השף הטוב ביותר בתל אביב

איל שני, אוראל קמחי, ברק אהרוני, דיוויד פרנקל, חיים כהן, יובל בן נריה, יוסי שטרית, ירון שלו, מוטי טיטמן, תומר אגאי: מי יבחר לשף הטוב ביותר בתל אביב?

8 בנובמבר 2017

*הזוכים בקטגוריה ייבחרו בידי פורום הקולינריה הישראלי שייסד מגזין טיים אאוט, המורכב ממאות אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים מזון, ייננים ופודיז. 13 הקטגוריות הנוספות יועמדו לבחירתכם

 

איל שני | הסלון, צפון אברקסס, המזנון, פורט סעיד, התדר, בית רומנו

השף הכי פיוטי שידעה עירנו ומאהבן של העגבניות. למרות הדימוי המעופף שני חולש על מיני אימפריה של מסעדות הכוללת את הסלון, צפון אברקסס, פורט סעיד, רומנו, וסניפי המזנון בארץ ובחו"ל.

איל שני

איל שני. צילום: איליה מלניקוב
איל שני. צילום: איליה מלניקוב

אוראל קמחי | פופינה

זוכה בתואר השף הטוב ביותר בעולם בתחרות השפים הצעירים של סן פלגרינו לשנת 2011, יליד בית נחמיה שעבד בארזק בסן סבסטיאן והיה השף של מסעדת קבלייר הירושלמית. ב־2012 פתח את מסעדת פופינה בנווה צדק, שבה הוא מגיש מטבח שף מודרני בהשפעות אירופיות.

אוראל קמחי 

אוראל קמחי. צילום: חיים יוסף
אוראל קמחי. צילום: חיים יוסף

ברק אהרוני | אלנה

האיש שאחראי על הביסטרו בנורמן (כיום אלנה) המלון הכי יפה בעיר, עבד כעבר כסו שף ברפאל, הקים וניהל את המטבח בטוטו ולאחר מכן חבר לאחים ירזין לזוגיות שנמשכה שלוש שנים שבהן כיהן כשף של טאפאס בנמל. איתם גם הגיע לתפקידו כשף מסעדת המלון, שם נשאר עד היום. החודש השלים אהרוני את המהפך שעברה המסעדה, במסגרתו שינהת את שמה לאלנה ואת התפריט וקז'ואלי ומשוחרר יותר.

ברק אהרוני

ברק אהרוני, אלנה. צילום: אנטולי מיכאלו
ברק אהרוני, אלנה. צילום: אנטולי מיכאלו

דיוויד פרנקל | פרונטו, פרונטו קיוסקו

פרנקל עבד בכמה מהמסעדות הטובות בעולם – פר סה בניו יורק, נומה בקופנהגן ומוגריץ בסן סבסטיאן, וזכה בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו ב־2012. מאז 2011 משמש כשף ושותף בפרונטו, ומצליח להצעיד את המסעדה הוותיקה בבטחה לעתיד שנראה מצוין.

דיוויד פרנקל 

דיוויד פרנקל. צילום: רון קדמי
דיוויד פרנקל. צילום: רון קדמי

חיים כהן | יפו תל אביב, דיקסי

האבא של המטבח הישראלי. אחרי שהתמחה אצל שפים צרפתים חזר לארץ, ובשנת 1985 פתח את מסעדת קרן שהייתה מסעדת הגורמה הראשונה שהגישה מטבח ים תיכוני. כשנסגרה בשנת 2002 פצח כהן בקריירה טלוויזיונית והגיש את "שום פלפל ושמן זית", עד היום אחת מתוכניות הבישול הפופולריות שידעה הטלוויזיה הישראלית, וחיבר ספרי בישול. כיום כהן הוא הבעלים של המסעדות יפו־תל אביב, דיקסי ופילדלפיה ושופט בכיר ב"מאסטר שף".

חיים כהן 

חיים כהן. צילום: איליה מלניקוב
חיים כהן. צילום: איליה מלניקוב

יובל בן נריה | טאיזו, יא פאן, מיאזאקי

מי שהיה השף של מסעדת הרברט סמואל פתח בהשקעת עתק את טאיזו, מסעדה שמגישה מטבח מודרני המתבסס על שמונה מטבחים שונים באסיה. לפני כשנה וחצי פתח את בר הראמן מיאזאקי בשוק צפון והשנה פתח את יא פאן ברחוב נחמני.

יובל בן נריה 

יובל בן נריה. צילום: איליה מלניקוב
יובל בן נריה. צילום: איליה מלניקוב

יוסי שטרית | משייה, קיטשן מרקט, אונזה

שטרית שימש כסו שף ברפאל ובארטישוק ובמשך חמש שנים החזיק את מסעדת העילית ויולט במושב אודים. ב־2011 חבר לקבוצת המסעדנות של אסף ליס ופתח עמו את קיטשן מרקט בנמל תל אביב, את אונזה ביפו ואת משייה במלון הבוטיק ברחוב מנדלי.

יוסי שטרית 

יוסי שטרית. צילום: איליה מלניקוב
יוסי שטרית. צילום: איליה מלניקוב

ירון שלו | טוטו

הוא גדל במטבחים של עזרא קדם, שלום קדוש ורפי כהן, ופרץ לסצינת המסעדנות התל אביבית כשנבחר להוביל את טוטו בשנת 2006. מאז הספיק לסבול ממשבר אישי שהוביל אותו לעזוב את המסעדה, ובנובמבר 2014 חזר להוביל את המסעדה ואף הגדיל את אחיזתו בה. שלו מגיש בטוטו מטבח ים תיכוני עדכני עשיר ומפנק לקהל אמיד שגודש את המסעדה בשעות הצהריים והערב מדי יום ביומו.

ירון שלו 

ירון שלו. צילום: תומר יקותיאל
ירון שלו. צילום: תומר יקותיאל

מוטי טיטמן | מלגו ומלבר

בוגר לימודי אפייה ב-FCI ויוצא מסעדת רפאל. את מסעדת מלגו ומלבר פתח ביחד עם השף אור מיכאלי באוגוסט 2013. מאז הספיק טיטמן להיפרד ממיכאלי ולהצעיד את מלגו ומלבר למעמד של אחת המסעדות המעניינות והיציבות בעיר.

מוטי טיטמן 

מוטי טיטמן. צילום: אפיק גבאי
מוטי טיטמן. צילום: אפיק גבאי

תומר אגאי | סנטה קתרינה

אגאי עבר בלא מעט מסעדות מהוללות בארץ ובעולם: הוא עבד באטלייה של ז׳ואל רובושון, בספון של אלאן דוכאס, בריבר קפה בלונדון, ובארץ עם יונתן רושפלד בהרברט סמואל, עם ירון שלו בטוטו, ועם חיים כהן ביפו תל אביב. לפני כשלוש שנים פתח את סנטה קתרינה, שמהטאבון שלה יוצאות מנות בהשפעה מצרית ומרוקאית, איטלקית וערבית, והכל בביצוע פשוט ומדויק.

תומר אגאי

תומר אגאי. צילום: איליה מלניקוב
תומר אגאי. צילום: איליה מלניקוב