאני לא ממש אוהב להסתכל עליו – ערמות של אדמה, טרקטורים, אבנים ושאר מרעין בישין. אני מחכה שהעבודות יסתיימו והכיכר תחזור לעצמה.

איזה בלאגן. בניין העירייה על רקע עבודות הרק"ל בכיכר רבין (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)
איזה בלאגן. בניין העירייה על רקע עבודות הרק"ל בכיכר רבין (צילום: אלכסי רוזנפלד/גטי אימג'ס)

השאלון

1. איזה אירוע תרבות מהזמן האחרון סידר לך את הראש או פתח לך את הלב?
בגלל המלחמה אני לא הולך לאירועי תרבות. אני משתדל להתרחק מחדשות ולהתרכז ביצירות שנותנות תקווה או מציגות מקומות אחרים. הסדרה "שוגון" עושה לי את זה מבחינת נופים והתרבות שהיא שונה כל כך. כבר הרבה זמן לא מצאתי את עצמי מרותק ככה למסך.

2. איזו יצירה נתנה לך כוח, תקווה או השראה מאז פרוץ המלחמה?
דווקא לא משהו של עידן (צוחק). לאחרונה אני מוצא את עצמי עם האלבום השחור מטאליקה, מנגן אותו ואיתו בגיטרה ותופים. יש בו משהו שמחזיר אותי לתמימות.

3. לאיזה ארגון או מטרה את.ה ממליצ.ה לתרום או להתנדב בזמן הזה?
כל מה שבא לכם. באתר רוח טובה יש מאגר אדיר של גופים להתנדב אליהם, צריך רק לחפש משהו שעושה לכם טוב ושאתם מאמינים בו, העיקר לעשות. לי תמיד יש פינה חמה בלב לקשישים, הציבור שהכי פחות שמים לב אליו כי הוא שקט. אני מאוד אוהב את מה שעושים בסל"ב, תוכנית להפגת בדידות בקרב ניצולי שואה למי שיש לו זמן לתת כמה שעות.

4. מי התל אביבי.ת שהכי צריך להרים לו/לה כרגע? 
למילואימניקים שהם בעלי עסקים. אני כל הזמן קורא ושומע על אנשים שסגרו את העסק והלכו למילואים ואין להם שום הכנסה. הם לא יודעים מה יהיה איתם ולא חושבים על כך, נותנים את גופם ונפשם ועסוקים בהגנה על המדינה.

5. מה יהיה?
מה שנעשה מזה, זה מה שיהיה.