החל מהיום: ווטסאפ מגבילה את יכולת משתמשיה לשלוח הודעות תפוצה

בעקבות הצלחת הרפורמה בהודו, הודיעה חברת ווטסאפ כי מהיום תגביל בכל העולם את שליחת ההודעות של משתמשיה לתפוצה של חמישה אנשי קשר לכל היותר. הסיבה: מלחמה בפייק ניוז

אם גם אתם מקללים דרך קבע איחולי חג שמח והזמנות להופעות שנשלחו אליכם בתפוצה רחבה, תשמחו לשמוע שמהיום תוגבל תפוצת ההודעות בווטסאפ לחמישה אנשי קשר בלבד. מטרת המהלך, למרבה ההפתעה, איננה מיגור התופעות הנ"ל כי אם מלחמה בפרסומי פייק ניוז, שנשלחים לרוב ממקורות אנונימיים כמידע חדשותי ומופצים בקבוצות והודעות פרטיות.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
טלגראס חושפת נתוני שימוש מפתיעים
מה הסיפור של "עבדי הניקיון" בטינדר?
האם ישראל מוכנה לטרנד בית השחי השעיר?

התעוררותה של ווטסאפ לנושא הפייק ניוז איננה פתאומית וקמה בעקבות מקרי רצח ואלימות בהודו, שלטענת משתמשי האפליקציה, פרצו בעקבות מידע כוזב שהופץ בה. האצבע המאשימה הופנתה כלפי ווטסאטפ על שאפשרה את תפוצת המידע ובתגובה הגבילה החברה את יכולת הפצת ההודעות בה בתוך המדינה. לדברי החברה, בזכות השינוי חזר השימוש באפליקציה בהודו לבעלות המשתמשים הפרטיים ותפוצת המידע האנונימית בה הואטה משמעותית.

מפיץ פייק ניוז מבין שהגיע סופו. צילום: שאטרסטוק
מפיץ פייק ניוז מבין שהגיע סופו. צילום: שאטרסטוק

בעקבות ההצלחה, הודיעה נציגה רשמית של החברה: ״אנחנו מפעילים את ההגבלה של חמש הודעות בכל העולם, החל מהיום״. העדכון יופעל ראשית באנדורואיד ולאחר מכן גם ב-iOS.

נראה שהביטוי "פייק ניוז" בוער יותר מרגע לרגע, והאשמות רבות נשמעות כלפי ווטסאפ ופייסבוק על מתן הפלטפורמה להפצת מידע כוזב. רק לאחרונה פרסם ארגון "זזים" עצומה הקוראת לחברת פייסבוק הישראלית להפעיל מנגנוני שקיפות שמטרתם למנוע תעמולת בחירות אנונימית. רגישות המשתמשים לפריצותו של המידע ברשת עולה, ועושה רושם שהרשתות החברתיות מתחילות להפנים את אחריותן בנושא. אז יכול להיות שתיאלצו לוותר על הזמנת מאות אנשי קשר להופעת האבוב הבאה שלכם בשוק הפשפשים, אבל תתנחמו בכך שאולי אנחנו נעים לעבר עידן של מידע מעט שקוף יותר.