הראפר פרדי גיבס יופיע בישראל

הראפר שהוציא אלבום עם המפיק המהולל מאדליב ואת "Shadow of a Doubt" שזכה לאחרונה לשבחים רבים יופיע לראשונה בישראל. גאנגסטא ראפ מודל המאה העשרים ואחת בדרך לכאן

פרדי גיבס. צילום: יח"צ
פרדי גיבס. צילום: יח"צ

פרדי גיבס (המכונה גם ״גאנגסטא גיבס״) הוא מהראפרים העצמאיים המצליחים ביותר כיום, ומי שנחשב לכזה שמצליח לשלב איכות אמנותית גבוהה עם לגיטימצית רחוב קשוחה. הופעתו תתקיים ב-23 במאי בבארבי וכרטיס יעלה 159 ש"ח. על ההפקה אחראית חברת נרנג’ה שצפויה להביא רצה בקרוב את טיים אימפלה, בריאן ווילסון, ווילד נות׳ינג והקומיקאי חניבעל בורס.

גיבס החל את דרכו כמשורר רחוב וסוחר סמים בשכונת הפשע גארי באינדיאנה. במיקסטייפ ששיחרר הוא שילב סיפורי פשע בעלי מורכבות גבוהה ממה שמוכר מהגאנגסטא ראפ הקלאסי ממנו הוא שואב השראה, ובפרט מראפרים דוגמת טופאק, ביגי סמולס ובון ת'אגס אנד הארמוני. אחרי שחברת התקליטים הענקית אינטרסקופ ביטלה את חוזה ההקלטה איתו שאמור היה להביא לפריצתו, הוא הצליח לזכות בהכרה דרך הדלת האחורית של התעשייה – שיחרור מיקסטייפים להורדה חינם ברשת.

בהמשך שיתף פעולה עם מאדליב, מפיק ההיפ הופ המסתורי והמוערך שהוציא עם גיבס בשנה שעברה את האלבום "Piñata". האלבום הפך לאחד הגדולים של אותה שנה ולאבן דרך בהיפ הופ המחתרתי. גיבס נפתח לקהל חדש ובינלאומי והוכיח את עצמו כמישהו שיכול לשרוף כל ביט – בין אם מדובר בלהיט מועדונים או סימפול אזוטרי ומאתגר. הוא הפך לאהובם של המבקרים והופיע במיטב הפסטיבלים ברחבי העולם.

בנוסף לברכות הרבות שנפלו עליו בשנתיים האחרונות, גיבס גם היה קרוב לסיים את הקריירה – ואת החיים. ב-4 בנובמבר 2014 הוא שרד ניסיון התנקשות ע״י יורה לא ידוע בניו יורק. החוויה הזו, יחד עם הולדת בתו, שמה אותו במקום חדש בחיים, מה שבא לידי ביטוי באלבומו האחרון, אותו הוא מקדם במסע ההופעות הנוכחי – "Shadow of a Doubt".