הפיצה האגדית של ערן שרויטמן כבר פה. יש גם לובסטר ב-400 שקל

היא יפה, היא נהדרת והיא הקדימה את זמנה. פיצה של שרויטמן (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם @shroitmann)
היא יפה, היא נהדרת והיא הקדימה את זמנה. פיצה של שרויטמן (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם @shroitmann)

חדשות האוכל: האופה המוערך מחזיר את הפיצה שלו לעניינים // טאיזו טאון, האחות העממית יותר של טאיזו, נפתחת בכיכר גבעון // המסעדה של קבוצת רובושון עם התפריט הכי יקר בעיר // האוכל הדרוזי נוחת בשוק הכרמל // ורק היום (שני): הקונדיטוריות מ"עמיתה" מגיעות למרלוזה בשוק

10 בינואר 2023

פירה מכוכב וביצה מושלמת | L’Époque רובושון

סוף סוף זה קורה: לאחר שדיווחנו על המסעדה הראשונה של קבוצת רובושון הצרפתית בישראל במלון אלקונין, קיבלנו הצצה ראשונה לתפריט. כמצופה ממלון בוטיק ומקבוצה האוחזת בלא פחות מ-31 כוכבי מישלן, הקולינריה במסעדת ל'אפוק מכוונת הכי גבוה שאפשר במנות כגון אויסטר גילארדו בג'לי וסמולינה ברוקולי (50 ש"ח), ריזוטו זעפרן וקייל (100 ש"ח) וכתף טלה קונפי עם תמרי מג'הול וגרגרי חומוס (320 ש"ח לזוג). באגף מיוחד מרוכזות מנות הדגל של רובושון, למשל ביצה עלומה וקוויאר (320 ש"ח), לובסטר מקורמל עם קציפת חלב קוקוס ורוטב פלפל שחור (395 ש"ח) והפירה המפורסם ביותר בעולם, שמוגש כתוספת. המסעדה והמלון ייפתחו בשבועות הקרובים וכבר אפשר להתחיל לחסוך או לחילופין למכור כליה.
לילינבלום 9, תל אביב

עם כל הכבוד לתבשיל, הפירה גונב את ההצגה (צילום אנטולי מיכאלו)
עם כל הכבוד לתבשיל, הפירה גונב את ההצגה (צילום אנטולי מיכאלו)

מנות חדשות, מקום חדש | טאיזו טאון

הספקתם להגיע לפופ אפ המבורגר של יובל בן נריה? אם לא, תוכלו להתנחם במנות החדשות בקפה טאיזו: סלט קלמארי וייטנאמי עם פפאיה, עגבניות שרי ורוטב פיקנטי (75 ש"ח) וחציל וטופו ג'ונג'ון – חציל וטופו מטוגנים עד פריכות עם צ'ילי ירוק ואדום, שום, בצל וכוסברה ברוטב פטריות וסויה (68 ש"ח), מנה טבעונית וללא לקטוז. הסניף החדש בכיכר גבעון, שייקרא Taizu Town, ייפתח בעוד כחודש.
להזמנות

ג'ונג'ון סיני, בקרוב בטאיזו טאון (צילום גל קולוג)
ג'ונג'ון סיני, בקרוב בטאיזו טאון (צילום גל קולוג)

אם אין לחם, יאכלו פיצה | שרויטמן

הרבה לפני שפצח בקריירת אפייה, ערן שרויטמן היה שף מהמוכשרים שפעלו בתל אביב. הרבה לפני ששמענו כאן על פיצת שף, הוא פתח את פיצריית "בית העם" המעולה שהקדימה את זמנה.  לצערנו לא באנו לבשר שהוא פותח מסעדה אבל מעתה תוכלו להזמין ולקבל במאפייה פיצה, במקום (או ליד) עוד פרעצל ממכר. הפיצה מבצק מתוצרת בית נאפית בגודל זוגי, ולמרגריטה הבסיסית 56 ש"ח) אפשר להוסיף גבינה כחולה, זיתי קלמטה, גאודה, סלמי ועוד טופינגז (4-8 ש"ח). הדיל בתוקף בשני הסניפים (שבקרוב ייפתחו גם בשבת, והרי לכם בשורה) ובקרוב במשלוח עד הבית.
נחלת יצחק 30, גאולה 44

שוקולה שו גרסת תל אביב | עודד סיידא

השוקולטייר עודד סיידא מכין את הנשק האולטימטיבי נגד הקור: משקה שוקולד חם כמו בפריז. כמו במקור, השוקולד שו עשוי משוקולד מריר מובחר 70% עם תבלינים, מעט סוכר חום, וניל ממדגסקר וחלב (או שיבולת שועל לטבעונים). פרוסת עוגה מתוצרת בית, פרלין או מרשמלו ליד, ואפשר לחסוך מעבר בנתב"ג.
מרכז בעלי מלאכה 5 או בוולט ובאתר, 24 ש"ח

טרה טרה שו. שוקולד חם של עודד סיידא (צילום יח"צ)
טרה טרה שו. שוקולד חם של עודד סיידא (צילום יח"צ)

לא רק אמילי בפריז | מייזון קייזר

על חג המלכים שמעתם? גם אם לא, עוגת המלך (גאלט דה רואה) היא מאפה שאסור לפספס, בצק עלים מפוצץ בחמאה במילוי קרם שקדים עשיר. בשת"פ חגיגי בין חברת אייר פראנס ומייזון קייזר, באחת מעוגות המלך שיימכרו עד סוף החודש ממתינה הפתעה שווה במיוחד – כרטיס טיסה לפריז. לא זכיתם? מוזמנים לשתף באתר האינסטגרם סיפור אישי בנושא נתינה ועזרה לזולת, והסיפור הזוכה יזכה את שולחו גם כן בכרטיס לפריז. 

קובות שמנמנות ופטאייר ממולא | שוק הכרמל

שוק הכרמל ממשיך להיות זירת הקולינריה הרוחשת בעיר. התוספת החדשה היא כנאפה אל אמג'ד, דוכן אוכל דרוזי מבית חנות הכנאפה הוותיקה בעוספייה. אשתו של אמג'ד הקימה בשוק מיני-מסעדה, שבה היא מגישה תבשילים בטעם של בית דרוזי: במיה ועלי גפן ממולאים, תבשיל חצילים ועגבניות, קובות שמנמנות במילוי בשר, פטאייר ממולא סבאנח (תרד בר) ועוד, וכמובן כנאפה, בקלאווה ועוד מתוקים. באזור המעדניה תמצאו לאבנה עיזים, זעתר בלדי ושמן זית וזיתים שמייצרים חברי המשפחה.
דניאל 25, שני-שישי, 09:00-18:00

כל טוב עוספייה (צילום יח"צ)
כל טוב עוספייה (צילום יח"צ)

אירועים ועניינים

העמיתות באות לשוק | מרלוזה

מסעדת הדגים מרלוזה בכרמל ממשיכה את מסורת האירוח ומזמינה למטבח את מיכל בוטון ואנה שפירו ממאפיית "עמיתה". יחד עם השף דור אבן הן יגישו תפריט דגים ובצקים, למשל פילה בר ים במחית עגבניות מיובשות עטוף בבצק ואפוי בתנור. "באוגוסט האחרון עשינו מעין פסטיבל קיץ ואירחנו שלושה שפים – צביקה שטראוס, מוטי טיטמן ויובל בן נריה", מספרת מור חזן, הבעלים. "זה היה קשה ומאתגר והוציא אותנו מאזור הנוחות אך בסופו של דבר היה הכי כיף שיש. חשוב להזמין אנשים שהם לא רק שפים טובים אלא כאלה שאנחנו מעריכים, מכירים ומוקירים באופן אישי".
חבשוש 39, שני (16.1) מ-18:00

אנה שפירו |(מימין) ומיכל בוטון. מאפיית עמיתה (צילום אורית פניני)
אנה שפירו |(מימין) ומיכל בוטון. מאפיית עמיתה (צילום אורית פניני)

חומוס חליל, בירה ישראלית | פארוק בשוק

הנה חסכנו לכם נסיעה לרמלה: מסעדת פארוק בשוק מארחת את חומוס חליל המיתולוגי במסגרת שת"פ בין בירת הקראפט הישראלית "שקמה" ואפליקציית Ontopo. בתפריט תמצאו את המסבחה המצטיינת וספיישל משותף: המעורב הירושלמי של 'פארוק' על החומוס הקלאסי של חליל. את המנות מלווה בירה שקמה מהחבית לטובת יצירת 'הטעם הישראלי האולטימטיבי'.
רבי אדא 6, שלישי (11.1, 17.1), מ-18:00, להזמנות

החומוס חליל, הבירה שקמה (צילום נועם פריסמן)
החומוס חליל, הבירה שקמה (צילום נועם פריסמן)

מחוץ לעיר

עכו: בראנץ' מול הים

מלון הבוטיק עכותיקה, סוויטות רומנטיות במבנים ציוריים בעכו העתיקה, פותח את שעריו לבראנץ' עם הפנים לים. פטאייר, חומוס טרי, מטבלים, סלטים, בסבוסה ועטאייף מוגשים במרפסת באוויר הפתוח מול נוף מהפנט. 85 ש"ח.
עכותיקה, ראשון-חמישי 8:30-11:00, שישי-שבת 08:30-12:00

נאות קדומים: מסע שורשים

לכבוד החורף קבלו סיור ליקוט תנ״כי בהנחיית ד״ר טובה דיקשטיין, מומחית עולמית לאוכל מקראי ומחברת הספר ״מסע שורשים״, על אודות תולדות המטבח הישראלי מתקופת המקרא. תלקטו אספרגוס בר, חרדל וצמחים נוספים, תכירו את תכונותיהם ותכינו מהם ארוחה ירוקה ומזינה. 160 ש"ח.
פארק נאות קדומים, שישי (20.1), פרטים והרשמה 08-9770734 ובאתר

ריש לקיש: גירל פאואר וזירו וייסט

שתי מגמות חברתיות חשובות במקום אחד: השפיות אידית פדידה ומאיה דרין משתלטות על המטבח של ריש לקיש ומכינות "ארוחה ענווה" – סעודה בת שש מנות שכולה מבוססת על תוצרת חקלאית "פגומה". פירות וירקות שאינם יפים מספיק לעיני צרכנים ומסעדות, אך בשאר הפרמטרים מצבם מעולה, נזרקים בסופו של דבר לפח וכאן הם זוכים לעדנה מחודשת, לצד דגים ושמן הזית של בית הבד. 340 ש"ח.
בית הבד האקולוגי ריש לקיש, ציפורי, שישי (21.1) מ-12:30, להזמנות

ארוחה ענווה (צילום יח"צ)
ארוחה ענווה (צילום יח"צ)

כפר הנוקדים: הסועד הנודד ופסטיבל מדורות

"הסועד הנודד", קייטרינג המתמחה בבישול בטבע, יתארח בפסטיבל מדורות בכפר הנוקדים. פרט לכיבוד שיבושל בפויקה וגחלים מבטיח הפסטיבל עמדות שוק וסדנת אקרו-באלאנס, מופע קרקס וג'אגלינג אש, מסיבת ריקודים ועוד.
שישי-שבת (27-28.1), פרטים באתר