אדומה שלי: השקשוקות הכי טובות בתל אביב

הקלאסיקה של הקלאסיקות. ד"ר שקשוקה (צילום: אינסטגרם ד"ר שקשוקה)
הקלאסיקה של הקלאסיקות. ד"ר שקשוקה (צילום: אינסטגרם ד"ר שקשוקה)

במחבת או בבגט? אדומה קלאסית, ירוקה או אולי בכלל טבעונית? והאם אתם טיפוסים של חלמון ניגר או קשה ויציב? כל כך הרבה שאלות במאכל אחד, הנה שבע תשובות אפשריות

3 בינואר 2023

שקשוקה קלאסית // ד"ר שקשוקה

חייבים להתחיל כתבה שכזו עם בינו גבסו – היחיד שיש לו דוקטורט שלם בתחום, דוקטורט עם תועפות שום, מעט פלפל חריף, עגבניות טריות, פפריקה, עוד תבלינים וביצים, כמובן. בזכות ד"ר שקשוקה נדמה שכולנו למדנו להעריך באמת את המאכל שכיף וכדאי לאכול בבוקר, בצהריים וגם בערב (אבל אולי לא באותו יום). אצל הדוקטור תמצאו גם שקשוקה עם בצל, או חצילים, מרגז ואף שקשוקה שווארמה, אבל בסוף בסוף אנחנו שומרים אמונים לקלאסית במחבת.

בית אשל 3. 45 ש"ח, עם לחם, טחינה וחמוצים

שקשוקה פירות ים // קלארו

דמיינו לכם מחבת אדמדמה ולוהטת עם רוטב עגבניות ופלפלים, ביצים, כוסברה ופטרוזיליה בנדיבות ולאלה נוספים שרימפס וקלמארי ומה שעוד מביא הים ממש באותו הבוקר. מדובר בטעמים מענגים של ים שמשתלבים עם העגבניות והביצים לכדי שקשוקה מופתית שהיא כולה ים תיכון, ליטרלי. אגב, לצד כל אלה מוגשת פוקאצ'ה חרוכה קלות, ש… אתם עוד כאן? בעצם, בשביל ליהנות מכל הדבר הזה תצטרכו לחכות לבראנץ' של קלארו בשבת.
הארבעה 23, 92 ש"ח

שקשוקה פירות ים בקלארו (צילום: יעל זיו)
שקשוקה פירות ים בקלארו (צילום: יעל זיו)

שקשוקה חצילים קלויים ותרד // דלאל

בבראנץ' של דלאל משלבים עם השקשוקה הקלאסית גם תרד, חצילים וטחינה לכדי ארוחת בוקר עם כל אבות המזון. השקשוקה מורכבת מקולי עגבניות חלומי שעשוי נפלא, מעליו חצילים קלויים בטעם מעושן קלות, ביצים עם חלמון נוזלי לפי הספר וגם טחינה ותרד להשלמת הביס האידאלי. מוגש עם לחמניות טריות שקשה לעמוד בפניהן אז בהצלחה.
שבזי 10, 54 ש"ח

קחו אותה גם עם תרד וחצילים. השקשוקה של דלאל (צילום: קיס אנד טל)
קחו אותה גם עם תרד וחצילים. השקשוקה של דלאל (צילום: קיס אנד טל)

שקשוקה ירוקה // קפה 65

בקפה 65 מגישים לבראנץ' שקשוקה קלאסית, ירוקה וטבעונית. מבין השלוש, בחרנו הפעם דווקא בשקשוקה הירוקה – יצור הכלאיים שלמדנו להעריך ולאהוב עם השניים. זו אותה השקשוקה, מינוס האדום, פלוס הירוק, וכן, זו עדיין נחשבת שקשוקה. לביצים במקרה הזה מתווספים עשבי תיבול, תרד ושמנת – וגם יוגורט עיזים חמצמץ שמאזן את הטעמים. שקשוקה נפלאה שכל טעמיה משתלבים נהדר זה בזה.
רוטשילד 65, השקשוקה מוגשת כחלק מבראנץ' עם בופה, מיץ, קפה וקינוח 135 ש"ח לאדם

אפשר גם בלי עגבניות. השקשוקה הירוקה של קפה 65 (צילום: אינסטגרם קפה 65)
אפשר גם בלי עגבניות. השקשוקה הירוקה של קפה 65 (צילום: אינסטגרם קפה 65)

שקשוקה טבעונית // פועה

בפועה מגישים שקשוקה טבעונית נהדרת, שמגיעה מוגשת במחבת ועטופה ברוטב עגבניות מהביל, במרכזה, במקום החלמונים – קציצות ירק ריחניות שעשויות היטב וחפות מטעמים של טיגון יתר ולכן משתלבות יופי עם רוטב העגבניות. אם כי בואו, בתכלס מה לא משתלב עם רוטב עגבניות? תוסיפו סלט ירקות, טחינה וגם לחם – ואתם מוכנים להתחיל את היום, להמשיך או אפילו לסיים אותו.
רבי יוחנן 8, 58 ש"ח

כן, אלו קציצות ירק. השקשוקה הטבעונית של פועה (צילום: יח"צ)
כן, אלו קציצות ירק. השקשוקה הטבעונית של פועה (צילום: יח"צ)

שקשוקה בבגט // מרכז הסנדביץ' הטוניסאי

אז רגע, אתם אנשים של מחבת או של פחמימה טובה? בכל מקרה, יש דברים שהם קלאסיקה: גם אם אתם נאמני שקשוקה במחבת, אתם לא יכולים לסרב לבגט השקשוקה שמוציא מאמתחתו מרכז הסנדביץ' הטוניסאי. בגט פריך ואוורירי שבתוכו רוטב עגבניות עם נגיעה פיקנטית, ביצים שהחלמון שלהן יציב (בבגט זה לא עובד אחרת), וגם טחינה, מלפפון חמוץ, לימון כבוש שמוסיף המון כבוש וחסה להשלמת המלאכה. יאמי.
הפטיש 9, 25 ש"ח

חמשוקה // חומוס הבן של הסורי

לא יכולנו להתעלם מעוד מאכל שכבר הפך לנכס צאן ברזל בארצנו: החמשוקה (הלחם בסיסים די שערורייתי): חומוס עם שקשוקה, כמובן. אל קערת חומוס עם גרגרים, שמן זית, מעט טחינה נוספות להם שתי ביצי עין במרקם רך אך יציב, ורוטב עגבניות שמנצח על הכל והופך את השילוב בין השתיים למנצח על אמת. תוסיפו פיתות ויש לכם ניגוב באמת אולטימטיבי.
הלל הזקן 10, 36 ש"ח

הלחם שערורייתי, מנה מטורפת. חמשוקה (צילום: יח"צ)
הלחם שערורייתי, מנה מטורפת. חמשוקה (צילום: יח"צ)