כוכבי "משחקי השף" מגיעים למטבח האמיתי ועוד חדשות אוכל

חג הקרואסונים חוזר (צילום דניאל לילה סטיילינג אוריה גבע)
חג הקרואסונים חוזר (צילום דניאל לילה סטיילינג אוריה גבע)

יום הקרואסונים הבינלאומי הוא חגיגה צרפתית יותר מוצדקת מיום הבסטיליה (והוא מגיע בענק למאפיית לחמים) // NG חוגגת שני עשורים // וגם: מחאת ההייטקיסטים הצליחה - יש האפי האואר בשרונה מרקט

25 בינואר 2023

מ"משחקי השף" לצלחת | אמש

התרשמתם מהמנות שכפיר ינין הכין ב"משחקי השף"? כנף לוקוס ברוטב פוטנסקה שהעיפה לאסף גרניט את המייק אפ אמנם לא תמצאו בתפריט החדש של "אמש", אבל מנות חורפיות בהחלט כן: פולנטה רכה עם ראגו פטריות וערמונים (63 ש"ח), ריזוטו פטריות צלויות בציר פורצ׳יני עמוק (84 ש"ח), מוסר ים צלוי על תבשיל ירוקים וחומוס עם יוגורט לימוני (114 ש"ח) ועוד, וגם קישואי בלאדי קטנטנים צלויים בחמאת לימון, מרווה ויין לבן (54 ש"ח), הוכחה לכך שאוכל חורפי לא חייב להיות כבד.
לילינבלום 30

החורף של כפיר ינין (צילום Karela Agency)
החורף של כפיר ינין (צילום Karela Agency)

מ"משחקי השף" לפנדה | פריאל X רומיה

בשוק הכרמל יתרחש שת"פ חד פעמי, לפחות בשלב זה, בין שני מובילי קולינריה: השפית פריאל שבו (גם היא מ"משחקי השף") ממסעדת בוטרגה תתארח ברומיה, חצר היין של פנדה. בתפריט: מנות הפתעה שיירקמו באותו הבוקר ויחברו בין שני המטבחים. מהיכרות עם הנפשות הפועלות בטוח שיהיה טעים.
הכרמל 15, שני (30.1) מ־19:00

מה הם זוממים שם? פריאל ופנדה (צילום עוז צחובוי)
מה הם זוממים שם? פריאל ופנדה (צילום עוז צחובוי)

פופ אפ קרואסונים | מאפיית לחמים

לכבוד יום הקרואסון הבינלאומי חוזרת מאפיית לחמים אל זירת הפשע בפופ-אפ הקרואסון השנתי. האופה אורי שפט מבטיח להכין קרואסונים מושחתים וגרסאות חדשות ומפתיעות למאפה הצרפתי הקלאסי, למשל קרואסון תותים וקרם פטיסייר טבול בשוקולד, קרואסון מרנג לימון, ברואסון בצק שמרים כרוך בחמאה בציפוי גבישי סוכר ומטיתיהו – מקל קרואסון ומעליו מטיאס, שמנת חמוצה, צנונית, צ'ילי וזרעי עגבנייה. לצרפתים יש מה ללמוד. 33-49 ש"ח.
חשמונאים 103, דיזנגוף 134, רביעי-חמישי (1-2.2), שישי (3.2) 10:00-14:00 ובאתר

מטיתיהו פריך ומושחת (צילום מאפיית לחמים)
מטיתיהו פריך ומושחת (צילום מאפיית לחמים)

פופ אפ טבעוני | שאפה

ליום אחד שאפה בר לובש ירוק ומארח את שף עומר טל לפופ אפ טבעוני עונתי מקומי. מתחילים בצהריים נינוחים עם עסקית שווה ואוכל שילדים אוהבים וממשיכים לתפריט ערב אלגנטי ובו ארטישוק ירושלמי קונפי עם קראמבל מלוח, קרם קשיו כמהין ותימין צעיר, או קנטקי פרייד טופו בבלילת בירה עם צ'יפס, איולי בצל ירוק, עלים ארומתיים ורוטב חריף מותסס. את האירוע משלימים יינות וקוקטיילים ומוזיקה אקולוגית שוחרת טבע מהעמדה.
רבי נחמן 3, ראשון (29.1), 12:00-חצות, להזמנות

אהבה בת 20 | NG

מסעדת הבשרים האהובה מנווה צדק מתחילה כבר עכשיו את חגיגות יום ההולדת ה-20, שיגיעו לשיאן באוגוסט. עד אז תוחזר לתפריט בכל חודש מנה מיתולוגית בלבוש עדכני ומחיר אטרקטיבי, כשהראשונה היא מנת סטייק & צ'יפס: 250 גרם של נתח משתנה עם צ'יפס מתפוחי אדמה מזן באטר אפוי בשמן זית (98 ש"ח). החגיגות עוד ימשכו ויש הפתעות בדרך, ובינתיים כדאי לשים עין על קצביית NG Butchery שהושקה לא מזמן.
יהודה החסיד 15

 

מסיבת יום הולדת | ברטון קרפרי

במסיבת הקרפים הסוערת שמתוכננת לכבוד יום הולדת 7 לברטון קרפרי תוכלו לזלול את עוגת הקרפים המושחתת שמכינים כאן  רק פעם בשנה, לשתות בירה במחיר מוזל ולרקוד בהופעה חינמית של רבע לאפריקה, המוזיקאים יקיר ששון ואליסף בשארי, ודיג'יי יצחק לנציאנו. כל הקרפים מהתפריט הקבוע יתייצבו גם כן לאירוע.
אבן גבירול 52, שישי (3.2) מ-12:00

הפי האואר לכולם | שרונה מרקט

מכירים את הרגעים האלה כשיוצאים לארוחת ערב ולכל אחד יש העדפה אחרת? בדיוק לשם כך הגו בשרונה מרקט את "האפי מרקט" – האפי האואר שבו שוק האוכל כולו הופך למסעדה אחת גדולה: מזמינים מנות מוקטנות, בונים ארוחת טעימות וכולם מרוצים. לדוגמה: לאפ גאי – סלט עוף קצוץ, בצל, עשבי תיבול ואורז קלוי ברוטב דגים בטייגר לילי, ברוסקטה אסאדו בדוכן הסנדוויצ'ים של רחל בן אלול, חצי חלת שניצל וצ'יפס בפיתה בסטה ועוד ועוד. גם המחירים נוחים, 25-50 ש"ח למנה ופחות מ-20 ש"ח לכוס אלכוהול.
קלמן מגן 3, ראשון-חמישי, 16:00-19:00

הפי האואר בשרונה מרקט (צילום יח"צ)
הפי האואר בשרונה מרקט (צילום יח"צ)

היפנים באים | מינה טומיי

אם חשתם חסך בגזרת הסושי בעיר (ולמה שתחושו, הנה הרשימה המלאה), מסעדת מינה טומיי מתחדשת בתפריט יפני. חיבור לשורשים בטכניקות חיתוך מסורתיות וחומרי גלם מסורתיים משתקף ברולים וניגירי לכל טעם וכיס,למשל פוטומאקי מיקס עם בטטה, אבוקדו ועירית, מעוטר במיקס דגים מתובל בקושו לימון של טונה אדומה, סלמון ודג לבן, איולי יוזו וטוגראשי; שישיטו רול (אבוקדו, אושינקו ועירית, עטוף בדג לבן ומעוטר בסלסת פלפל שישיטו, מלח מעושן, תערובת פוריקקה וחריף) וכדורי טמארי טונה וכבד אווז. 45-62 ש"ח.
הארבעה 17

מינה טומיי (צילום אסף קרלה)
מינה טומיי (צילום אסף קרלה)

מחוץ לעיר

חמין הדור הבא

מזג האוויר מאותת על חורף מג'עג'ע, אבל לפי לוח השנה זה בדיוק הזמן לחמין. שוק האוכל "ריחות וטעמים" משיק פסטיבל חורפי ומנחם שכולו גרסאות לקלאסיקה היהודית: חמין קוקלא וכבש, חמין פרסי עם בשר וקציצות לחם, חמין עצמות ונקניק בשר מתוצרת בית, חמין פירות יבשים בניחוח קינמון, חמין פטריות ערמונים וחיטה וגם חמין צמחוני וחמין טבעוני מכרוב, כרובית, כרוב ניצנים, עדשים ובורגול (69 ש"ח לק"ג). הפופ אפ יפעל במשך חודש, בתקווה שבפרק הזמן הזה כבר יגיע הגשם.
החרש 8, א.ת.נווה מגן, רמת השרון, חמישי 10:00-16:00, שישי 8:00-15:00, 03-5164465

חמין – הדור הבא (צילום גיל אבירם)
חמין – הדור הבא (צילום גיל אבירם)

קייסקי בקמאקורה

מסעדת קמאקורה שבמתחם הבורסה משיקה ארוחות קייסקי המורכבות ממנות קטנות שמשקפות את מסורת האירוח היפנית. את הסדרה פותח השף מיכאל כץ, בעלי בית הספר לבישול Attilio ומנטור של רבים מהשפים בארץ, שיחד עם שף המסעדה איליה גולדמן יבשל תפריט טעימות יפני־צרפתי כשר, למשל אווז מפורק בקרפ עם רוטב גסטריק הדרים וקימצ'י, וניוקי נורי פריזיאן בציר עגבניות טנדורי. 240 ש"ח כולל כוס יין.
אהליאב 5, רמת גן, רביעי (1.2),  073-2777778

ארוחת קייסקי, קמאקורה (צילום מידן מור אלון)
ארוחת קייסקי, קמאקורה (צילום מידן מור אלון)

LOKAL KINNERET

נקלעתם במקרה לצפון? חפשו את פופ אפ ההמבורגרים של אלון פלד ואביב כהן מ־LOKAL בשיתוף עם מרינדו. בצמוד למסעדה של מותג הקצביות המקומי יוקם ספוט בורגרים על בסיס נתחי טלה ובקר שנבחרו בקפידה: סמאש לוקאל, סמאש טלה חריף, מינוט דנוור טלה של מרינדו על צ'יפס טברייני, כריך שורט ריב על העצם ברוטב ברביקיו ותותים מעושנים ועוד. 59-89 ש"ח.
מרינדו עין גב (מול הכניסה לקיבוץ), ראשון-שבת (29.1-18.2), ראשון-חמישי, 13:00-21:00, 04-6658555

לוקאל בכינרת (צילום אנטולי מיכאלו)
לוקאל בכינרת (צילום אנטולי מיכאלו)