המטריל, הלוהט והביזאר: השירים הכי בולטים באירוויזיון

הבלדה של קובי מרימי מיקמה את ישראל במקום ה־17 בטבלאות ההימורים, אבל שום דבר עוד לא סגור וכדאי מאד לפזול לכיוון המתחרות שלנו. אלו 10 השירים שכדאי להכיר מעכשיו (ולו בשביל הצחוקים)

נציגי פורטוגל המחופפים לאירוויזיון 2019
נציגי פורטוגל המחופפים לאירוויזיון 2019
17 במרץ 2019

בין שערוריות תקציב, מחדלי כרטיסים וקובי מרימי אחד, אפשר כמעט לשכוח שבאירוויזיון – שייערך בדיוק בעוד חודשיים וישודר בכאן 11 – יופיעו עוד 40 זמרים, זמרות, צמדים ולהקות עם מיטב תוצרת הטראש־פופ שיבשת אחת מסוגלת להפיק בשנה. כדי לעזור לכם לבחור את הפייבוריט שלכם, או סתם למצוא נושא שיחה עם התייר השוודי שאתם מנסים להזרים, הכנו לכם מדריך קצר לשירים הבולטים (לאו דווקא לטובה) בתחרות השנה.

אתרי ההימורים לא סופרים את ישראל. לעוד עדכונים:

המטרילים
איסלנד

ההימורים מנבאים: מקום 7
למרות הפופולריות העצומה של האירוויזיון באיסלנד, המדינה הזעירה טרם זכתה בתחרות והשנה נראה שהעובדה הזאת העבירה אותה על דעתה סופית. כמו מחזר עקשן, בחרו האיסלנדים בלהקת האטארי שתמשוך לנו בצמות עם כל פרובוקציה שאפשר לחשוב עליה: מוזיקת אינדסטריאל לא קומוניקטיבית, סולנים תמהונים, הופעה בסגנון BDSM עם שיר שנקרא "השנאה תנצח" ולקינוח – קריאות לחרם על ישראל, שזיכו אותם בלא מעט חשיפה כאן. איך אפשר שלא להתאהב בהם?

שימו לב גם ל: המנון היורו-פופ-ניינטיז העבש להפליא של סן מרינו עם סרהאט הטורקי.

העדכני
הולנד

ההימורים מנבאים: מקום ראשון
לא נעים להגיד, אבל האירוויזיון השנה שייך לגברים, שקיבלו שירים מעניינים בעוד הנשים צוידו בעיקר בבלדות משמימות. לכן לא מפתיע שגם בראש טבלת ההימורים צועד בגאון – נכון לעכשיו – גבר: השיר" Arcade" של דנקן לורנס אמנם איטי ומינימלי, אבל מופק היטב עם צליל שתופס את האוזן ועם זמר מוכשר שתופס את העין. מה צריך יותר בעצם?

שימו לב גם ל: סרבוק הארמנית עם שיר ההעצמה הנשית Walking" Out".

ההיפסטרים
סלובניה

ההימורים מנבאים: מקום 14
הסלובנים, לא מאריות האירוויזיון, בחרו השנה בצמד הנערי העונה לרצף העיצורים האקראי זאלה קראליי וגשפר שנטל. על הבמה בקדם הסלובני הם עלו עם לופר (אסור, נכון) וניסו לשדר וייב צעיר ועדכני, אבל השילוב בין הקול החלוש של קראליי ללוק הלבן האנמי של הצמד יצר וייב של טקס יום זיכרון בתיכון בכפר סבא. בכל זאת, עם שדרוג קל להופעה, השיר הזה עשוי להיות ממתק האלקטרו-אינדי שחובבי התחרות ינופפו בו כדי להגיד: רואים? לא הכל זבל!

שימו לב גם ל: בילאל חסני מצרפת, שתופס השנה את משבצת הג'נדר-פלואידי עם המנון ההעצמה "Roi" (מלך).

הלוהט
אזרבייג'ן

ההימורים מנבאים: מקום 15
כדי לזכות באירוויזיון אי אפשר להסתפק רק באריזה או בתוכן, אלא צריך שהחיבור ביניהם יהיה גדול מחלקיו וייצור את החבילה המושלמת. לא מעט חבילות מוצלחות יעלו על הבמה בתל אביב, אבל זו שעוררה אצלנו הכי הרבה עניין הייתה זו של צ'ינגיז מאזרבייג'ן. האזרי בן ה-27 מגיע בכלל מרקע של מוזיקת פלמנקו, אבל ישיר להיט פופ עדכני בשם "Truth" שכתב בוריסלב מילנוב, שיצר כמה שירי אירוויזיון מצליחים בשנים האחרונות. אל תחליקו על הריר. אולה!

שימו לב גם ל: לוקה הני השוויצרי ההורס, שחזותו המצודדת לבטח תסיח את דעתכם מכמה שהשיר שלו דבילי.

המעתיקנית
קפריסין

ההימורים מנבאים: מקום 6
בערך ארבעה שירים יתקוטטו השנה על תואר היורש ל"פואגו" הלטינו-קפריסאי, שזכה בסגנות בשנה שעברה. מי שעושה את זה הכי טוב היא קפריסין עצמה, ששולחת פחות או יותר את אותו השיר ואפילו מרפררת להעתקה בשמו – "Replay". קשה להאמין שהשיר של הזמרת טאמטה – שכתבו אותם הכותבים של "פואגו" – יביא אותה שוב לאחד משני המקומות הראשונים, אבל חייבים להעריך את הנחישות.

שימו לב גם ל: השיר הנורווגי שמרפרר די בבוטות ל-"Monsters" ששלחה פינלנד אשתקד+נהמות מסוג "אותנטיות".

המתקמבק
רוסיה

ההימורים מנבאים: מקום שני
עבור לא מעט משתתפים השנה זו לא תהיה הפעם הראשונה באירוויזיון, בין אם כזמרי ליווי או כסולנים. מי שהגיע הכי רחוק מכולם הוא סרגיי לזרב, שתפס את המקום השלישי באירוויזיון 2016 עם להיט הפאואר-קיטש "You Are the Only One". השנה ינסה לזרב לזנק שני מקומות למעלה עם הבלדה (הבינונית) "Scream", ולשלוח את האירוויזיון ב-2020 אל מעוז ההומופוביה שברוסיה.

שימו לב גם ל: יוצי פאפאי ההונגרי שסיים במקום השמיני לפני שנתיים, ושולח גם השנה שיר אתני מיוחד.

הווקאליסטית
יוון

ההימורים מנבאים: מקום 10
אחרי כמה שנות דשדוש הביאו היוונים חיזוק זר בדמות הזמרת הקנדית-יוונייה קתרינה דוסקה. דוסקה בת ה-29 זוכה ללא ספק בתואר הקול המיוחד לשנה זו. השיר "Better Love", לעומת זאת, אמנם מנצל את גוון הקול הייחודי שלה אבל לא ממש ממריא. ובכל זאת, גם השיר המופק היטב הזה יעניק לחובבי האיכות קצת נחת, וליוון כנראה מיקום לא רע אחרי כמה שנות בצורת.

שימו לב גם ל: אוטו נמסדזה הגיאורגי, זמר עם לוק חייתי ויכולות ווקאליות בהתאם. שיר שיענג אחדים ויקריפ רבים.

התמהוני
פורטוגל

ההימורים מנבאים: מקום 9
מאז ומתמיד הפורטוגלים היו קצת מחופפים בכל מה שקשור לאירוויזיון, אבל נראה שהזכייה ב-2017 רק עודדה אותם. אחרי שבשנה שעברה הם כבשו בסערה את המקום האחרון בליסבון, השנה הם שולחים בחור בשם קונאן אוסיריס שמפרכס על הבמה עם משהו שנראה כמו מסיכה אצטקית, וישיר נאמבר שכולל שירה אותנטית בשילוב צלילים של נוטיפקציות בפייסבוק. כרגיל באירוויזיון, התוצאה הרבה יותר טובה ממה שנדמה לכם.

שימו לב גם ל: להקת חובצות החמאה הפולנית Tulia שבימים כתיקונם מתמחות בקאברים בסגנון פולני-קרינג'י לדפש מוד.

הקיטשית
דנמרק

ההימורים מנבאים: מקום 16
היא אמנם נראית כמו קרובה לא רחוקה של אווה בראון, אבל לאונורה הדנית שרה דווקא על אהבה אינסופית, בהחלט רעיון מקורי שלא נוסה בעבר על במות התחרות. ואם זה לא מספיק, על הבמה בגמר המקומי בקופנהגן היא הופיעה עם השיר "Love Is Forever" כשהיא יושבת על כיסא ענק. כי למה לא בעצם.

שימו לב גם ל: ג'ון לונדוויק, שמוכיח ששוודיה יכולה להפוך גם שאריות מחוממות מאירוויזיון 2003 ללהיט.

הלוקאלי
איטליה

ההימורים מנבאים: מקום 5
מאז הזכייה של פורטוגל ב-2017 זוהתה עלייה במספר השירים שמושרים בשפת המקור, אבל מי שעקבית בנושא היא איטליה שלרוב שולחת מפסטיבל סן רמו להיטים דוברי איטלקית. השנה זה יצא להם לוהט במיוחד עם השיר "Soldi" ("כסף") של מחמוד, בן לאב מצרי ואם איטלקייה, ששר עם זעם של בן מהגרים בשילוב קול איטלקי למהדרין (למרות הזיופים בלייב) ולוק מחוספס בדיוק כמו שצריך.

שימו לב גם ל: אלבניה, שלוקחת את הלוקאל-פטריוטיות צעד קדימה עם השיר "Ktheju Tokës" ("חזור לארץ") של יונידה מליקי.