זוכרים את שף סטפן? לא תאמינו איפה הוא יבשל השבוע

שף סטפן פרואה דה וו ב"קרב סכינים" (צילום: יחסי ציבור)
שף סטפן פרואה דה וו ב"קרב סכינים" (צילום: יחסי ציבור)

המטבח הצרפתי בקרב סכינים נגד המטבח האיטלקי, שני שפים מוכרים פותחים מקומות סופר מעניינים מחוץ לעיר ויש לנו גם משהו למי שלא נמאס לו עדיין מהמבורגרים. כל העדכונים החשובים בקולינריה המקומית

24 בנובמבר 2021

אירועים ופופ אפים

סטפן פרואה דוו מתארח במסה

זוכרים את השף סטפן פרואה דוו מקרב סכינים? הצרפתי החתיך שהביס כמה מטובי השפים בארץ מגיע לישראל במסגרת "הטעם של צרפת", פסטיבל המקדם את הקולינריה הצרפתית בעולם. פרואה דוו, המחזיק בשני כוכבי מישלן, יתארח במשך שני ערבים במסעדת מסה ויבשל יחד עם השף אסף שטרן ארוחת הטעימות על קן התפר בין הקולינריה הישראלית העכשווית לגורמה הצרפתי. הארוחה מורכבת משמונה מנות ובין היתר תוגש בה מנת ביצה עם פונדו תרד וכמהין, שזיכתה את פרואה דוו בכוכב מישלן. 390 ש"ח. שני-שלישי (29-30.11).
הזמנות באתר ובטלפון 03-6856859

או לה לה. סטפן פרואה דוו (צילום יח"צ)
או לה לה. סטפן פרואה דוו (צילום יח"צ)

שבוע האוכל האיטלקי

ומצרפת לאיטליה: שבוע האוכל האיטלקי חוזר. במסגרת היוזמה של שגרירות איטליה בישראל ולשכת התיירות האיטלקית, הנערכת סימולטנית בעשרות מדינות בעולם, מתקיימות זו הפעם השישית סדנאות יין, שוקולד, פיצה ופסטה וירטואליות בהנחיית שפים איטלקיים, ביקורים וירטואליים באזורים וכפרים באיטליה (עדיין לא השתחררנו מהזום, מסתבר) והשיא – הפנינג בכיכר קדומים (שישי, 26.11, 10:00-15:00) עם אוכל איטלקי לשבת, מכירת ציוד בישול, פעילויות לילדים ומוזיקה  שמחה בשידור חי מאיטליה. הכניסה חופשית.
פרטים בדף הפייסבוק 

פופ אפ חנוכה בדנון

לכבוד חנוכה לובש הסקוליארד אור ונתינה. המאפייה ובית הקפה של בית הספר לקולינריה דנון משתף פעולה עם יטבתה ו-FOODY בתפריט מיוחד בעל ערך מוסף חברתי: מריטוצו דיפלומט קרמל שקדים ושמנת, מריטוצו בייליס ואגוזי מלך סנט הונורה, טארט שוקולד חלב ופרלינה בהשראת המגה קונדיטור פייר הרמה, גלאקטו בוריק יווני לזכר ניצחון המכבים ועוד (29-35 ש"ח). כל ההכנסות מהמכירות יתרמו לעמותת כיוונים, העוסקת בהכשרת צעירים עם מוגבלויות לחיים עצמאיים.
נמל ת"א, רח' התערוכה 3, שישי (26.11, 3.12) 08:00-13:00 (או עד שנגמר)

מריטוצו בסקוליארד (צילום: נמרוד סונדרס)
מריטוצו בסקוליארד (צילום: נמרוד סונדרס)

כשהשף פוגש את התזמורת

הצלם והבשלן דן לב תיעד את מנצחי ונגני סימפונט רעננה מבצעים 12 יצירות קלאסיות, שעל בסיסן יצרו 12 שפים מובילים בישראל יצירות שהן מעין ציור באמצעות אוכל. חיים כהן, נאיפה מולא, עידו פיינר (תכף תפגשו אותו שוב), ניר מסיקה (תמנע) ואחרים משתתפים גם בשיחות עם מנצחי התזמורת על אוכל, מוזיקה ומה שביניהם, והן זמינות להאזנה בפודקאסטים באתר קולורפוד. התערוכה מוצגת במרכז ענב לתרבות ומחר (שישי, 26.11 בשעה 12:00) יתקיים קונצרט שהוא אירוע השיא בפרויקט.

ראשון המסיק ברוברטה וינצ'י

שמן זית, שמונה ימים – מה אומר לכם הקול הבא? לא, לאו דווקא חנוכה אלא חגיגות ראשון המסיק במסעדת רוברטה וינצ'י. שף עידו פיינר יצר בשיתוף פעולה עם פתורה תפריט מיוחד שבכל מנה בו נוכח ראשון המסיק של זן מתאים בטעמיו וכן ושמן הזית זוכה הפרסים מידנייט. קצ'ו אה פפה מקומי עם גבינת תום עזים של שי זלצר ז"ל, קפלטי עדינים במילוי ריקוטה ולימון ושמן זית קורנייקי, בוקצ'וי שלוק בציר עשבי תיבול, חמאה ושמן זית, גבינת עומר ובלסמי מיושן ושמן קורטינה ועוד הם סיבה יותר מאשר טובה לנסוע לפרדס חנה (42-78 ש"ח). תפריט ראשון המסיק מוגש במקביל לתפריט הרגיל (היוש פיצה מדורה) וניתן לרכוש במקום את סדרת שמני ראשון המסיק של פתורה.
רוברטה וינצ'י עד 30.11 בין השעות 12:00-22:00

פתורה ברוברטה וינצ'י (צילום יח"צ)
פתורה ברוברטה וינצ'י (צילום יח"צ)

BIG YVES ב־ZE-SUSHI

אם אחרי חודש ההמבורגר אתם עדיין מסוגלים לסבול את הקציצה בלחמניה (אנחנו כן. מקרה אבוד), שימו לב לשלושה המבורגרים מושחתים של המותג ביג איב מראשון לציון, שמוגשים למשך חודש במסעדת זה סושי: ביג אין ג'אפן עם איולי מיסו, כרוב מוחמץ, צנונית, קולורבי, ביצת ראמן ופתיתי נורי; ביג קלאסיק וביג אמריקה עם רוטב ברבקיו סריראצ'ה, צ'דר וקורנביף צלוי (55- 68 ש"ח). ‬‬הפופ אפ יימשך כחודש וליד ההמבורגר מומלץ להזמין כחלק מהדיל בירה BLANC 1664 צוננת.
זה סושי

ביג איב בזה סושי (צילום: אמיר מנחם)
ביג איב בזה סושי (צילום: אמיר מנחם)

מחוץ לעיר

מישלה: יוגב ירוס בקרית אונו

אהבתם את הסנדוויצ'ים האיטלקיים שלו ברוקו'ס? יש מצב שתשקלו להגיע לקרית אונו. השף יוגב ירוס (מל ומישל, מטבחצר) חוזר לבשל במסעדה ומצטרף למישלה, מסעדה איטלקית בעיר מגוריו (ירוס ליווה את הקמת המסעדה וכעת מצטרף כשף). באיטלקייה השכונתית הוא מגיש פרשנות אישית מאופקת למנות קלאסיות, למשל בוראטה משק עברי עם  ברוסקטות, סרטי זוקיני ופסטו ביתי (64 ש"ח), פסטה אלה סורנטינה אפויה ברוטב עגבניות, פלפל קלברזי חריף, חצילים, צלפים, מוצרלה ופטה כבשים (68 ש"ח), אניולוטי קרם תירס ופטריות צלויות (74 ש"ח) וקדרת כתף עגל ביין אדום וזעתר טרי, עם ניוקי תפוח אדמה ועלי קייל (78 ש"ח). כמובן שלא נפקד מקומן של פיצות מהטאבון מבצק מחמצת וגבינות של משק עברי.
שלמה המלך 2, קרית אונו,  03-5030535, ראשון-שבת 12:00-23:30

קריית אונו אימפריה. יוגב ירוס במישלה (צילום: דן לב)
קריית אונו אימפריה. יוגב ירוס במישלה (צילום: דן לב)

מצלה: מסעדה חדשה לאבי לוי

שף אבי לוי (המוציא) פתח במרכז ירושלים מסעדה חדשה שמתמקדת באוכל הרחוב מקומי בפרשנות אישית. בגריל עץ ופחם ענק הממוקם בלב המטבח הוא מכין קבב טלה בבייגלה ירושלמי עם סלט משווי פטרוזיליה (46 ש"ח), שווארמה עגל וכבש בראס אל מצלה, תערובת תבלינים שניתן לרכוש במקום (52 ש"ח), סופריטו פרגית ותפוחי אדמה ובצל מקורמל (48 ש"ח) וכמובן גרסה מקורית למעורב ירושלמי (52 ש"ח). הלחמים והמאפים נאפים במקום בטאבון לחמים וחומרי הגלם והתבלינים מגיעים – איך לא – משוק מחנה יהודה הסמוך.
יפו 105, ירושלים, 02-6729990, ראשון-חמישי 12:00-חצות, שישי 11:00-15:00, שבת סגור

אבי לוי במצלה (צילום: אנטולי מיכאלו)
אבי לוי במצלה (צילום: אנטולי מיכאלו)