טופ גאן: אולפני וורנר לוקחים את המלחמה עם מארוול ברצינות

"פיסמייקר" (צילום: יחסי ציבור // HBO)
"פיסמייקר" (צילום: יחסי ציבור // HBO)

ג'יימס גאן, אחד מבמאי סרטי הקומיקס הכי אהובים שיש, נכנס לתפקיד ניהולי בכיר ב-DC אותו יחלוק עם המפיק הותיק פיטר זפרן. המשימה שלהם? להפוך את היקום הקולנועי (בעצם, ארבעת היקומים הקולנועיים) של DC למשהו שלא רק מדפיס כסף, אלא גם יש לו תדמית מעולה

26 באוקטובר 2022

מחלקת הסרטים של DC כבר שנים מנסה להתחרות ביקום הסינמטי של מארוול ונכון לעכשיו מנהלת לא פחות מארבעה יקומים קולנועיים וטלוויזיונים: היקום המרכזי בו מתרחשים סרטי "ליגת הצדק", היקום בו מתרחש הסרט "ג'וקר" (ותכף גם ההמשך שלו), היקום שבו מתרחש "הבאטמן" של מאט ריבס והיקום הטלוויזיוני של CW. בקיצור, מולטי-מולטיוורס. עד לפני שבוע, המחלקה הזאת נוהלה על ידי אדם אחד, וולטר המאדה, אך כעת נדמה שאולפני WB רואים לנכון לקחת שני אנשים לתפקיד (מה שיוצא בממוצע שני יקומים לאדם).

אתמול פורסם שהמנהלים החדשים של מחלקת הסרטים של DC הם ג'יימס גאן ופיטר זפרן. את ג'יימס גאן אתם מכירים בתור הבמאי של סדרת הסרטים המצליחה של מארוול "שומרי הגלקסיה" שהחלה בשנת 2014 (עוד סרט בסדרה אמור להגיע בשנה הבאה) וגם בתור האיש שהציל את "יחידת המתאבדים" והפך אותה לאחת ההצלחות הגדולות של סרטי DC. פיטר זפרן הפיק המון סרטי אימה (בהם גם את "The Belko Experiment" מ-2016, שגאן כתב), אבל אם הולכים ממש אחורה הוא חתום גם על פרודיות אימה כמו הסרט הראשון של "מת לצעוק" בשנת 2000. בסך הכל זפרן המנוסה הפיק מעל 60 סרטים, כולל את "אקוומן" ו"שזאם!" ביקום הקולנועי של DC. בסך הכל, זפרן יטפל בצד הניהולי, גאן בצד היצירתי וביחד,השניים יחזיקו במושכות של העתיד הקולנועי של DC בארבע השנים הקרובות לפחות.

לאחר מספר כשלונות רבים (לפחות מבחינה ביקורתית. הסרטים שלהם עדיין עשו ארגזים של כסף), נדמה שבאולפני WB סוף כל סוף מוכנים לצאת למלחמה גם על הצד התדמיתי, והעסקה עם גאן, המוערך מאוד, מוכיחה את זה. גאן סיפר כבר בעבר שהוא מעוניין בתפקיד ניהולי סטייל קווין פייגי, אבל הוא כנראה הבין שהישועה לא תגיע מהצד של מארוול. בינתיים הוא ביים במקביל אצל שתי הענקיות וכאמור, הצליח בשתיהן, אך בסופו של דבר רק חברה אחת הציעה לו את מה שהוא רצה.

גם לעסקה הזאת יש מחיר: ג'יימס גאן חתום על בלעדיות ל-DC כעת, ואף על פי שהובטח לו שיוכל להמשיך את עבודתו על הסרטים של "שומרי הגלקסיה" שכבר נמצאים בעבודה ("שומרי הגלקסיה 3" וספיישל כריסמס חגיגי), לא בטוח שהסדרה תמשיך – ואם היא תמשיך, זה יהיה ככל הנראה ללא גאן בתמונה. עבור "שומרי הגלקסיה" אלו כנראה לא חדשות כל כך טובות: אמנם החלפת במאי עבדה ב"דדפול 2", אבל השפה הקולנועית וההומור של גאן כל כך ייחודיים שאי אפשר לדעת איך זה יעבוד עם מישהו אחר.

אז על מה גאן צפוי לעבוד בתקופה הקרובה? אנחנו כבר יודעים שיש תכנון לספינאוף עם אמנדה וולר לסדרה "פיסמייקר" (שהוא בעצמו ספינאוף ל"יחידת המתאבדים"), מאט ריבס עובד בכל הכוח על היקום הקולנועי-טלוויזיוני של באטמן, טוד פיליפס עובד על סרט המשך ל"ג'וקר" עם חואקין פניקס בתפקיד הנבל האייקוני וליידי גאגא בתור הרלי קווין, סרט נוסף של "שזאם!" שאמור לצאת ב-2023 ובאותה שנה אנחנו אמורים לקבל גם סרט של "בלו ביטל". וגם המשך לסרט "קונסטנטין" משנת 2005 עם קיאנו ריבס, אחת ההפסקות הארוכות ביותר בין סיקוולים בתולדות סרטי הקומיקס (מבלי להחליף שחקן או המשכיות).

אם זה לא מספיק תוכן של DC אז צפוי לנו גם סרט המשך ל"אקוומן" עם הדות'ראקי האהוב עלינו ג'ייסון מומואה ובקרוב מאד גם סרט של "הפלאש" עם הבארי אלן הידוע לשמצה, עזרא מילר. כל אלו תכניות גדולות מאד, אבל כמה מתוכן יגיעו לקו הסיום? דווקא בתחום הזה DC הפתיעה לרעה בזמן האחרון: לאחרונה בוטל הסרט "באטגירל", שהיה כבר מצולם וערוך והושקעו בו מעל 90 מיליון דולר, ובמקביל לא מעט הופתעו שחרף שלל ההסתבכויות של עזרא מילר, הסרט של "הפלאש" אמור לצאת כרגיל. האתגרים של גאן וזפרן הם לא רק בתחום היצירתי: הם גם יצטרכו להשליט סדר בלא פחות מארבעה יקומים. מזל שזה רק שני יקומים לבן אדם, כאמור.