ים יבשה בסלבה וידה ועוד חדשות אוכל חמות

פסטיבל התוספות באגאדיר אמבסי נמשך, מטבחצר חורפי, חודש ניו אורלינס באסיה מוניקה, שף בעל כוכב מישלן בירושלים, קולקציית אפייה לט"ו בשבט וגם אופציה לחגוג בוולנטיין. כל חדשות האוכל החמות בפנים

ספיישל וולנטיינס באריא. צילום: יח"צ
ספיישל וולנטיינס באריא. צילום: יח"צ

חודש ים – יבשה בסלבה וידה

השף יובל פכלר ממסעדת סלבה וידה מקדיש את חודש פברואר ל-surf 'n' turf , מנות שמשלבות חומרי גלם מהים ומהיבשה. בתפריט המיוחד, שיוגש במקביל לתפריט הרגיל, מופיעות מנות כגון סקאלופס עם פיזלי (רוטב אפונה ופרושוטו), קראמבל פרושוטו ואפונה טרייה(84 ש"ח), קלאמרי עם צ'וריסו ברוטב רומסקו (פלפלים ואגוזים), בצל שרוף, תפו"א אפוי ותרד (78 ש"ח), מוסר עטוף בבייקון לצד כרוב צלוי בחומץ פטל, תפו"א צרוב, שמנת חמוצה ומרווה (112 ש"ח) ופילה בקר, שרימפס קריסטל עם ניוקי בביסק סרטנים מוקצף וציר בקר (168 ש"ח). חגיגה לחובבי בשר וכל מה שבא מהים.

סלבה וידה

סקאלופס ברוטב פיזלי של אפונה ופרושוטו. צילום: יובל פכלר
סקאלופס ברוטב פיזלי של אפונה ופרושוטו. צילום: יובל פכלר

וולנטיינס ב- Aria

מסעדת השף אריא חוגגת את הוולנטיינס בחוויה קולינרית עשירה ומוקפדת, תחת ידיו של השף גיא גמזו. במקביל לתפריט המסעדה תוכלו לטעום קרפצ'יו טונה אדומה ותפוזי דם, כיסוני שרימפס קריסטל בחמאת תפוזי דם, חזה ברווז בקרמל תפוזי דם והיביסקוס ולקינוח קרם קרמל עם תפוזי דם, וניל, קצף חלב ושלג שוקולד לבן. מעבר לאוכל, במקום ינגן די ג'יי שיוסיף לאווירה.

Aria

ספיישל וולנטיינס באריא .צילום: יח"צ
ספיישל וולנטיינס באריא .צילום: יח"צ

 

כל הג'אז הזה

יקב רמת הגולן משתתף בפסטיבל הג'אז בים האדום ומציע יינות איכותיים להשלמת החוויה התרבותית. ארבעה יינות ימזגו בבר יין מעוצב: גמלא השמורה סוביניון בלאן, גמלא השמורה רוזה, גמלא מרלו ולאלה שרוצים יין חורפי יותר – יין ירדן סירה. הבר ימוקם מחוץ לתיאטרון ישרוטל ויפעל שעה לפני תחילת המופע ועד הכניסה למופע האחרון.

חמישי (9.2) מ-19:00, שישי (10.2) מ-15:00 (עם הפסקה בשעות 17:00-19:00), שבת (11.2) מ-13:00. מחיר: 18-30 ש"ח לכוס.

שת"פ הולנדי-ישראלי בוולדורף אסטוריה

סידני שכוטה, השף הראשי של מלון ולדורף אסטוריה היוקרתי באמסטרדם על שתי מסעדות הגורמה שבו, מגיע לירושלים להציג את אמנותו הקולינרית במלון ולדורף אסטוריה בירושלים. השף מכוכב המישלן פגש את שף איציק ברק מהוולדורף אסטוריה בירושלים בגמר של Taste of Waldorf, התחרות העולמית של רשת המלונות שנערכה במנהטן בשנה שעברה. השניים התיידדו והחליטו לשתף פעולה, ואחרי שברק ביקר בהולנד מגיע הזמן לביקור גומלין. תפריט הטעימות הכשר המשותף שיוגש במסעדת פאלאס כולל שש מנות כגון קובנייה דג ים וצ'יפס ארטישוק, ספייריבס בקר עם אבטיח כבוש בג'ינג'ר וקוקוס מעושן, פילה בס ים בבישול איטי עם קרם חילבה ופטריות מוריי ועוד. 380 ש"ח לאדם.

פאלאס, גרשון אגרון 26-28, ירושלים, שלישי-שלישי (14-28.2), 18:30-23:00, 0549509095\ 025423333

סידני ואיציק משלבים ידיים. צילום: וולדורף אסטוריה אמסטרדם
סידני ואיציק משלבים ידיים. צילום: וולדורף אסטוריה אמסטרדם

בן & ג'ריס לטבעונים

חברת בן & ג'ריס ישראל יוצאת במהלך חדשני בקנה מידה עולמי ומשיקה סדרת גלידות על בסיס חלב שקדים בארבעה טעמים פופולריים, שניים שכבר קיימים ושניים חדשים: צ'אנקי מאנקי – פאדג' שוקולד, בננות ואגוזי מלך; שוקולד פאדג' בראוניס –  גלידה בטעם שוקולד עם חתיכות פאדג' בראוניס; קפה קרמל פאדג' – גלידה בטעם קפה עם חתיכות פאדג' וסווירל קרמל; וחמאת בוטנים ועוגיות – גלידה בטעם וניל עם עוגיות סנדוויץ' וסווירל חמאת בוטנים קלאסי. הגלידות, שמכילות רק רכיבים טבעיים ומבוססות על חלב שקדים, נושאות את תו האישור של ארגון VEGAN העולמי וצפויות להגיע לחנויות בימים הקרובים. מחיר: 33 ש"ח לפיינט.

בשורה לטבעונים. צילום: יח"צ
בשורה לטבעונים. צילום: יח"צ

חודש הבירות הבלגיות

פברואר מתמתג כחודש הבירות ועכשיו גם המסעדות מצטרפות. במהלך החודש תחת הכותרת The best of Belgium יציעו כ-30 מסעדות ברחבי הארץ בירות בלגיות במחירים מיוחדים, שיוגשו לצד מבחר מנות שף מקוריות שיוכנו עם בירה בלגית ובהשראת המטבח הבלגי. בין המנות שיוגשו בפסטיבל אפשר למצוא פריטו מיסטו של שרימפס על זוקיני בבצק בירת הוגרדן עם רוטב טרטר באוזריה (34 ש"ח), מולים בהוגרדן וייט באידי דגים (110 ש"ח), אוסובוקו טלה בבישול ארוך בלף בראון במסעדות כרמים בסגולה ובאר שבע (135 ש"ח) ועוד. בלגיה נחשבת לאחת מיצרניות הבירה הוותיקות והמוערכות בעולם ורבות מהמבשלות הידועות שפועלות בשטחה מייצרות בירות איכותיות כבר מאות שנים, למשל לף, סטלה ארטואה והוגרדן. עד 28.2.

מולים בהוגרדן, למה לא. צילום: רן הלל
מולים בהוגרדן, למה לא. צילום: רן הלל

מסיציליה לנווה צדק

השף יוצא המזללה אור הרשקוביץ ומסעדת באקפיקו בנווה צדק משיקים תפריט חדש מושפע מהתמורות שחלו במטבח הסיציליאני לנוכח ההגירה המסיבית של פליטים מלוב. במנות החדשות מופיעות השפעות ים תיכוניות והן מבוססות על חומרי גלם טריים שמאפיינים הן את המטבח הסיציליאני איטלקי והן את המטבח הלובי. בין המנות בתפריט החדש: ארנצ'יני -כדורי ריזוטו במילוי מוצרלה, עשבי תיבול ומסקרפונה, קרם עשבים ופיסטוקים (56 ש"ח), עוגת פולנטה של שעתיים (44 ש"ח) פיצה די מארה עם סרדינים כבושים וגבינת מסקרפונה (56 ש"ח) ועוד. לכבוד השקת התפריט החדש מציעה המסעדה עד סוף חודש פברואר דיל ערב שכולל מנה ראשונה, מנה עיקרית וקינוח ב-140 ש"ח בלבד לסועד.

באקפיקו, שבזי 49, נווה צדק, ראשון-חמישי 17:00 – 23:00, 03-6021111

סיציליה פוגשת את לוב, באקפיקו. צילום: נמרוד סונדרס
סיציליה פוגשת את לוב, באקפיקו. צילום: נמרוד סונדרס

 

מבצע תוספות בהגזמה נמשך באגאדיר

לאור הביקוש וההצלחה מרחיבה רשת אגאדיר את מתקפת ההמבורגרים המוגזמים שהייתה אמורה להימשך שבוע. עד סוף חודש פברואר יוכל כל לקוח בסניף אמבסי ליהנות מהטבה של שלוש תוספות על גבי ההמבורגר חינם – צ'דר אמריקאי, חזה אווז, בייקון, ביצת עין, בצל מטוגן, ריבת בצל, גוואקמולה ועוד.

אגאדיר אמבסי

מוגזם. המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן
מוגזם. המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן

בר-דגים משיקה שירות משלוחים

מזללת הדגים "בר דגים" בשוק צפון משיקה שירות המשלוחים שיציע כמעט את כל המנות בתפריט, החל ממנות דגים קלאסיות דרך כריכים מטורפים עם דגים ועד מנות דג עיקריות. לצד הפיש אנד צ'יפס הקלאסי (39 ש"ח) תוכלו להזמין כריך שווארמת ים – נתחי טונה אדומה צרובים על הפלנצ'ה עם טחינה, חריף וירקות (49 ש"ח), פיש בורגר – פילה סלמון בלחמנייה רכה עם ירקות, איולי פלפלים ובצל מקורמל (49 ש"ח), סלמון וירוקים על הפלנצ'ה עם תוספת לבחירה (59 ש"ח) ועוד. בשלב הראשון יגיעו המשלוחים לשכונות הצפוניות של תל-אביב, לרמת גן ולבני ברק ובהמשך יתרחבו לכל גוש דן. כמו כן ניתן להזמין משלוח באתרים: זאפ רסט, סיבוס, גודי, תן ביס.

בר דגים

פיש אנד צ'יפס של בר דגים. צילום אושרת כרמלי
פיש אנד צ'יפס של בר דגים. צילום אושרת כרמלי

קולקציית ט"ו בשבט שלTatti Bakery

לרגל ט"ו בשבט שחל השבוע מציעים ב-Tatti Bakery  קולקציית מאפים ולחמים ברוח החג כגון עוגת שטולן – עוגה גרמנית עשירה בפירות יבשים (55 ש"ח), חטיפי גרנולה – עוגיות על בסיס קמח כוסמין,שיבולת שועל, חמוציות ואגוזים(33 ש"ח), עוגיות פנפורטה (32 ש"ח), צנצנות גרנולה (34 ש"ח) ועוד.

טאטי גבעתיים | טאטי יהוד

עוגת שטולן עם פירות יבשים. צילום: דניאל לילה
עוגת שטולן עם פירות יבשים. צילום: דניאל לילה

חודש ניו אורלינס באסיה מוניקה

לאחר שנחל הצלחה בשנה שעברה חוזר פסטיבל ניו אורלינס גם השנה אל מסעדת אסיה מוניקה בהוד השרון. הפסטיבל יצא לדרך בוולנטיינ'ס ויסתיים בפורים בקרנבל המוקדש למראדי גרא, הפסטיבל הפרוע שמתקיים בחודש פברואר בניו אורלינס. במסגרת החגיגות תשנה המסעדה אווירה ותעטה עליה את הקסם של ניו אורלינס. בתפריט החגיגי שבנה השף דניאל זך יופיעו מנות הקלאסיות של העיר כגון Po' boy – באגט או לחמנית באן מאודה במילוי צלי צלעות בקר ברוטב קייג'ון עם פוטטוס ומטבל רמולאד (72/ 52 ש"ח), ג'מבליה – מחבת אורז בשר ושרימפס ברוטב עגבניות וציר ירקות חם (98 ש"ח), גמבו-  במיה, שרימפס, מולים סרטנים ונתחי דג טריים בציר סרטנים (98 ש"ח) ועוגת המלך- (KING CAKE) העוגה המסורתית של המרדי גרא שהנחשבת כקמע מזל (38 ש"ח). דאקירי קפוא (38 ש") ישדרג את אווירת החגיגות.

שלישי (14.2), חמישי (16.2, 23.2), חמישי (2.3, 9.3), שלישי (13.3) – ערב מיוחד כולל הופעה חיה, מינימום הזמנה לסועד 120 ש"ח.

אסיה מוניקה, מתחם שרונים, הרקון 2, הוד השרון, 09-7465353

גאמבליה, חם באסיה מוניקה. צילום: יח"צ
גאמבליה, חם באסיה מוניקה. צילום: יח"צ

מטבחצר חורפי

השפים אייל סניור ויוגב ירוס מארחים החודש במטבחצר את המטבח האיטלקי ואת השרקוטייה טלמור. בערב האיטלקי חוזר ירוס למקורות האיטלקיים מימיו כשף של מסעדת הבוטיק  מל ומישל. הוא הרכיב תפריט טעימות שייקח את הסועדים למסע בין מחוזות איטליה, מצפון עד דרום, והכל בנגיעה חורפית של מטבחצר: אנטיפסטי ארטישוקים צעירים צלויים על אבן עם קרם פרמזן ועגבניות חרוכות, קרפצ'יו אינטיאס ותפוז דם בכבישה מהירה, מעטפות ממולאות בדלעת צלויה וריקוטה, שרימפס ופרושוטו ועוד. 310 ש"ח כולל יין ללא הגבלה, לא כולל שירות.

מטבחצר, חמישי (9.2, 16.2), 054-4579200

אניולוטי במטבחצר. צילום: שרית גופן
אניולוטי במטבחצר. צילום: שרית גופן

מפגש בין ים לאדמה בהלנה

מסעדת הלנה בנמל מציגה תפריט חדש ועונתי שמפגיש בין חומרי גלם מקומיים וטריים מהאדמה ומהים – הדרים, סרטנים כחולים, דלועים וכן עשבים, עלים ופטריות יער הנאספים בליקוט. בין המנות שבתפריט: סלט שומר מלפפון ופומלה מפורקת עם גבינת כבשים מלוחה ופיסטוקים (56 ש"ח), 200 גרם שרימפס מקומי (שאוכלים בידיים) עשויים על הפלנצ'ה עם איולי זעפרן (78 ש"ח), ביסק סרטנים כחולים, רביולי עם בשר סרטנים ופטרוזיליה (68 ש"ח), מאפה בצק עלים עם שקדי עגל ופורטבלו מהגריל, רוטב דמי גלס וחלמון ביצה (58 ש"ח), מולים שחורים בסיידר תפוחים הום מייד ובייקון (98  ש"ח) ועוד. תפריט העסקיות עודכן גם הוא והתחדש במגוון מנות כמו מרק חציל מעושן ומולים כבושים, פטוש קיסרייתי, סביצ'ה דג נא בירקות ועשבים על לבנה עיזים ושמן זית, שיפוד כבד ברווז עטוף בדואה מצרית על קרם חציל ועוד (68-138 ש"ח). הארוחה העסקית כוללת פוקצ'ה מהטאבון בליווי איולי לימונים כבושים, מנה ראשונה לבחירה במחיר המנה העיקרית, מרענן חיך בין המנות, כוס יין וקינוח במחיר מוזל.

הלנה

תפריט חורף בהלנה. צילום: אפיק גבאי
תפריט חורף בהלנה. צילום: אפיק גבאי