חדשות האוכל: היכונו למתקפת הפופ-אפים, כולל רוגלעך לפי מטר רץ

פופ אפ מקסיקני בקוקו תאי (צילום יח"צ)
פופ אפ מקסיקני בקוקו תאי (צילום יח"צ)

פופאפ חדש ימכור סלייסים של תבניות רוגלעך לפי מטר רץ. וגם: הקמפיין להצלת המסעדה הטבעונית 416 הצליח מעל למצופה, רשת שווארמיות מהדרום מגיעה לדיזנגוף עם המנה השערורייתית "שווארמה סביח" ושדרות מתחדשת בסיור קולינרי עם קונספט מגניב

22 באוגוסט 2022

פופ אפ 1 | 416 בקניון TLV

זוכרים שסיפרנו על הקמפיין להצלת 416? תוך שבועיים בלבד גויסו 588 אלף ש"ח (!) והבר-מסעדה הטבעוני יוצא לדרך בגרסה זמנית בקניון TLV. הפופ-אפ ממוקם סמוך לכניסה שברחוב החשמונאים, בחלל שבו פעלה הקפיטריה, והוא מתוכנן לרוץ שם במשך כשישה חודשים, עד לתום השיפוץ במבנה שברחוב הארבעה. הפופ-אפ משדרג את החוויה של 416 עם תוספת 25 מקומות ישיבה ועוד פי שניים מזה על הבר וגם תפריט מורחב הכולל קפה, מאפים, כריכונים טבעוניים, קרואסונים בעבודת יד על בסיס שמן קוקוס, אייס מאצ'ה ועוד פריטים בבית הקפה של המסעדה וכן חלות, רטבים, טחינה, שווארמה טבעונית, רוסטביף טבעוני, עוגות גבינה, עוגות שמרים ומוצרי מעדנייה. ברוכים השבים.
קניון TLV, רחוב החשמונאים-קרליבך, ראשון-שבת 12:00-23:00

פופ אפ 2 | מקסיקו בקוקו תאי

בהשראת עיירת החוף טולום שבמקסיקו יתקיים במסעדת קוקו תאי הפופאפ Playa Patron – שלושה ערבים של קולינריה משובחת, קוקטיילים ומוזיקה חיה. לטובת המיזם משתפים השפים נדב ודניאל פעולה עם שף גבריאל ישראל (DNA), שמתמחה במטבח המקסיקני ועם אנשי האימפריאל, שישקשקו קוקטיילים על בסיס הטקילה המפורסמת. ברקע ינגנו גארדן סיטי מובמנט ויושמעו סטים של די ג'ייז מובילים.
קוקו תאי, רביעי-שישי (24-26.8)

קוקו תאי (צילום: אפיק גבאי)
קוקו תאי (צילום: אפיק גבאי)

פופ אפ 3 | רוגלעך באסיף

המרכז לתרבות אוכל בישראל עושה כבוד לרוגלעך: השף קונדיטור שי גולן מוביל פופאפ שכולו מוקדש לקרואסון היהודי (כך הוא מכנה את המאפה האיקוני). רוגלעכים מלוחים ומתוקים במילויים שונים יימכרו לפי מטר רץ מרגע הפתיחה ועד שהתבניות יתרוקנו.
לילינבלום 28, תל אביב, חמישי-שישי (25-26.8) מ־09:30

קיץ על החוף | לולי to go

הלאונג' בר לולי בחוף גורדון מתחדש בגרסת קיץ קלילה: Loullie to-go, בר חוף שמציע מנות ודרינקים לעונה החמה – בולים ושייקים עם אסאי, ספירולינה ושאר סופר פודס, גלידות פרי, קפה ומאפה, בירה מחבית ואלכוהול בפחיות. כן ירבו.
חוף גורדון, ראשון- שבת, 10:00-22:00

לולי טו גו (צילום אסף קרלה)
לולי טו גו (צילום אסף קרלה)

בראנץ' כל השבוע | פארוק בשוק

אין צורך להמתין לסופ"ש עבור בראנץ' וגם לא לקרוע את הכיס: מסעדת פארוק בשוק בשוק פשפשים משיקה תפריט בראנץ' בכל השבוע ובמחיר סביר. לדוגמה: טוסט אבוקדו – פרוסת בריוש קלויה על הפלנצ'ה בחמאה מזוקקת עם אבוקדו טרי, שבבי צ'ילי יבש, שתי ביצים עלומות ורומסקו פלפלים קלויים ואגוזי לוז; פרנץ' טוסט עם שמנת חמוצה, פירות יער ופרי עונתי; סלט ויטמינים עשיר בברזל; בורקס גבינות עזים עם צזיקי וביצה חצי רכה ועוד (48-64 ש"ח).
רבי אדא 6, יפו, 03-6515670, ראשון-שבת, 10:30-12:30

בראנץ' כל השבוע. פארוק בשוק (צילום יח"צ)
בראנץ' כל השבוע. פארוק בשוק (צילום יח"צ)

פינגר פוד גיאורגי | טש הסולטן

בבר החדש של המוזיקאי מיקי מיראל אוכלים בידיים. "התשוקה האמיתית לאוכל היא לאכול בידיים וללקק את האצבעות. מתוך המחשבה הזו נולד הרעיון למקום שכולו יהיה על טוהרת הפינגר-פוד", הוא מספר.   בין המנות שבתפריט: הגינה של הסולטן – פרחי כרובית, קולורבי ופטריות שמפיניון אפויים, על יוגורט ונענע / טחינה מייפל דיז'ון; פרחים לסולטנה – גבעולי אספרגוס צלויים, פרחי היביסקוס ממולאים בקרם גבינה טבעונית, נגיעות צ'ילי ורכז רימונים; אגס שיכור מבושל ביין גאורגי חצי מתוק עם קרם קאיימאק, שקדים קלויים וייגר דבש; וסושי ערבי – סשימי סלמון ואבוקדו על עלי גפן במילוי אורז (כ-50 ש"ח למנה בממוצע). הבר הוא חלק מ"בית טש טש", בו כל אחד מהחללים מציע סגנון בילוי שונה.
מתחם התחנה, תל אביב – יפו, 03-6771373

שווארמה סביח ושווארמה רזה | טורו

אם לא שמעתם על ראליה בדיזינגוף, אל תתבאסו. בתום פחות משנת פעילות מחליפה המסעדה ידיים ומתרכזת בשווארמה כסניף ראשון של "טורו", רשת שווארמיות מהדרום. לשני סיחים (עגל ותערובת פרגיות והודו), קבבים ובר סלטים ובו 20 סוגי סלטים, מתווספות שתי מנות שנוצרו במיוחד עבור תל אביב: שווארמה סביח בצלחת – שווארמה לבחירה עם ביצים קשות, כדורי פלאפל וחציל מטוגן, ו"שווארמה רזה" – שווארמה פרגית בצלחת עם תוספת קינואה (40-70 ש"ח). את האוכל אפשר ללוות בבירה מהחבית (בלאנק או קרלסברג).
דיזנגוף 88 (פינת בר כוכבא), תל אביב, ראשון-שבת 11:00-23:30

קפה ללא הפסקה | רובע בר יין

לאור מחירי הקפה המאמירים ומקומות שמסרבים לקבל לפטופים ובעליהם, היוזמה של רובע בר יין באה בטוב: כל סוגי הקפה בריפיל חופשי. הדיל בתוקף בימים ראשון-חמישי בשעות 11:00-15:00 והוא מיועד לאלה שנמאס להם לעבוד מהבית אך יכולים להרשות לעצמם בחוץ רק קפה במשורה. בנוסף, מתחת לכל שולחן ממוקם תקע חשמל להטענת הלפטופ/נייד בזמן העבודה. אהבנו.
דיזנגוף 192, תל אביב, 03-9136732

מחוץ לעיר

פסטיבל מתוקים באשדוד

אשדוד מארחת פסטיבל עם השם המחייב קרם דה לה קרם, באירוע מתוק שיימשך שלושה ימים וייארח כ-40 קונדיטוריות ומסעדות מקומיות שיתמקדו בחלק האחרון של הארוחה. קרואסון פיסטוק, פונצ'יקי גיאורגי במילוי קרם פטיסייר, ספוליאטלה נפוליטני ועוד ועוד יימכרו במחיר מקסימלי של 20 ש"ח. היום האחרון של הפסטיבל (אתם יודעים, הקינוח של הקינוח) מוקדש לסיורים וסדנאות ברחבי העיר, עם המתיקות לחוצה עד המקסימום.
רחבת המשכן לאומנויות, אשדוד, שני-רביעי (22-24.8) מ־19:00, הכניסה חופשית 

יהונתן שרביט (משחקי השף) בדן קיסריה

Bacchetta – מסעדת פופ אפ חדשה של השף יהונתן שרביט (משחקי השף, DNA בעזריאלי) נפתחה בדן קיסריה ריזורט. ליד הבריכה תוגלו ללגום קוקטיילים שיצרו אנשי האימפריאל ולטעום מנות מפרי מטבחו של השף המוכשר: לחם יווני בעבודת יד עם חציל קלוי בתחמיץ שום וזעתר טרי, טחינת הר ברכה ושומר, סלט מיונז כוסברה ופיסטוקים, איקרה לבנה, סלט יווני, טרטר דג ים וארטישוק ירושלמי מפוחם ועד למנות עיקריות, כגון קבב דג ים, סופלקי פרגית, גירוס עגל ופיסטוקים וצלעות טלה. המסעדה פתוחה החל משעות הצהרים ועד שעות הערב המאוחרות לאורחי המלון ולאורחים מבחוץ בהזמנת מקום מראש באתר 

יהונתן שרביט בדן קיסריה ריזורט (צילום דניאל לילה)
יהונתן שרביט בדן קיסריה ריזורט (צילום דניאל לילה)

שגב בפתח תקווה

נקלעתם לפתח תקווה? לא להילחץ. שימו לב: שף שגב משה משיק את Segev Bar & Lounge – בר כשר שבו הוא מגיש מנות אהובות ומנות חדשות בגרסה מותאמת לליוויי אלכוהול. לדוגמה: באן ספיישל – אונטריב בבישול ארוך, ספייסי מיונז ועלים (69 ש"ח), וון טון דג ים (62 ש"ח) וטונה גולד – טונה אדומה, מלפפון, ג'ינג'ר כבוש, צ'ילי אדום וטוביקו ברוטב אסיאתי (79 ש"ח).
תוצרת הארץ 3, פתח תקווה, 073-2665555 שלוחה 8

מעתה גם בפתח תקוה. שגב משה (צילום יח"צ)
מעתה גם בפתח תקוה. שגב משה (צילום יח"צ)

פיטמאסטר בעמק יזרעאל

סניף שני למסעדת הבשרים מפתח תקווה, שמביא לצפון את החווייה הקרניבורית במלואה: משתה אבירים על טוהרת בשרים מהמעשנה ונתחים שנצלים על אש גלויה. מופע להטוטנות קרניבורי מתבקש, סלטים לפתיחה וכמויות בלתי נתפסות של בשר כבר בפנים. 270 ש"ח לאדם (כולל שתיה).
קניון חוצות אלונים, עמק יזרעאל, ראשון-חמישי מ־20:00, בהזמנה מראש בלבד 073-32777777 ובאתר אונטופו

פיטמאסטר (צילום אפיק גבאי)
פיטמאסטר (צילום אפיק גבאי)

סיור אוכל בשדרות

העיר הדרומית מתאוששת ממטחי הטילים ומתחדשת ב"ביס שדרותי" – סיור קולינרי חדש ביוזמת עיריית שדרות והקרן לפיתוח שדרות, שמטרתו חיזוק עסקי המזון בעיר לאחר מבצע עלות השחר. ברכישת פנקס טעימות תוכלו לצאת לסיור עצמאי בין בתי האוכל בעיר ולטעום בוריקה אסלית, קציצה תוניסאית, עראיס בטאבון, סביח, ערק לימונים בעבודת יד, מאפים מקומיים, פיצוחים טריים, כנאפה מקומי ועוד, ולהכיר את האנשים המסתתרים מאחורי כל ביס וביס. 110 ש"ח לפנקס (6-7 טעימות). פרטים ורכישה באתר.

ביס שדרותי (צילום יניב וקנין)
ביס שדרותי (צילום יניב וקנין)