התפריט של דלאל מתרענן עם טוויסט אסייתי – ועוד חדשות קולינריה

פיקניק בגוצ'ה, שנתיים ל-TYO, תפריט חדש ברוסטיקו, פסטיבל יין במתחם התחנה וכל חדשות האוכל של השבוע

תפריט אסייתי בדלאל (צילום: מאיר כהן)
תפריט אסייתי בדלאל (צילום: מאיר כהן)

פיקניק BY גוצ'ה

לקראת הקיץ, מסעדת גוצ'ה נחמני משיקה תפריט פיקניק קליל לישיבה בספסלי הפיקניק האיקוניים מחוץ למסעדה או כטייק אווי באריזה נוחה לנשיאה. המנות המטוגנות מגיעות בקונוס נייר, בניהן: צ'יפס (17 ש"ח), קלמרי וצ'יפס (28 ש"ח), פיש&ציפס (32 ש"ח), שרימפס קלמרי וצ'יפס (36 ש"ח), קראב קייק וצ'יפס (33 ש"ח). בתפריט תמצאו גם מנות בלחמנית בריוש המוגשות עם צ'יפס כמו קראב קייב קציצות סרטנים עם סלסה חריפה ובצל (49 ש"ח), לובסטר רול בחמאה חומה, איולי ליים ועירית (89 ש"ח). בנוסף, ניתן ליהנות מגוון בירות בבקבוק (19-24 ש"ח) ומבחר קוקטיילים כמו מוחיטו קלאסי או מוחיטו הדרים (29 ש"ח) דודה גוצ'ה עם ערק, אשכולית אדומה ונענע (25 ש"ח), וקוקטייל ביטר עם קמפריף קואנטרו, לימון וטוניק (29 ש"ח).

גוצ'ה פיקניק

גוצ'ה פיקניק (צילום: שרית גופן)
גוצ'ה פיקניק (צילום: שרית גופן)

יום הולדת 5 לקפה ליזולטה

בית הקפה המשפחתי בריינס פינת פרישמן חוגג יום הולדת 5 בחגיגה פחמימתית ואלכוהולית. האחיות רוני פרגמן ומאיה כהן בנו תפריט יום הולדת אמיתי עם מאפים מתוקים ומלוחים תוצרת בית כמו בויוס, גריסיני, שושני פוקאצ'ה, עוגיות שוקולד צ'יפס עוגיות פקאן ושוקולד לבן מיני מאפינס פטל ולימון וכמובן עוגת יום הולדת. במקביל יוגש אלכוהול נבחר בחמישה שקלים, מוזיקת סווינג תתנגן ברקע והתפריט הקבוע יוגש כרגיל.

5 שנים לקפה ליזולטה, שבת (28.5), ריינס 20, 16:00־עד שיגמר האוכל, 6039138־03

קפה ליזולטה (צילום: טל סיוון ציפורין)
קפה ליזולטה (צילום: טל סיוון ציפורין)

מסעדת על המים משיקה תפריט קיץ

לא רחוק מהחוף האחרון של תל אביב, מסעדת על המים בהרצליה מיצבה את עצמה כאחת ממסעדות החוף ששווה לצאת מאזור חיוג 03 בשבילן. לקראת העונה החמה, שמשתלבת מעולה עם הלוקיישן, משיקה המסעדה תפריט חדש ומסקרן. בין המנות: אוייסטר טרי "גילארדו" (29 ש"ח ליחידה); סלט אבוקדו ואצות ים עם אספרגוס, שיטאקי, מלפפון וגזר ברוטב מיסו (48 ש"ח); טטאקי בר-ים, ברוטב צ'ילי קוריאני וירקות שורש (69 ש"ח); פילה מוסר ים, קרם ארטישוק ושום קונפי (142 ש"ח); פטוצ'יני פירות ים, עם פטריות פורטובלו ופרמזן ברוטב חמאה ויין לבן (126 ש"ח); ריזוטו שיטאקי (86 ש"ח) ועוד.

על המים, חוף השרון 4 הרצליה, כל יום 09:00־23:00, 9511812־09

מסעדת על המים (צילום: נופר בוגנים)
מסעדת על המים (צילום: נופר בוגנים)

 

תפריט חדש ברוסטיקו

כמעט עשור לפתיחתה של מסעדת רוסטיקו, האיטלקיה שהביאה לנו את מנת הסקצ'יאטינה אלה נוטלה (פוקצ'ה חמה במילוי נוטלה ומסקרפונה), בדיוק הזמן למתיחת פנים בתחום הקולינרי: מצד אחד, מנות חדשות מהמטבח האיטלקי לצד מנות ותיקות שלקוחות רבים אוהבים. בין החדשות: אינבולטיני – גלילות חצילים ממולאות פסטה ופרמיג׳אנו, רוטב עגבניות ובזיליקום (42 שקלים), קרוסטינו – לחם כפרי בתנור עם טופינג משתנה כמו בצל מקורמל וגבינת גורגונזולה דולצ'ה (46 שקלים), טליאטה אלה רוקולה – פילה בקר צלוי ופרוס על רוקולה, פרמיג׳אנו שמן זית ולימון (68 שקלים), פיצה פיורנטינה – פיצה עם קרם תרד וחזה אווז מעושן וביצת עין (64 שקלים), ניוקי חזה אווז וירוקים (71 שקלים), ספצטינו – תבשיל בקר, ירקות שורש ויין לבן עם קרם תפוחי אדמה (82 שקלים), פילה דניס ב"קרטוצ'יו" – אפוי במעטפה, עם ניוקי, ירקות עונתיים וחמאת עשבי תיבול (108 שקלים) ועוד.

רוסטיקו -רוטשילד, רוסטיקו – בזל

תפריט חדש ברוסטיקו (צילום: בן יוסטר)
תפריט חדש ברוסטיקו (צילום: בן יוסטר)

 

הקיץ מגיע לדלאל

השף גולן גורפינקל החליט לרענן את התפריט של מסעדת דלאל עם חומרי גלם מקומיים שפוגשים טוויסט אסייתי. הדגש: דגים ופירות ים בתיבול עדין ומפתיע. בין המנות החדשות: סשימי טונה אדומה עם סלט קינואה, כרוב סיני, פטריות שיטאקי, נבטי צנונית, ויניגרט וחזרת לבנה; קוקי סאן ז'ק וניוקי תירס, קרם תירס, ניוקי תירס קריספי, ויניגרט חלפיניו ומיקרו כוסברה; קריספי סביצ'ה דגים וסלט גוואקמולה על נאצ'וס תירס מקסיקני; שרימפס דלאל סטייל אטריות ביצים דקות עם שרימפס בקולי עגבניות, פנאנג וחלב קוקוס, עלי בזיליקום, בוטנים וצ'ילי חריף ועוד.

דלאל

קוקי סאן ז'ק וניוקי תירס. תפריט אסייתי בדלאל (צילום: מאיר כהן)
קוקי סאן ז'ק וניוקי תירס. תפריט אסייתי בדלאל (צילום: מאיר כהן)

 

TYO חוגגת שנתיים

המסעדה היפנית ששברה את קללת הפינה המקוללת במונטיפיורי חוגגת שנתיים של סושי משובח. השף יאמה סאן יארח בסוף השבוע הקרוב את השף Yoichi Ohashi מניו-יורק, שף מוביל שעבד במסעדות יפניות יוקרתיות ובקרוב יפתח חדשה במנהטן. בתפריט הספיישלים: אטריות אודון סקלופ מטוגן בפנקו ברוטב מיסו טרפלס (89 ש"ח), סקלופ טוראדיטו – טרפלס, יוזו, עגבניות כוסברה, צ'ילי עם שמן זית ומלח שחור (74 ש"ח), ולקינוח- פירות מוצ'י עם ג'לי יפני, שעועית אדומה, גלידת מאצ'ה עם רוטב קורומיצו (42 ש"ח).

חגיגות שנתיים ל-TYO, חמישי־שבת (26-28.5) החל מ-19:00. מומלץ להזמין מקום ראש.

TYO Box (צילום: אפיק גבאי)
TYO Box (צילום: אפיק גבאי)

 

דייבוצ'קה תיסגר?

כשקרן אדם פתחה את דייבוצ'קה לפני שבע שנים היא לא תיארה שיהפוך למוסד. מזנון הסנדוויצ'ים הקטן הסמוך לשוק לוינסקי צבר לעצמו קהל לקוחות קבוע שנהנה בכל יום מסנדוויצ'ים מושקעים פרי ידה של אדם. השבוע פירסמה פוסט עצוב בדבר מכירת המקום: "חשוב לי שהעסק שבניתי בשתי ידיי יעבור לידיים טובות, מבינות עניין ואוהבות שיאהבו את המקום לפחות כמוני", כתבה ויצרה מבול של תגובות עצובות. "אחרי שבע שנים אני חושבת שהגיע הזמן להשקיע יותר במשפחה, בילדים", היא מספרת ל-Time Out. "המחויבות, האחריות, אני עייפה. הגיע הזמן לעבור הלאה". עד שלא ימצא קונה, דייבוצ'קה תמשיך לפעול במתכונת קבועה.

דייבוצ'קה

דייבוצ'קה (צילום: אנטולי מיכאלו)
דייבוצ'קה (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

המעוז משנה פניו

כבר תקופה ארוכה שהמעוז, הבר השכונתי מול גן מאיר, מחפש את עצמו. הוא התחיל בתור בר, שינה את הקונספט לבית קפה ובסיבוב הנוכחי שב להיות בר – אך עם תפריט אוכל מושקע. על הצד הקולינרי אחראי חיגיל מונטיסינוס (לשעבר סושיאל קלאב) שבנה תפריט ברים מודרני עם דגש צמחוני מכובד. בין המנות: ברוסקטה פלפלים קלויים עם פסטו, גבינה פטה וזעתר (28 ש"ח), מיני המבורגר בלחמניית ביס עם איולי, עגבניה, חסה, מלפפון חמוץ וריבת בצל (42 ש"ח), בטטה צלויה עם סלט עדשים, בצל ופטרוזיליה, מוגש עם טחינה או יוגורט (32 ש"ח), פיצה מרגריטה עם מוצרלה מגוררת ובזיליקום (42 ש"ח), פלטת ירקות טריים עם ויניגרט שום ולימון (26 ש"ח) ועוד.

המעוז

Salute 2016

לקראת חג השבועות והקיץ המתקרב, מתחם התחנה מארח פסטיבל יין באמצע השבוע. בתפריט: טעימות מיינות של יקבים ישראלים, חברות יין ואלכוהול, הרכבי ג'אז בשלל מופעים חים, דוכני שוקולטיירים, מחלבות, קונפיטורות, מאפים, שמני זית ועוד. המבקרים יוכלו לרכוש בכניסה כוס טעימות וצמיד שיזכו אותם בטעימות יין חופשיות לאורך כל הערב.

Salute 2016, רביעי־חמישי (1.6-2.6), מתחם התחנה תל אביב, 18:30־23:00. מחירי כרטיס: 80 ש"ח בקופות, 55 ש"ח למחזיקי דיגיתל