הפיגוע בצפון תל אביב: עדויות ראיה קשות וגילויי שמחה ברשתות

זירת הפיגוע בשיכון דן (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
זירת הפיגוע בשיכון דן (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

הפיגוע בשיכון דן גבה תשעה פצועים, מתוכם שלושה באופן קשה // זהו הפיגוע השלישי בתל אביב בתוך ארבעה חודשים // איגי וקסמן שנכחה במקום מסרה עדות ראייה מבוהלת לעוקביה בזמן אמת // המפכ"ל שיבח את האזרח שירה למוות במחבל המנוטרל // סוכן הכאוס איתמר בן גביר התקבל במקום בקריאות בוז וזעם

הטרור שוב מכה בתל אביב ובוחר אותה כמטרה מרכזית: ארבעה חודשים אחרי פיגוע הירי בדיזנגוף ושלושה חודשים מאז פיגוע הדריסה בטיילת, הגיע היום בצהריים המחבל עבד חלאילה בטנדר שלו אל רחוב פנחס רוזן בשיכון דן שבצפון העיר, והתנגש בעוצמה בתחנת אוטובוס בה המתינו מספר אנשים, יצא מכלי הרכב והחל לדקור בסכין עוברים ושבים, ופצע בסך הכל תשעה אנשים, מתוכם שלושה במצב קשה. המחבל נורה על ידי אזרח שביצע בו בהמשך וידוא הריגה לאחר שהיה מנוטרל. הפיגוע התרחש על רקע מבצע "בית וגן" בג'נין, בו נהרגו אתמול עשרה פלסטינים.

ברשתות נפוצו עדויות ראיה קשות של אזרחים שישבו במרכז המסחרי הסמוך שמכיל מספר בתי קפה ומסעדות. בסרטון של חדשות 13 ממצלמת אבטחה של בית הקפה בזירת האירוע, ניתן לראות בפינה השמאלית של המסך אישה לבושה חולצת פסים שקופצת בבעתה ברגע פגיעת הרכב בתחנת האוטובוס. האישה הזאת היא איגי וקסמן. עוקביה של הזמרת ויקירת המערכת, איגי וקסמן, יכלו לצפות בסטורי שהעלתה מיד אחר כך לאינסטגרם כעדת ראייה מבוהלת לפיגוע: "תקשיבו, הייתי בפיגוע עכשיו פה", אמרה וקסמן, "ישבנו בבית קפה ובאה מכונית ודרסה שני בחורים לידנו. ולא הבנו. הזמנו… אני בשוק… אני באמת בשוק… ראינו את הגופות שלהם. ואז שמענו יריות. וואו. אני לא מאמינה שזה קורה. אני לא מאמינה שזה קורה. תשמרו על עצמכם".

איגי וקסמן עם עדות ראייה מהשטח. הפיגוע בשיכון דן (צילום מסך: אינסטגרם)
איגי וקסמן עם עדות ראייה מהשטח. הפיגוע בשיכון דן (צילום מסך: אינסטגרם)

אל זירת הפיגוע הגיע גם ראש העיר רון חולדאי, ואמר ש"הטרור שוב הרים את ראשו בעירנו. הצוותים שלנו בשטח מסייעים לכוחות הביטחון. אני מאחל החלמה מהירה לפצועי הפיגוע. אנא שמרו על עירנות". מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שהגיע אף הוא למקום מיהר לשבח את האזרח שירה במחבל למוות ואמר כי "מנע את המשך מסע הרצח של אותו מחבל". בעקבות הפיגוע נחסם לתנועה למשך מספר שעות רחוב פנחס רוזן בין שלונסקי למבצע קדש לשני הכיוונים.

מאוחר יותר הגיע אל המקום גם סוכן הכאוס איתמר בן גביר, שהתקבל בקריאות זועמות על ידי אזרחים שהתאספו במקום וקראו לו "לך הביתה, תתבייש" ובן גביר הגיב להם בקריאה הממלכתית "אתם סתם אנשי שמאל", בזמן שמספר נערי ישיבה שהתאספו לפתע במקום צעקו במקביל "שמאלנים בוגדים סכנה ליהודים". בינתיים, ברשתות החברתיות, כבר נפוצו גילויי שמחה של אזרחים ישראלים מז'אנר ה"מגיע לתל אביבים האלה", תופעה מחרידה אך מוכרת מפיגועים קודמים בעיר. נמשיך לעדכן.