התקשורת הצטרפה להסתה נגדנו ויצאה אידיוטית שימושית

קמפיין ההסתה נגד המחאה הוא לא דבר חדש, אבל שום דבר לא הכין את קבוצות המחאה הוורודות לכך שתקשורת המיינסטרים תצטרף אליו עם השקר הבוטה על "הפריצה לבלפור" \\ עולם חדש ורוד \\ טור אישי מאחורי הקלעים של מחאת בלפור

11 בינואר 2021

מצד שני, מי מאיתנו לא אידיוט שימושי כשמדובר בנתניהו וממשלתו? מדינה שלמה נכנסה לסגר רביעי (או שלישי ב'? לא ברור) רק כדי שכף רגלו לא תדרוך בבית המשפט

בשבת האחרונה התקיימה המחאה השבועית נגד נתניהו, זה השבוע ה- 29 ברציפות. הסגר המי יודע כמה, שאותו אפילו נבחרי ציבור תיארו כפוליטי, ודחיית הדיון במשפט נתניהו הוציאו כמות גדולה של מפגינים בכל רחבי הארץ לכיכרות ולצמתים עם שלטים ודגלים ורודים ושחורים. אנחנו, כהרגלנו בקודש, יצאנו בצעדה ורודה וענקית מגשר המיתרים ועד כיכר פריז.

הצעדה, בהשתתפות אלפי אנשים ושלוש צוללות ענק מתנפחות צעדה ברחובות ירושלים ללא נוכחות משטרתית נראית לעין והגיעה לכיכר ההומה במפגינים, אך מאוד דלילה בשוטרים. בולטת במיוחד בעזבונה הייתה מרפסת המשטרה המפורסמת שהייתה כמעט ריקה, בניגוד לשבועות אחרים. נורא מוזר, יחסית להיותנו חבורת חוליגנים פורצי גדרות ומסכני ראש ממשלה מכהן.

כך לפחות הצטיירנו במהדורות החדשות בשישי בערב. ב"פרסום ראשון", שבוע אחרי המאורעות עצמם ויומיים אחרי אירועי גבעת הקפיטול, דווח שנתניהו ורעייתו נדרשו להיכנס לחדר מאובטח על ידי השב"כ לאחר שמפגינים פרצו מחסום של מעון ראש הממשלה. השב"כ לא מכיר פינוי שכזה והמפגינים לא מכירים פריצה שכזאת, אבל האמת לא הפריעה לפרסום הזה להשתולל בכל האולפנים בלי שמץ של בדיקת עובדות.

לא מתרגשות מעוד ניסיון לצייר אותן כאנרכיסטיות. מחאת בלפור, מוצ"ש שעבר (צילום: עידו רז)
לא מתרגשות מעוד ניסיון לצייר אותן כאנרכיסטיות. מחאת בלפור, מוצ"ש שעבר (צילום: עידו רז)

מסע ההסתה נגד מחאת בלפור הוא לא דבר חדש – הוא התחיל למעשה עוד לפני גל המחאה הנוכחי – אבל אין ספק שהוא עולה בכל פעם מדרגה: מאנרכיסטים לחייזרים למפיצי מחלות לממומנים על ידי איראן וחזרה לאנרכיסטים. הניצול הציני של האירועים העגומים בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר הוא לא משהו שמפתיע אותנו כשמדובר בבית ראש הממשלה, אבל תקשורת המיינסטרים? וואלה אפילו מכם לא ציפינו.

מילא חוסר המקצועיות בהיעדר ניסיון לוודא את הידיעה לפני פרסומה, אבל התזמון המגוחך של ה"פרסום הראשון" של אירוע משבוע שעבר, יום אחרי אירועי הקפיטול, לא גורם להם להרגיש מטומטמים? לבי יוצא אל מגישי החדשות שהיו צריכים להקריא את הידיעה מהטלמפורומטר ולקחת חלק בניסיון הברור והעלוב ליצור קישור בין ההמון המוסת בקפיטול למפיגנות ומפגיני בלפור. הנסיון להוציא אותנו אנרכיסטים בפעם המי יודע כמה לא מרגש אותנו וגם לא צלח, אבל הנסיון לעשות מהם אידיוטים שימושיים היה הצלחה מטורפת. ברכות.

אתם שם, שמנסים להבין איך לייצג אותנו ולרתום לעצמכם את הכוח של המחאה ברחובות, אתם באמת מקשיבים למה שיש לנו לומר? גוש אחד, חמודות, רק ככה ננצח

מצד שני, מי מאיתנו לא אידיוט שימושי כשמדובר בנתניהו וממשלתו? מדינה שלמה נכנסה לסגר רביעי (או שלישי ב'? לא ברור) רק כדי שכף רגלו לא תדרוך בבית המשפט. אלפים נכנסו למעגל האבטלה, עסקים קורסים, בעוד שאחוזי התפוסה בבתי החולים נמוכים יחסית לתקופה הזו בשנה. "אין ברירה, חייבים לסגור". 

בזמן שמיליוני ילדים, נוער ומבוגרים נדרשו בשנה האחרונה ללמוד לנהל את חייהם מרחוק, לא ניתן היה למצוא פתרון טכנולוגי כלשהו כדי לקיים משפט בעל חשיבות ציבורית עליונה? שופטים אולי יש בירושלים אבל מסתבר שאולמות – אין. כלומר, לא עבור המשפט של נתניהו. משפטים אחרים דווקא מתקיימים כסדרם. מר שטיקים וטריקים שולף קלף משוגע והופ המשפט נדחה שוב. את הפרחים אפשר לשלוח לביתו של גנץ בראש העין שהבטיח שבתי המשפט ישארו פתוחים. ובכן, פתוחים בשביל כולם, סגורים בשביל נתניהו. מעניין אם הבן אדם עוד מאמין לעצמו כשהוא מדבר. 

כבר חצי שנה צועקות "גוש אחד, יחד ננצח". מה לא הבנתם? (צילום: עידו רז)
כבר חצי שנה צועקות "גוש אחד, יחד ננצח". מה לא הבנתם? (צילום: עידו רז)

קשה לומר מה בדיוק תפקידה של מחאה בתוך מערכת בחירות. כמובן שבאופן טבעי יש מי שמנסים להמיר את כוחה של המחאה ברחוב לכוח אלקטורלי ופרלמנטרי: המפלגה הדמוקרטית היא כזו תחת הסלוגן "המחאה נכנסת בכנסת", עו"ד גונן בן יצחק הכריז על חבירה לבוגי יעלון – שניהם מפגינים קבועים במחאת בלפור. אנחנו מאחלות להן בהצלחה ונותנות להן ברכתנו אבל לא ממהרות בעצמנו לקפוץ לתוך הבריכה הרדודה של הפוליטיקה הפרלמנטרית. אנחנו לא מעניינות, אלא הכוח המאוחד שלנו, וכרגע הוא נמצא רק ברחוב.

אנחנו לא נאיביות ולא תולות יהבנו במערכת הבחירות הקרובה, שיתכן ולא תהיה האחרונה לשנה זו. ברחוב אנחנו מוכיחות ומוכיחים שבוע אחרי שבוע שכוחנו באחדותנו – מספר רב של ארגונים מבוזרים פועלים ביחד כדי לשטוף את המדינה בגלי מחאה. אנחנו צועקות "גוש אחד, יחד ננצח", "דרושה מנהיגה" ו "דור שלם דורש עתיד ורוד". בשביל להמיר את המשקל הסגולי של המחאה למרוץ הפרלמנטרי נדרשת אלטרנטיבה אמיתית, קלף משוגע אם תרצו, כזה שלנתניהו אין. אתם שם, שמנסים להבין איך לייצג אותנו ולרתום לעצמכם את הכוח של המחאה ברחובות, אתם באמת מקשיבים למה שיש לנו לומר? גוש אחד, חמודות, רק ככה ננצח.