לא קלה היא: הרכבת הקלה לא תתחיל לפעול לפני 2023

אוף אבל בהדמיות זה עובד. הרכבת הקלה ברחוב העלייה (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
אוף אבל בהדמיות זה עובד. הרכבת הקלה ברחוב העלייה (הדמייה באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

הציפיה העירונית להשקה בנובמבר 2022 נגוזה סופית: גורמים בנת"ע מסרו ל"דה מרקר" כי התקלה במערכת הבלמים של הרכבת הקלה צפויה להביא לדחיית פעילותו של הקו האדום עמוק לתוך הרבעון הראשון של 2023

28 בספטמבר 2022

בשורות קשות להמונים המצפים לתחילת פעילות הקו האדום של הרכבת הקלה: על פי פרסום של עומר כרמון ב"דה מרקר" הערב, מה שנרמז עליו בחשש לא מזמן הופך עכשיו לוודאות – הבעיות במערכת הבלימה האוטומטית של הרכבות ידחו את תאריך השקתה של הרק"ל אל תוך 2023, כשהמהדרין אף נוקבים במרץ 2023 כתאריך יעד ריאלי, איחור נוסף בסדרה ארוכה של דחיות שידע הפרויקט.

>> בדרך לשדרות ירושלים הרכבת הקלה דרסה את העסקים
>> ברוכים הבאים לתחנת אלנבי. הרכבת הבאה תצא בעוד שנה
>> יפה לך תל אביב: בהדמיות הרכבת הקלה עובדת מצוין

נסיעתה הראשונה של הרכבת הקלה – אחרי הלאמת הפרויקט כתוצאה מכישלון המכרז להקמתו – תוכננה במקור ל-2021, נדחתה לנובמבר 2022 וכעת זזה שוב לרבעון הראשון של 2023 (יש לקוות). על פי הפרסום, מהחברה הממשלתית נת"ע, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה וכפופה למשרד התחבורה, נמסר כי משרד התחבורה הוא זה שמבקש שלא להוציא הודעה רשמית בנוגע לדחיה עד שהמועד החדש יהיה ודאי (או אולי עד שיהיו בחירות וזאת תהפוך לבעיה של מישהו אחר).

עוד דחיה ועוד דחיה. הרכבת הקלה בנסיעת מבחן בשדרות ירושלים (צילום: שאטרסטוק)
עוד דחיה ועוד דחיה. הרכבת הקלה בנסיעת מבחן בשדרות ירושלים (צילום: שאטרסטוק)

הקו האדום של הרכבת הקלה משתרך על פני 24 קילומטרים, מחבר את בת ים עם פתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק, וברמה העירונית מייצר חיבוריות נחוצה בין יפו ומרכז תל אביב. הרכבת הקלה עמדה לאחרונה במרכז תשומת הלב הציבורית כשהתעורר קמפיין להפעלתה בשבת, בעקבות דבריה של שרת התחבורה מרב מיכאלי ש"תבדוק" את האופציות שיאפשרו זאת. מאז לא נקטה מיכאלי בפעולות נראות לעין שיעידו שיש בכוונתה לפעול בכיוון, והתקווה שממשלת השינוי תחולל את השינוי הספציפי הזה שנהנה מתמיכת 70 אחוז מהציבור הולכת ומתרחקת.