עכשיו קל להתלונן: סוף להתפרעויות של שליחי וולט ברחבי העיר?

ככה זה נראה. מספר הרישוי של שליחי וולט (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו/פייסבוק)
ככה זה נראה. מספר הרישוי של שליחי וולט (צילום: דוברות עיריית ת"א-יפו/פייסבוק)

אם ראיתם לאחרונה מספרים מסתוריים על ארגזי השליחים של וולט, בטח תשמחו לדעת שאלה מספרי הרישוי שלהם. על פי הסכם שהושג בין וולט ועיריית ת"א-יפו, אפשר עכשיו להתלונן על שליחים שרוכבים בניגוד לחוק באפליקציית וולט עצמה, התלונות ייבדקו וסנקציות יופעלו נגד שליחים אם ימצאו מוצדקות

כבר קיבלנו לפני שבוע וחצי מתנה לכריסמס, בדמות החלטת ועדת הכלכלה לאשר את התקנה שתחייב בעלי כלים חשמליים דו-גלגליים ברישום ובלוחיות רישוי, תקנה שתאפשר לעיריית תל אביב-יפו לאכוף סוף סוף ביעילות את חוקי התנועה ולהפעיל מערכת קנסות מבוססת מעקב דיגיטלי שתדע לשגר דו"חות אוטומטיים לרוכבים על מדרכות ובניגוד לחוקי התנועה. והנה בשורה טובה נוספת: עכשיו קל יותר גם לדווח על שליחי וולט שמטילים אימה על הציבור בכבישים ובמדרכות.

>> "פריצת דרך היסטורית": התקנה שתוריד את הקורקינטים מהמדרכות?
>> וולט חושפת: כך השתנו הרגלי ההזמנה שלנו בעקבות המלחמה

היום הכריזה העירייה כי בהתאם להסכמה שהושגה בינה ובין חברת וולט, שהשתלטה על שוק השליחויות בעיר לאורך השנים האחרונות, ניתן לדווח על שליחים הרוכבים בפראות באמצעות אפליקציית וולט עצמה, וכל מה שצריך זה את מספר הרישוי המוטבע עכשיו גם על ארגזי השליחים הכחולים של החברה.

עכשיו עם מספרי רישוי. שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)
עכשיו עם מספרי רישוי. שליח וולט (צילום: שאטרסטוק)

על פי ההסכם, וולט התחייבה לבדוק את התלונות ואם ימצאו מוצדקות, להפעיל בעקבותיהן סנקציות כלפי השליחים כמו השעיה או סיום התקשרות. בעירייה מבטיחים שאגף התנועה והתחבורה ישמור על קשר שוטף מול וולט על מנת לוודא שהתלונות מטופלות. איך מדווחים? קל: נכנסים לאזור האישי באפליקציית Wolt > צ'אט שירות לקוחות > פניות בנושא בטיחות בדרכים > וממשיכים משם מול צ'אט בוט או נציג אנושי.

החל מהיום אפשר לדווח באפליקציית וולט על נהיגה פרועה של שליחים! ????אחרי שהצלחנו לקדם את התהליך שמחייב את הדו-גלגליים…

Posted by ‎עיריית תל-אביב-יפו‎ on Wednesday, December 27, 2023

ההסכם בין וולט ועיריית תל אביב-יפו לפיקוח וריסון רכיבה בניגוד לחוק שנפוצה מאוד בקרב השליחים הזריזים, נולד בחודש יולי האחרון אחרי שבמשך תקופה ארוכה תקפו בכירי העירייה באגרסיביות את החברה, וראש העיר רון חולדאי וסגניתו מיטל להבי אף טענו שלשליחיה יש חלק מרכזי בהידרדרות תחושת הביטחון בדרכים ברחבי העיר.

בחודש אוגוסט האחרון החלו בוולט להטמיע את עיקרי ההסכם – ובמרכזם רישום מספר הרישוי בצורה בולטת על ארגזי השליחים (יש לציין שברחבי העיר כבר נצפו שליחים עם ארגזים הפוכים, כך שמספר הרישוי פונה אל הרוכב ומוסתר על ידו), והבלטת האפשרות להגיש תלונה כזאת באפליקציה עצמה. כך או כך, עכשיו קל מאוד להתלונן. וזה הרי מה שאנחנו אוהבים לעשות.