הצפות בתל אביב: גבר ואישה טבעו למוות, צירים נחסמו לתנועה

החורף הכה במלוא עוצמתו בתל אביב: הגשמים שירדו הבוקר שיבשו את התנועה ברחבי העיר ואף הביאו לדחיית המשחק בבלומפילד

פלורנטין מוצפת (צילום: אמנון ורבין)
פלורנטין מוצפת (צילום: אמנון ורבין)

תושבי תל אביב התעוררו הבוקר (שבת) לאווירת המבול: 74 מ"מ של גשמים ירדו במשך שעתיים, המהווים 20% מכמות המשקעים השנתית. גבר ואישה בשנות השלושים לחייהם מתו לאחר שטבעו במעלית שהוצפה ברחוב נדב שבשכונת התקווה.

ברחבי העיר הוצפו רחובות שלמים ברמות שנדיר לראות אפילו בימי גשם כבדים, ומספר צירים נחסמו לתנועה, כולל חלקים מדרך נמיר ויציאות לאיילון. בשל ההצפות אף נסגר הספארי ברמת גן למבקרים, כמו גם בריכת גורדון. איצטדיון בלומפילד, שבו אמור להיערך משחק בין בני יהודה לסקציה נס ציונה, מוצף במים, ואין דרך להתקרב למקום. לאור זאת נדחה המשחק.

"תופעות של ארועי גשם דרמטיים כמו זה שחוותה העיר הבוקר מתגברות בשנים האחרונות עקב משבר האקלים", מוסרים היום בעיריית תל אביב-יפו. "מאות ערים ברחבי העולם מתמודדות עם אתגרים דומים, והעירייה נערכה לתרחיש זה מבעוד מועד".

מדי שנה מתרחשות הצפות בתל אביב וברחבי הארץ, אולם על פי התחזיות האירועים הללו צפויים להחמיר: מדענים מזהירים מפני הקצנה של אירועי מזג האוויר בשל משבר האקלים, כולל ירידה של משקעים רבים תוך זמן קצר בעונת החורף. בעיריית תל אביב מתחילים להבין לאחרונה כי יש דחיפות להכין את העיר לאירועי מזג אוויר שילכו ויקצינו, אולם הנושא עדיין נמצא באוויר.

בחודש נובמבר אמר ראש העיר רון חולדאי כי הוא הנחה את הצוותים המקצועיים בעירייה להכין תוכנית פעולה לשינויי האקלים, הכוללים עלייה בחום, שינויים במשטר הגשמים ועוצמתם ועליית מפלס מי הים. דבריו אלה מהדהדים את המחקר של המעבדה לקירור עירוני שמופעלת על ידי העירייה ופרטיה נחשפו בטיים אאוט.

פורסם על ידי ‏‎Rana Werbin‎‏ ב- יום שבת, 4 בינואר 2020

מה זה משנה שהכל פה מוצף….אם אפשר להשיג עוד סלפי ????‍♀️ #חילוץ_והצלה_שלום #חורף2020 אצטדיון בלומפילדעיריית תל-אביב-יפו

פורסם על ידי ‏‎Merav Yael Nehoray‎‏ ב- יום שבת, 4 בינואר 2020