תעשו פרצוף מופתע: הפעלת הרכבת הקלה צפויה להידחות שוב
כלכליסט מדווח הבוקר על צפי לעיכוב נוסף בהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה, שמסתמן שלא תיפתח ב-30 בנובמבר כפי שהוכרז. הסיבה: תקלות במערכת הבלמים שזוהו בנסיעות המבחן
תעשו פרצוף מופתע: כלכליסט מדווח הבוקר על צפי לעיכוב נוסף בהשקת הקו האדום של הרכבת הקלה, שמסתמן שלא תיפתח ב-30 בנובמבר כפי שהוכרז. נכון לעכשיו, לפי הדיווח, בנת"ע מקווים להספיק להתחיל להפעיל את הרכבת הקלה בדצמבר ולא לדחות את ההשקה לתוך 2023, וזאת בשל תקלות בנסיעות ההרצה, כולל תקלות במערכת בלימת החירום. בכלכליסט אף מצוטטים גורמים שלקחו חלק בעבודות ההקמה שאמרו שהיעד של ה-30 לנובמבר היה "יומרני ולא איפשר טווח טעות אמיתי".
נת"ע הגיבו לידיעה המקורית כי "הרכבות נמצאות בשיאן של ההרצות, לקראת הפעלתו המסחרית הקרבה של הקו. במהלך ההרצות נבדק סינכרון כלל המערכות. במהלך הבדיקות, עקב בעייה במערכת ההפעלה, ביצעה הרכבת בלימה עצמאית. התקלה מטופלת בימים אלה, במטרה לסיים את מבחני ההרצה בהצלחה, ולעמוד בלוחות הזמנים המתוכננים. נת"ע לא תתפשר בסעיפים הנוגעים לבטיחות הנוסעים, והנסיעה המסחרית תחל רק בסיומן המוצלח של כלל הבדיקות ובכפוף לאישור משרד התחבורה".
>> הרכבת הקלה זה טוב ויפה, אבל האם המטרו של תל אביב יהיה הפספוס ההיסטורי הגדול שלה?
>> מחקר: השבתת הרק"ל תעלה לישראל כ-900 מיליון ש"ח בשנה
על הקריאה למיכאלי חתמו כ-3,000 איש ואישה בתוך פחות מיממה, ונראה כי הציבור – שבמרבית הסקרים נותן כ-70 אחוזי תמיכה לתחבורה ציבורית בשבת – שמח לא להרפות מהסוגיה. "בפעם הראשונה מזה שנים, יש לנו הזדמנות אמיתית להצליח: שרת התחבורה מירב מיכאלי תומכת בהפעלת הרכבת הקלה בשבת, ורוב גדול של הציבור גם בעד", כך נכתב בפנייה של "זזים" אל פעיליה. "אנחנו חייבים לנצל את הרגע, אי אפשר לדעת איך תיראה הממשלה אחרי הבחירות ואם ההזדמנות הזאת תחזור על עצמה.