ביקשנו מהם לבחור מקומות אהובים. הם בחרו מקומות של עצמם

קצת יותר מעשור זה כבר מוסד. הבלוק ב-2014 (צילום: גוני ריסקין)
קצת יותר מעשור זה כבר מוסד. הבלוק ב-2014 (צילום: גוני ריסקין)

ביקשנו מהם להמליץ לנו על המקומות התל אביביים שהם הכי הכי אוהבים. אז הם המליצו לנו על המקומות שלהם (או של בני הזוג שלהם). אלו הם 10 אנשים שלא עברו על חוקי פורמט "העיר שלי", אבל בדקו את הגבולות שלנו

"העיר שלי" הפך להיות אחד המדורים האהובים היותר בטיים אאוט, עם רשימת המתנה לא קצרה, אבל מה שבאמת מעניין בו הוא התמונה הגדולה – ואחרי יותר מ-250 מדורים היא גדולה כמו שלט חוצות באיילון. ישבנו, בדקנו ושיקללנו את בחירותיהם של התל אביבים שהופיעו במדור לאורך השנה ומתוכן ערכנו את הפרויקט שלפניכם בשלל קטגוריות. מסקרנת מכל הייתה השאלה שהרשימה שלפניכם עונה עליה: מהם המקומות שהתל אביבים הכי אוהבים? מתברר שבניגוד לתדמית רודפת הטרנדים של תושבי העיר, התל אביבי הממוצע מעדיף דווקא את המקומות שנדמה שהיו כאן תמיד או לכל הפחות הפכו למוסד מיד עם הקמתם.

>> לכל מדורי "העיר שלי"

10. אלון שבו בוחר בקונדיטוריה של אלון שבו

"פלורנטין היא כנראה אחת השכונות המכוערות בתל אביב, אבל איכשהו מכל המקומות מצאתי את עצמי דווקא שם ובחרתי להקים בה את שני העסקים שלי: הסטודיו, שבו אני מארח כמעט בכל ערב סדנאות קונדיטוריה. אני אוהב את החלונות הגדולים שלו, שגורמים לכל מי שעובר להיעצר בפליאה ולהסתכל דקות ארוכות על מה שקורה בפנים. וגם הקונדיטוריה שלי שנפתחה לאחרונה ונמצאת בנווה שאנן (מיקום שהפתיע הרבה אנשים) – משהו שם פשוט עובד לי. כנראה שהחספוס גורם לתחושה שהכול עוד יכול לקרות". (אלון שבו, קונדיטור)
צל'נוב 22

אנשים הופתעו. אלון שבו בקונדיטוריה (צילום: דן פרץ)
אנשים הופתעו. אלון שבו בקונדיטוריה (צילום: דן פרץ)

9. עופרי ביטרמן ממליץ על קולנוע יפו

"בשלהי הקורונה חבר ילדות, שחקן אדיר ומועמד לאמי – רועי ניק – הציע לי להצטרף אליו למסע ההקמה של קולנוע יפו. במשך חצי שנה הקמנו בחלל יפואי בית ליוצרי קולנוע המשלב הקרנות בוטיק של סרטי איכות מהארץ והעולם שיחות עם במאים ועוד. תוך כדי ההקרנה ניתן שירות מלא לצופים, הישיבה בשולחנות ביסטרו קלאסיים, אפשר ליהנות מתפריט אלכוהול ויין מעולה של שירה צידון (נורמן, עדינה) ומנות בליווי הקולינרי של שף רז רהב ומשפחת OCD. אפשר לשריין מקום באתר, להגיע בספונטני להקרנה או סתם לדרינק, פופקורן ו-BLT בחצר שלנו או על הבר". (עופרי ביטרמן, שחקן וממקימי קולנוע יפו)
מרזוק ועזר 14

יצא למסע הקמה. עופרי ביטרמן (מימין) ורועי ניק. צילום: חיים יוסף
יצא למסע הקמה. עופרי ביטרמן (מימין) ורועי ניק. צילום: חיים יוסף

8. שרי אנסקי בוחרת בשרי הרינג

"אני שוחה בבריכת גורדון מגיל 21 ואוהבת אותה במיוחד בחורף, והכי כשיורד גשם. לפעמים נדמה היה לי שאני נגמלת ממנה והיום אני יודעת שבשבילי היא סמל לאהבת הארץ, לא פחות. אני אוהבת ללכת לאורך הים עד לשוק הנמל, לדוכן שפעם היה שלי והיום שייך לבתי וחתני, לקחת סנדוויץ' ולחזור לבריכה, לשבת במקום מסוים שמשקיף למרינה ולאכול.  אחרי שאני שוחה בבריכת גורדון ואוכלת כריך של העסק שלי, אני מרגישה כאילו הוספתי משהו לתל אביב". (שרי אנסקי, עיתונאית והבעלים של שרי הרינג)
שוק הנמל, הנמל 12

היא בעצם סוחרת דגים. שרי הרינג (צילום: יולי גורודינסקי)
היא בעצם סוחרת דגים. שרי הרינג (צילום: יולי גורודינסקי)

7. אייל שכטר מפרגן לתיאטרון תמונע

"תמונע היא בית. אני משחק בתוכה, עובד בה, מבלה. הרבה פעמים אחרי הצגה אני שותה בירה קרה וצ'ייסר טעים, וכבר נשאר לראות את ההופעה שאחרי ההצגה שלי. זה מקום נפלא, עם אנשים מופלאים, הצגות מרשימות והכל בעמל גדול ותנופה כבירה ששמורה לאנשי מלאכת הפרינג'. בית אמיתי שמצאתי לפני הרבה שנים וכנראה שיישאר ביתי לנצח. יש לי עוד בית כזה בבאר שבע, אבל אנחנו עכשיו בענייני תל אביב". (אייל שכטר, מוזיקאי ושחקן בתיאטרון תמונע)
שונצינו 8

"התנופה הכבירה השמורה לאנשי הפרינג'". תיאטרון תמונע (צילום: ערן אבן)
"התנופה הכבירה השמורה לאנשי הפרינג'". תיאטרון תמונע (צילום: ערן אבן)

6. אריאל לייזגולד מזכיר את קלמטה

"המסעדה שהתל אביבים הכי אוהבים ונדיר שמבקרים בה. לא רבים יודעים שאני הבעלים שלה, בגלל שאני בעיקר מזוהה עם הברים שלנו בלב העיר (בלבוי, פנטסטיק, 223, פליקס), אבל בכל פעם שאני מעלה את קלמטה בשיחה אומרים לי: וואו איזה מקום נפלא, כמה זמן לא ביקרנו שם… אז קלמטה עדיין שם, פתוחה ומזמינה, עם אוכל ים תיכוני משגע, מלא יין ואוזו, והשקיעה הכי יוונית בארץ". (אריאל לייזגולד, ברמן אגדי והבעלים של קלמטה)
כיכר קדומים 10

"לא רבים יודעים שאני הבעלים שלה". בראנץ' בקלמטה (צילום: תמוז רחמן)
"לא רבים יודעים שאני הבעלים שלה". בראנץ' בקלמטה (צילום: תמוז רחמן)

5. אפרת אנזל בוחרת את כל התקלוטים של עמרי סמדר

"אני נשואה למוזיקאי יוצר שהוא גם דיג'יי, או בעצם דיג'יי שהוא גם יוצר. כך או כך מדובר בבחור שיודע לספר סיפור דרך האוזניים ולקחת אותי ואת הקהל למסע מלא ברגש. אז למרות שעמרי משמיע לי כל טרק חדש שיוצא, החוויה של מוזיקה בסאונד של מועדון היא עוצמה אחרת לגמרי. פעם בחודש ככה אני קופצת לקלאב שבו הוא מתקלט, ללילה של מוזיקה שגורמת לאנשים – ואני ביניהם – להתעלות רוחנית. כדי לדעת איפה התקלוט הבא אפשר לבדוק באינסטגרם שלו". (אפרת אנזל, אשת קולינריה)

4. ירון טראקס ממליץ על הבלוק

"הבלוק הוא מגרש המשחקים שלי, האקוסיסטם האלטרנטיבי, המרכז הקהילתי, החברה המתוקנת, הפנטזיה, הבית. אני באמת לא יודע אם כל זה יגמר בקרוב או יימשך עוד שנים, ויש משהו מעורר בחוסר הוודאות הזו. זה גורם לי להודות על כל רגע שזה עדיין קורה". (ירון טראקס, הבעלים של הבלוק)
דרך שלמה 157

"החברה המתוקנת, הפנטזיה, הבית". הבלוק (צילום: גוני ריסקין)
"החברה המתוקנת, הפנטזיה, הבית". הבלוק (צילום: גוני ריסקין)

3. גיא גמזו בוחר בבינגו

"לא בגלל האוכל עצמו (של שף גמזו) אלא בגלל הלוקיישן: אני אוהב לשבת שם במוצ"ש על הטריבונה, לראות שקיעה ולשתות בירה". (גיא גמזו, השף של בינגו)
הירקון 145

שף גמזו בוחר את שף גמזו. בינגו (צילום: מתן שרון)
שף גמזו בוחר את שף גמזו. בינגו (צילום: מתן שרון)

2. זאב טנא נאמן לפרנק

"מי היה מאמין שדווקא אני, מי ששר את השיר 'אני שונא גרמנים', יקדם אוכל המזוהה כל כך עם העם הגרמני. אבל החיים חזקים יותר ובעבודתי כמהנדס מזון למדתי לעמוד מקרוב על רזי הנקניקייה המושלמת. אני אוהב לשבת בסניף באבן גבירול כשברקע ציור קיר ענק, הומאז' לעבודתו של דודו גבע על האלבום 'חתול שחור', ללגום בירה ולהתבונן בעוברים והשבים. אבל את ההנאה הגדולה ביותר מסבים לי לקוחות כאלה ואחרים שחולקים איתי את חווית האכילה שלהם. אכן סגירת מעגל מושלמת". (זאב טנא, מוזיקאי ומהנדס מזון)

די אוהב גרמנים בסופו של דבר. פרנק (צילום: דניה ויינר)
די אוהב גרמנים בסופו של דבר. פרנק (צילום: דניה ויינר)

1. אורן ישולה זוכה בפרס מפעל חיים להמלצה עצמית

מלי מלו

"מקום שנועד לתת דינר ומסיבה יחד ומזכיר מקומות בגגות של מלונות בלוס אנג'לס. הוא מעוצב בסגנון יוקרתי ויש בו דואליות בכך שאחרי ארוחת הערב האורות מתעמעמים והמוזיקה מתגברת, כשבחוץ יש כל הזמן אווירת לאונג'. את מלי מלו הקמנו עם שף מאיר אדוני וזה המקום היחיד שיש לו בארץ. שיתוף הפעולה בין מלונות בראון ושפים מובילים נמשך בצ'נה, המסעדה החדשה של תומר אגאי, ובסניף של מלכה הכשרה של אייל שני, שיפתח בקומת הכניסה של מלון דברה בראון. אייל יביא את המסעדה והקולינריה ואנחנו נביא בר שיקבל את האוכל מהמסעדה, עם הסטייל והאווירה והטוויסט האלכוהולי שלנו".
יבנה 42 תל אביב

יש בו דואליות. מלי מלו (צילום: אסף קרלה)
יש בו דואליות. מלי מלו (צילום: אסף קרלה)

MATTA

"מועדון שמרגיש כמו סלון פרטי והוא חלק מחבילת בילוי במלון לייטהאוס, שכוללת גם את הרוף טופ הייקו. יש לי עסק די גדול עם כמות גדולה של מעצבים ואדריכלים, ומטה הוא המקום היחיד ברשת שבחרתי בו כל פרט בעצמי. אם שואלים אותי איך הטריפ שלי נראה אז התשובה היא מטה. זה ההפי פלייס שלי".
בן יהודה 1, תל אביב

פארק הירקון

"יש לי חברת הפקות בשם The Tripping שעושה פסטיבלים ענקיים כמו Day Zero, פסטיבל שהתחיל בטולום שבמקסיקו ואנחנו הצלחנו להביא אותו לישראל. בפארק הירקון עשינו את פסטיבל Elecrtic Sunrise, אירוע שהשתתף בו בלאק קופי שהוא די ג'יי ענק. בפורים נעשה בפארק את פסטיבל לונאר עם סוללת אמנים בדרגת איי ליסט מכל העולם". (אורן ישולה, איש חיי לילה)

סיבה טובה לבחור בפארק. סולומון בפארק הירקון (צילום: אלברט ללמאייב)
סיבה טובה לבחור בפארק. סולומון בפארק הירקון (צילום: אלברט ללמאייב)