המאבק על הרכבת הקלה בשבת: מגבירים את הלחץ על השרה מיכאלי

דמיינו את הרציף הזה מפוצץ בנוסעים. תחנת הרכבת הקלה באלנבי (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
דמיינו את הרציף הזה מפוצץ בנוסעים. תחנת הרכבת הקלה באלנבי (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

המאבק להפעלת הרכבת הקלה בשבת צובר מומנטום: אלפי פעילים חברתיים פנו לשרת התחבורה מרב מיכאלי בקריאה "להראות לציבור שאת בעדו ולא בעד אינטרסים של פוליטיקאים. הכח אצלך - בואי לעשות היסטוריה!"; ובינתיים עיריית תל אביב-יפו ממשיכה לעשות לציבור טיזינג בסרטונים ויראלים

31 באוגוסט 2022

המאבק על הפעלת הרכבת השבת הקלה ממשיך להתחמם: אחרי שסגן ראש העיר ראובן לדיאנסקי הקים יחד עם סגן ראש עיריית רמת גן רועי ברזילי את "מטה המאבק להפעלת הרק"ל בשבת", הצטרף אמש לקמפיין גם הארגון האזרחי "זזים" בקריאה לאלפי פעיליו להפעיל לחץ על שרת התחבורה מרב מיכאלי, ולקרוא לה לקדם בכל הכוח את "ההחלטה הגורלית שתקבע את עתידו של גוש דן".

יכולה לבצע מהלך היסטורי. מרב מיכאלי ורון חולדאי (צילום: נתלי מון)
יכולה לבצע מהלך היסטורי. מרב מיכאלי ורון חולדאי (צילום: נתלי מון)

על הקריאה למיכאלי חתמו כ-3,000 איש ואישה בתוך פחות מיממה, ונראה כי הציבור – שבמרבית הסקרים נותן כ-70 אחוזי תמיכה לתחבורה ציבורית בשבת – שמח לא להרפות מהסוגיה. "בפעם הראשונה מזה שנים, יש לנו הזדמנות אמיתית להצליח: שרת התחבורה מירב מיכאלי תומכת בהפעלת הרכבת הקלה בשבת, ורוב גדול של הציבור גם בעד", כך נכתב בפנייה של "זזים" אל פעיליה. "אנחנו חייבים לנצל את הרגע, אי אפשר לדעת איך תיראה הממשלה אחרי הבחירות ואם ההזדמנות הזאת תחזור על עצמה.

"זה לא יהיה קל: המפלגות הדתיות כבר מתנגדות ומפעילות לחץ עצום נגד ההחלטה. כדי להתגבר על אינטרסים צרים המנוגדים לטובת רוב הציבור, אנחנו חייבים לתת לשרת התחבורה את הגב הציבורי לקבל את ההחלטה. הצטרפו עכשיו לקריאה: מירב מיכאלי – יש לך הזדמנות חד פעמית, בואי להראות לציבור שאת בעדו ולא בעד אינטרסים של פוליטיקאים. הכח אצלך – בואי לעשות היסטוריה!".

תחנת אלנבי – הקו האדום של הרכבת הקלה

כשחופרים מגיעים למקומות נפלאים.תשבו, תדליקו סאונד, קחו אוויר ותראו מה נבנה ממש פה מתחת לאדמה.הקו האדום של הרכבת הקלה מתחיל לנסוע ממש בקרוב. מבת-ים ויפו ועד לפתח תקווה. מוכנות ומוכנים לנובמבר?נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים תודה על זה.

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Wednesday, August 31, 2022

בתוך כך, ממשיכה עיריית תל אביב-יפו לעשות טיזינג לתושבי העיר בסרטונים ויראליים שמציגים את העתיד הקרוב-קרוב של התחבורה הציבורית בעיר, כאילו שאנחנו לא גמורים מציפיית שיא לתחילת פעולתו של הקו האדום בנובמבר גם ככה. הפעם אנחנו מתלווים אל סקייטרית שלוקחת את הבורד שלה על יהודה הלוי, יורדת אל מתחת לאדמה במדרגות הנעות שעדיין לא עובדות, צועדת על הרציף ואז פשוט נכנסת לרכבת קלה שעוצרת בתחנה ונוסעת לה. אפקטיבי ומעורר כמיהה.

בשלב זה עדיין לא ברור אם הרכבת הקלה אכן תבצע את נסיעתה הרשמית הראשונה בנובמבר, מיד אחרי הבחירות לכנסת, לאחר שבימים האחרונים פורסם כי שלל בעיות עשויות לדחות את הפעלתה אפילו במספר חודשים.