אריא חוגגת יום הולדת 3 בפסטיבל חגיגי – ועוד חדשות קולינריה

עסקיות חדשות בדלידה, ארוחת משחקי השף בז'אז'ו, פסטיבל יום הולדת באריא, מסיבת קיץ בשוק צפון - וכל חדשות האוכל החמות של השבוע

טטאקי סלמון ב-ARIA (צילום: בן יוסטר)
טטאקי סלמון ב-ARIA (צילום: בן יוסטר)
8 ביוני 2016

אריא חוגגת 3

מסעדת אריא של השף גיא גמזו חוגגת שלוש שנים בפסטיבל קולינרי שיתפרש על פני שבוע שלם. בתוכנית: ארבעה שפים שיגיעו לבשל עם השף תפריט ספיישלים משתנה. ביום שני (13.6) יתארחו ירון קסטנבוים ויונתן בורוביץ' ממסעדת M25 בתפריט שכולו חגיגת בשרים עם פיתה עראיס במילוי בשר טלה ובצל לבן עם טחינה וסלט עגבניות (58 ש"ח); שפונדרה בבישול ארוך בלחמניית קייטנה עם קטשופ ביתי (54 ש"ח); נתחי MeatMarket היישר ממקרר היישון (מחיר לפי משקל) בתוספת קולסלאו, תרד ושמנת, גרטן תפוח אדמה ועגבניות.

ביום רביעי (15.6) יתארח ישראל אהרוני בערב שכולו מחווה למסעדת תפוח זהב. בתפריט: סלט פירות ים עם שעועית ירוקה, כוסברה וליים בוויניגרט הדרים (62 ש"ח); פילה לוקוס בזיגוג בלסמי ומיסו עם צ'אטני פלפלים אדומים (168 ש"ח); אוכף טלה עטוף בבצק עלים עם ציר טלה וראגו ירוק (182 ש"ח). ביום שבת (18.6) יתארח דיוויד פרנקל מפרונטו עם מנות כמו דג ים כבוש באצות קומבו, קרם הדרים, איולי חמאה חומה, קראמבל קקאו וקציפת מלפפונים (68 ש"ח); ספייריבס טלה מזוגג בברביקיו עם פולנטה ומנגולד (88 ש"ח); לזניה ראגו פירות ים, חמאת עגבניות וסרטנים וביצי דגים מעושנות (115 ש"ח) ועוד. בימי שני ושבת תתארח המיקסולוגית ריי רייט עם מגוון קוקטיילים, ובמהלך השבוע ינגנו די.ג'ייז מהארץ ומחו"ל בכל קומות הקומפלקס.

שלוש שנים למסעדת ARIA, ראשון־שבת (12.6־18.6), יש להזמין מקום מראש

תתפנקו. אריא (צילום בן יוסטר)
תתפנקו. אריא (צילום בן יוסטר)

 

חגיגות רוזה בקלארו

לרגל אירועי הגאווה לאורך חודש יוני תציע קלארו תפריט יינות רוזה ישראליים בטווח מחירים רחב. רבע מההכנסות ייתרמו לאגודה לשמירת זכויות הפרט למען לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים בישראל. בין היינות: ברברה רוזה של תבור (134/35 ש"ח), רקאנטי רוזה (146/38 ש"ח), סוסון ים, גרסיה רוזה (176/46 ש"ח), יקב כישור (165/42 ש"ח), בראבדו רוזה (170/43 ש"ח) ועוד. התפריט כולל גם את שרונה קולוני, רוזה ייחודי שמיוצר במיוחד עבור מסעדת קלארו על ידי היינן דורון רב הון מיקב ספרה. תפריט הרוזה מוגש, וגם מומלץ, בבראנץ' סוף השבוע.

חגיגת רוזה בקלארו, חודש יוני, ראשון־חמישי 12:00־24:00, שישי־שבת 9:00־24:00

מסיבת קיץ בשוק צפון

שוק צפון מאחסן את ארון החורף בבוידם ומשיק את מסיבת פתיחת הקיץ. בתוכנית: בר בירות של JEMS, פירות טריים מהיצע הדוכנים, צמר גפן מתוק, מתנפחי מים לילדים ועוד. מחזיקי כרטיס דיגיתל ייהנו מאבטיח קר במתנה, 50 אחוז הנחה על הפיש אנד צ'יפס בבר דגים ויקבלו מיני בורקס וצ'ייסר אוזו ב־9 ש"ח במאפיית פוני. נעלו כפכפים ובואו.

מסיבת פתיחת קיץ בשוק צפון, שישי (10.6) מ־12:30, ראול ולנברג 20 תל אביב

עסקית בדלידה

החמארה הקטנה בשוק לוינסקי פותחת את דלתותיה בימי שלישי ורביעי לעסקית צהריים. הקונספט: שתי מנות ראשונות לבחירה (קולרבי מדורה, ברולה פלפלים חריפים, קרם פול, סינייה חציל ועוד) במחיר עיקרית מתפריט הערב (טורטליני ריקוטה ומנגולד; פילה בקר עם שפצלי חמאה; פילה פורל עם קרם קולרבי ועוד). מחירי המנה העיקרית 55־135 ש"ח כשמחירי האלכוהול צונחים בהתאם: כוסות יין החל מ־25 ש"ח ובירה החל מ־18 ש"ח. במהלך חודש יוני כל הקוקטיילים – על חשבון הבית. מומלץ: "בזיל ג'ין ג׳ין" ג'ין עם מלפפונים, בזיליקום, סאוור ומי טוניק או "אפרול קומבינה" אפרול, ג׳ין, סוואר וביטר למון.

עסקית בדלידה, שלישי־רביעי 12:00־16:00

תענוג לעשות איתכם עסקית. דלידה (צילום: אורי טאוב ורונית כהן)
תענוג לעשות איתכם עסקית. דלידה (צילום: אורי טאוב ורונית כהן)

ארוחות בוקר בקיטון

70 שנה אחרי שנפתחה החליטה מסעדת קיטון לפתוח את דלתותיה ולאפשר ללקוחות להתנסות בארוחות בוקר יהודית פולנית אמיתית. בתפריט: טעימות יהודיות – סלט ביצים, סלט מלפפונים בשמיר, סלט בובעס, איקרא, כבד קצוץ וסלט עדשים עם לחם הבית (48 ש"ח); פרוסה "כמו בבית" של חלה עם כבד קצוץ, סלט ביצים, איקרא או מטיאס (12 ש"ח); מגש דגים מעושנים וכבושים: סלמון, טונה, מאטיאס ואיקרא לצד מטבלים, ירקות ולחם (49 ש"ח); מקרל מעושן בעישון חם (36 ש"ח) ולקינוח מבחר עוגות בחושות וקוגל אטריות (12 ש"ח).

ארוחות בוקר בקיטון, שישי 9:00־12:00

בוקר פולני במסעדת קיטון (צילום: דנה רסקין)
בוקר פולני במסעדת קיטון (צילום: דנה רסקין)

 

אמיליה רומאנה עם תפריט ירושלמי

מסעדת אמיליה רומאנה האיטלקית החליטה לא לוותר על השורשים הירושלמיים שמהם היא הגיעה. השף שמוליק בן חמו (לשעבר קנלה ואנג'ליקה) בנה תפריט ירושלמי אסלי שיוגש פעם בשבוע בערבי קונספט ייחודיים המוקדשים לעיר הבירה. בתפריט: פוקצ'יה ירקות שוק (38 ש"ח); מיני חריימה (49 ש"ח); משולש של השיח – סמבוסק ממולא בגבינות, עגבניות וביצה קשה – בהשראת מפגש השיח בירושלים (42 ש"ח); סשימי דג ים עם תורמוס וירוקים (48 ש"ח); שיפוד חלקי פנים (68 ש"ח); חומוס מלמיליאן (39 ש"ח) ועוד.

תפריט חמארה ירושלמית באמיליה רומאנה, כל שלישי, 19:00־אחרון הלקוחות

חומוס מלמיליאן באמיליה רומאנה (צילום: אנטולי מיכאלו)
חומוס מלמיליאן באמיליה רומאנה (צילום: אנטולי מיכאלו)

מנות חדשות בטייגר לילי

לקראת הקיץ מרעננים במסעדת טייגר לילי האסייתית את התפריט עם מנות חדשות וחריפות שיצננו לכם את כל הנקבוביות. בתפריט: מיני ספריבס (46 ש"ח), צלעות חזיר מוקפצות עם ירקות תאילנדיים ברוטב צדפות וסויה שחורה (49 ש"ח), 5 יחידות וון־טון פריכים במילוי שרימפס ברוטב פאננג חלב קוקוס (46 ש"ח), עלי תרד תאילנדים עם טופו/בקר/חזיר/עוף/ שרימפס ברוטב צדפות תאילנדי עם פלפל חריף מוחמץ (58 ש"ח) ועוד.

טייגר לילי

מיני ספריבס בטייגר לילי (צילום: דניאל לילה)
מיני ספריבס בטייגר לילי (צילום: דניאל לילה)

איטליה בשרתון

שגרירות איטליה בשיתוף מלון שרתון תל אביב יחגגו במהלך חודש יוני פסטיבל קולינרי איטלקי. באירועים: שוק אוכל בלובי המלון שיציע יינות, גבינות, פסטה ואפילו גלידה, סדנאות בישול עם שפים איטלקים וגולת הכותרת – ארבע ארוחות ערב שיבשל השף־סלב האיטלקי מקס מריולה. בתפריט: אובה 65 גראדי – ביצים מבושלות ב־65 מעלות עם קרם זוקיני ופרחי זוקיני; סרדיניה אלה בקפיקו – סרדינים עם שומר, צימוקים ומיץ תפוזים טרי; פסטת ריגטוני בראגו בקר ואספרגוס; ברזאטו די מאנזו – בשר בקר בבישול אטי ביין אדום מוגש עם תרד וקרם תפוחי אדמה ועוד (תפריט שלוש מנות ב־250 ש"ח, תפריט ארבע מנות ב־300 ש"ח, או תפריט פתוח לבחירה: 60־135 ש"ח).

פסטיבל איטליה בשרתון תל אביב (6.6־30.6), הירקון 115 תל אביב. לאירוע בפייסבוק

ארוחת "משחקי השף" בז'אז'ו שרונה

פסטיבל "טעימה מהגליל" של משק צוריאל, שמתקיים השנה בשיתוף עם מתמודדי "משחקי השף", מגיע לז'אז'ו בשרונה. בתוכנית: כל אחד מהשפים הצעירים – סאלח כורדי, יעל בגינסקי, לירון אבולניק וערן כהן –יצר מנה עם השראה גלילית אותה יגישו בנוסף לתפריט הרגיל של המקום. בין המנות: מרק מלוחייה עם יוגורט עיזים מהמטבח של ז'אזו; קובה בורגול במילוי תרד וזעתר של סאלח כורדי; סשימי על קרפצ'ו סלק וקרם בולגרית קממבר של יעל בגינסקי; שווארמה של חלומי בלאפה מבושמת ביוגורט של ערן כהן ועוד.

ארוחת "משחקי השף" בז'אז'ו, ראשון (19.6), 18:30־22:15, 230 ש"ח לסועד, להזמנות

איטליה בקפה לנדוור

לקראת יום העצמאות האיטלקי שנחגג בחודש יוני, רשת לנדוור החליטה להשיק תפריט איטלקי עם 24 מנות חדשות. בין המנות: פיצה חצילים ופטה – חצילים קלויים, גבינת פטה, מוצרלה רוטב עגבניות, שום קונפי, מבושם בכמהין וזעתר (62 ש"ח), ניוקי בטטה וערמונים – רוטב שמנת וערמונים, בזיליקום, כמהין, ובטטות אפויות בתנור לבנים לוהט (59 ש"ח), רביולי עגבניות ורודות – רוטב עגבניות עם נגיעות שמנת, בזיליקום טרי, עגבניות שרי, פרמז'ן ועשבי תיבול (63 ש"ח), פסטת פטוצ'יני עם בשר בקר בבישול ארוך עם יין אדום, ירקות שור, צמחי תבלין ועגבניות (61 ש"ח) ועוד.

תפריט איטלקי בלנדוור

שירות משלוחים חדש במסעדת רוזינקא

המסעדה העממית-משודרגת ברחוב לילינבלום משיקה שירות משלוחים חדש שיביא את האוכל המקומי והטרי עד אליכם. החדשות הטובות יותר: גם עסקית הצהריים (52-68 ש"ח) כלולה במשלוח וכוללת: מנה ראשונה לבחירה (סלט/מרק), לצד מנה עיקרית ותוספת לבחירה. בין העיקריות: ראגו בשר, ירקות שורש ופולנטה (52 ₪); כרע עוף צלוי בתנור (58 ₪); פילה סלמון, סלסה עגבניות ולימונים כבושים (65 ₪); פטוצ'יני אספרגוס, אפונה ופרמז'ן (58 ₪); פרגית צלויה, בצלים, אפונה ועלים ירוקים (65 ₪); גרטין ברוקולי, כרובית ופרמז'ן (56 ₪) ועוד.

רוזינקא, לילינבלום 41 תל אביב, ראשון־חמישי 11:45־15:00, שישי 9:00־15:00, 6344822־03

 

אוכל טרי, בריא שמוכן יום יום. מסעדת רוזינקא, צילום: תמר מצפי
אוכל טרי, בריא שמוכן יום יום. מסעדת רוזינקא, צילום: תמר מצפי

 

חגיגות סן אנטוניו בטשרנחובסקי 6

הביסטרו הקטן ברחוב טשרנחובסקי החליט להצטרף לחגיגות "יום סן אנטוניו" הנחגגות בכל שנה בפורטוגל. בתפריט: יינות ואוכל מפורטוגל, כשברקע מוזיקה ואווירה שמחה. בין סרדינים מטוגנים (42 ₪), סלט אוקטופוס פורטוגלי (58 ₪), "פרגו" – כריך נתחי בשר בקר צרוב עם בצל מטוגן (35 ₪) ועוד. בין היינות, שיוצעו בכוסות במיוחד לחגיגות: ויניו ורדה (25 ₪), פורטל קולייטה (35 ₪), וינו דה מורו בראנקו (32 ₪) ועוד.

חגיגות סן אנטוניו בטשרנחובסקי 6, יום שני (13.6) החל מ-18:00, טשרנחובסקי 6 תל אביב, 6208729־03

סלט אוקטופוס בטשרנחובסקי 6, צילום: אנטולי מיכאלו
סלט אוקטופוס בטשרנחובסקי 6, צילום: אנטולי מיכאלו