הורים יפגינו מחר: די להרס החינוך הדו-לשוני ביפו

מחר (שישי) יפגינו בכיכר הבימה הורים לילדים בכיתות הדו-לשוניות ביפו בדרישה לשמר את החינוך השיוויוני בעיר. לטענתם, המערכת אינה ערוכה להפנמת הקונספט: "עבודה של שנים עלולה לרדת לטימיון"

ללמוד ערבית בתל אביב-יפו. איור: Shutterstock
ללמוד ערבית בתל אביב-יפו. איור: Shutterstock

המאבק לשימור החינוך הדו-לשוני ביפו עולה שלב: מחר (שישי) יפגינו הורים לילדים הלומדים בגנים העירוניים הדו-לשוניים ביפו והורי כיתות א' הדו-לשוניות בעיר, בדרישה מעיריית תל אביב-יפו להתאים את מתכונת הלימודים לקונספט הייחודי.

מדובר בהתמודדות מתמשכת של ההורים מול הנהלת בית הספר קרית חינוך עירוני ז' ביפו. לטענתם, בית הספר לא נערך להפנים את המערכת המורכבת של חינוך דו-לשוני שוויוני המיושם בגני הילדים, שם מועברים התכנים בערבית ובעברית על ידי שתי גננות. הבעיה מתחילה כאשר הילדים עולים לכיתה א': לטענת ההורים, בבית הספר עירוני ז' חסרה האוריינטציה המתאימה, ולכן ביקשו להמשיך את המתכונת במסגרת בית ספרית ציבורית חדשה שתיפתח לשם כך. משנדחו הצעותיהם לשינוי פדגוגי – המבוססות על ניסיונה של עמותת יד ביד שמפעילה בתי ספר דו-לשוניים בירושלים, בוואדי ערה ובגליל ושני אשכולות גנים בחיפה וביפו – איימו במרץ האחרון שלא ירשמו את ילדיהם לכיתה א' בבית הספר, עד שיתקיים עמם דיאלוג.

המפגינים מחר יידרשו מהעירייה לאפשר בעיר חינוך דו-לשוני תוך הקפדה על שיוויון מלא בין התלמידים הערבים והיהודים. בהפגנה ינאמו בין היתר האמנים תאמר נפאר מדאם, סיסטם עאלי, יהושע סובול, רננה רז, בועז ריינשרייבר, מחמד ג'בלי ואחרים. אסף רונאל, מחברי קהילת יד ביד ביפו, מספר: "לא יתכן שבגלל קשיים בירוקרטיים ואילוצים מבניים נשליך לפח רעיון כל כך חשוב שזכה להצלחה גדולה. אנו קוראים לעירייה לעשות מאמץ ולהסיר את המכשולים שעלולים להוריד לטימיון עבודה של שנים וקשרים בין העמים שנטוו בעמל כה רב, וקוראים לציבור לבוא ולתמוך בקהילה".

הפגנה למען החינוך הדו-לשוני ביפו, שישי (11.3), 12:00 בכיכר הבימה