מכה קשה לתל אביב: מסוף פנורמה לא יוקם, התחנה המרכזית לא תפונה

המפגע העירוני הגדול במזה"ת, איתנו לנצח. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזה"ת, איתנו לנצח. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)

תגידו תודה למירי רגב (אבל גם למירב מיכאלי ורון חולדאי): משרד התחבורה התהפך ב-180 מעלות ונסוג מהתוכנית להקמת המסוף הזמני החדש שהיה מאפשר פינוי חלקי של התחנה המרכזית. ניצחון לתושבי קריית שלום ונווה עופר, תבוסה לתושבי נווה שאנן ושכונת שפירא, נזק אדיר לעתיד התחבורה בעיר

התוכנית של מירי רגב להחרבת תל אביב ממשיכה לקרום עור וגידים: משרד התחבורה הודיע כי לא יערער על החלטת בית המשפט שלא לאפשר את הקמת מסוף פנורמה כפתרון חלקי וזמני לפינוי התחנה המרכזית בתל אביב, ובכך מבוטלת העברת התחנה באופן סופי, ללא כל פתרון חלופי באופק, כך מדווח האתר "המקום הכי חם בגיהנום".

כזכור, התוכנית לפינוי חלקי של התחנה המרכזית ב-2024 נחתמה ביולי שעבר, אחרי זגזוגים רבים של רון חולדאי ומירב מיכאלי, שרת התחבורה בשעתו, וכללה הקמת מסוף חלופי זמני (למשך כ-10 שנים) בסמוך למתחם פנורמה שרובו מיועד לאוטובוסים חשמליים. באוקטובר שעבר בלם בית המשפט את התוכנית בצו מניעה זמני לבקשת בעלי קרקעות במתחם, שטענו כי הצו באמצעותו מפקיעות הרשויות את השטח שבבעלותם תקף לחנייה המיועדת לכלי רכב פרטיים, אך לא לאוטובוסים ציבוריים. בחודש מרץ האחרון סיכל סוכן הכאוס אמיר אוחנה ניסיון להכשיר את המסוף הזמני באמצעות חוק ההסדרים, ועל פי גורמים בעיריית ת"א-יפו גם רגב וגם אוחנה פעלו למען חברי מרכז ליכוד בשכונת קריית שלום ושכונת נווה עופר שהתנגדו להצבת המסוף.

החלטת משרד התחבורה שלא לערער על פסיקת בית המשפט מבטלת דה פקטו את התוכנית לפינוי התחנה המרכזית, ומשאירה את תושבי שכונת שפירא ושכונת נווה שאנן תחת מפגע זיהום האוויר הקשה ביותר במדינה, וגם הפצע האורבני השותת של המבנה המחריד והמוזנח ימשיך לדמם ולטנף את סביבתו. המרוויח הגדול מההחלטה הוא כמובן טייקון הגז והנדל"ן קובי מיימון, מקורבו של בנימין נתניהו (המוכר מהציטוט של יאיר נתניהו בדרך למועדון החשפנות, "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, אתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?"), שמחזיק במבנה באמצעות חברת נצבא וממשיך להרוויח סכומי עתק מהמחדל המתמשך.

מדובר במהפך של 180 מעלות בעמדת משרד התחבורה, שפעל עד כה כדי לקדם את פינוי התחנה המרכזית, כפי הנראה כתוצאה מלחץ ישיר של רגב על בכירי המשרד. כעת נראה שאין כל תוכנית חלופית לפינוי התחנה המרכזית וכי חלון ההזדמנויות שהיה לרון חולדאי ומירב מיכאלי לקידום מהיר של תוכנית הפינוי הוחמץ מתוך שלומיאליות ומאבקי אגו ויוקרה. תושבי השכונות הכי מוחלשות בעיר ימשיכו לשלם את המחיר.