הערב בתל אביב: רבבות יגיעו להפגנת הענק בעיר. המדריך המלא

מחאת הדמוקרטיה בשבוע שעבר, כיכר הבימה (צילום: גטי אימג'ס)
מחאת הדמוקרטיה בשבוע שעבר, כיכר הבימה (צילום: גטי אימג'ס)

ההפגנה הערב בתל אביב (19:00), כיכר הבימה, צפויה להיות גדולה משמעותית מזו של השבוע הקודם ותכלול הופעה של עברי לידר ונאומים של דוברים ממחנה המרכז. הדגלים השחורים קוראים למשטרה לשמור על המפגינים מפני שתולים פרובוקטורים. כבישים רבים במרכז העיר ייחסמו

שבוע אחרי התנעת המחאה נגד ניסיון ההפיכה המשטרית של ממשלת נתניהו השישית, צפויים הערב להתאסף בכיכר הבימה רבבות מפגינים מכל רחבי הארץ במפגן עוצמה נגד צעדי החקיקה המתוכננים שיבטלו את הפרדת הרשויות בישראל ויביאו למעשה את הדמוקרטיה הישראלית במתכונתה הנוכחית אל סופה. ההפגנה תחל בשעה 19:00 בערב ומארגניה צופים כי תוך זמן קצר יתמלאו אדם גם הרחובות הסמוכים לכיכר, ועיריית תל אביב-יפו נערכת בהתאם לחסימת צירי תנועה.

עוד לא התחממנו. מחאת הדמוקרטיה בכיכר הבימה, אתמול (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
עוד לא התחממנו. מחאת הדמוקרטיה בכיכר הבימה, אתמול (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

דוברי משטרת ישראל הפיצו מידע כוזב כאילו בהפגנה מתוכננות הפרות סדר וכי המפגינים מתכוונים לעשות שימוש בסמלים נאציים, בתגובה פנתה דוברות הדגלים השחורים למשטרה והודיעה כי "תפקידכם הוא לשמור על אזרחי המדינה, לא לשרת את העבריין המורשע בן גביר. אנו מצפים מכם לפעול בחדות נגד שתולים שבאים לעורר פרובוקציות מהמחנה הפאשיסטי. אפשרו מחאה דמוקרטית נחושה – אנו נאבקים גם עבורכם ועבור משפחותיכם".

1. איזה כבישים ייחסמו?

כדי לאפשר את הגעתם של רבבות המפגינים לכיכר הבימה ובחזרה ממנה, צפויה העירייה לחסום הערב את הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:

  • דיזנגוף/המלך ג'ורג' לכיוון מזרח
  • דיזנגוף/תרס"ט לכיוון דרום ומזרח
  • דיזנגוף/שד' חן למזרח
  • דיזנגוף/אבן גבירול לכיוון מזרח ולכיוון צפון
  • המלך ג'ורג'/בן ציון לכיוון מזרח
  • שד' בן ציון/מלצ'ט לכיוון מזרח
  • אחד העם/רוטשילד לכיוון מזרח
  • חשמונאים/רוטשילד לכיוון מזרח
  • אבן גבירול/מרמורק לכיוון מערב
  • שד רוטשילד/ברדיצ'בסקי לכיוון צפון

מתוך ההפגנה בכיכר הבימה צפויות לצאת מספר צעדות ולחולל שיבושי תנועה באזור מרכז העיר וסביב הירידות המרכזיות לאיילון, יש לעקוב אחר הדיווחים בתקשורת ולהימנע ככל האפשר מלהגיע עם כלי רכב פרטיים לאזור.

2. איך מגיעים?

אם אתם מגיעים מחוץ לעיר: שאלוהים יעזור לכם. חפשו חנייה מרוחקת בתשלום – לא ביד אליהו כי יש שם הופעה של רביד פלוטניק הערב, אבל אפשר ליד הקריה או בצפון אבן גבירול  – לכו ברגל או קחו קורקינט משם לאזורה ההפגנה.
אם אתם מגיעים ברכב פרטי: אל תגיעו עם רכב פרטי.
אם אתם מגיעים בתחבורה ציבורית: כוונו את עצמכם אל אזור דיזנגוף סנטר או הקריה והמשיכו משם ברגל.
אם אתם מגיעים ברגל או באופניים: איזה כיף לכם. קשרו איפשהו את האופניים ותחסכו מחבריכם סימני גלגל על המכנסיים.

3. על מה מפגינים?

קודם כל תקראו את הטור הזה. בשבוע האחרון בזבזו רבים את האנרגיות שלהם בוויכוחים על דגלי פלסטין

. מעבר לעובדה שאי אפשר למשטר הפגנה של עשרות אלפי אנשים ולשלוט במסרים ובדגלים של כל אחד ואחד מהם, המאבק הפנימי הזה משחק לידי השלטון. ריבוי מסרים זה דבר צבעוני וטוב, הכל קשור להכל, תפגינו על מה שאתם רוצים, תנו לאחרים להפגין על מה שהם רוצים, בסוף רובנו רוצים את אותו הדבר. זה עבד יפה בבלפור ורק ככה זה יכול לעבוד.

4. איך מתגוננים?

ההפגנה צפויה למשוך אש רב, כולל כוחות משטרה גדולים במיוחד שעשויים לחפש חיכוך עם המפגינים כתוצאה מלחץ פוליטי על מפקדיהם, כולל פרובוקטורים מתוך ומחוץ למחנה, כולל סמויים ושתולים. ציבור המפגינים מתבקש על יד מארגני המחאה לשמור על עירנות, להימנע מחיכוכים ואלימות ולפנות מיידית אל המערך עוטף העצורים במקרה של מעצר ולסרב להיחקר ללא נוכחות עורך דין (פרטים בציוץ שלפניכם).

5. איזה שלטים להביא?

איזה שאתם רוצים. ובעיקר אל תמשטרו שלטים של אחרים. ההפגנה היא שלהם כפי שהיא שלכם ויש לנו מספיק בעיות עם חופש הביטוי גם בלי צנזורים מתוך המחנה. לא אוהבים דגל או שלט מסוים? תביאו אחד גדול יותר שיסתיר אותו.

6. איזה פסקול יתאים להפגנה?

אנחנו לא מתות על הלחן השחוק, אבל מתסמן שזה להיט ההפגנות העכשווי.

7. מי ינאמו בהפגנה?

למי אכפת? הנאומים הם החלק הכי פחות חשוב בהפגנות, ומשמשים בעיקר לניגוח פנים-מחנאי ולחיפוש אחר פליטות פה שיכולות לשמש את המחנה הלאומני-משיחי. אם זה קריטי לכם, הערב ייפתח בהופעה של עברי לידר שישיר את "זכיתי לאהוב", ואחריו צפויים לנאום ציפי לבני ואחרים, אבל מערכות ההגברה גרועות ובמילא לא תשמעו כלום. שחררו