השפים יוצאים מגדרם: אהרוני עם קריספי צ'יקן ועוד חדשות אוכל

ערב בלתי נשכח. טאיזו (צילום אסף קרלה)
ערב בלתי נשכח. טאיזו (צילום אסף קרלה)

המחאות נגד ההפיכה המשטרית, מצב הכלכלה ומצב הרוח הלאומי גרמו לענף המסעדנות להוריד הילוך, אבל בכל זאת יש לנו חדשות מעניינות לתקופה הקרובה: אהרוני מביא מנה חדשה לשוק שרונה, מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) עם מסעדת נקניקיות חדשה וגם שובו של בית הקפה הכי מיתולוגי בעיר

17 באפריל 2023

פתיחות חדשות

אהרוני בשרונה מרקט

לאחר שהאכיל אותנו בסנדוויץ' עוף מושלם ובגלידה בטעמים אסיאתיים חוזר המאסטר שף לשרונה מרקט עם פיצוח חדש – קריספי צ'יקן. ואפשר לסמוך עליו שיכין מנה שאינה דומה לאף קריספי צ'יקן אחר בעיר.

אהרוני עושה לנו גלידה (צילום אסף קרלה)
אהרוני עושה לנו גלידה (צילום אסף קרלה)

ענר בן רפאל-פורמן בשוק הנמל

השף לשעבר של אלטער, איגרא רמא ואיגרא במשק מזוהה עם דבקות בתוצרת חקלאית טרייה עוד לפני שהביטוי נעשה מאוס ומשומש. את המסעדה החדשה הוא מקים בחלל שכמו נתפר במיוחד עבורו בקומה השנייה של שוק הנמל, היכן שפעלה בעבר מסעדת קיטשן מרקט של יוסי שטרית. אפשר לנחש שהתפריט יתבסס על, ובכן, תוצרת חקלאית טרייה. יש למה לחכות.

מוטי טיטמן בעזריאלי שרונה

תקופת הקורונה פתחה לשף מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) את הצ'אקרות והסקרנות בענייני אוכל רחוב. מאז הוא חוקר, מתעמק ומתעקש על ייצור עצמאי ברמה הגבוהה ביותר, כפי שמוכיחה הפיצה בג'ונז. המסעדה בעזריאלי שרונה תתבסס על נקניקיות ומוצרי שרקוטרי, תחום מחקר אחר של טיטמן. סטריט פוד X פיין דיינינג מעולם לא נשמע מסקרן יותר.

מוטי טיטמן מלגו ומלבר (צילום: אסף קרלה)
מוטי טיטמן מלגו ומלבר (צילום: אסף קרלה)

קפה מרסנד חוזר

כשלוש שנים לאחר שהקפה המיתולוגי מבן יהודה פינת פרישמן סגר את הדלתות לאחר 70 שנות פעילות ייפתח קפה מרסנד גרסת 2023 בלוקיישן מפתיע – MAPU Tel Aviv, בניין בנק דיסקונט המחודש בבן יהודה פינת מאפו. לא בדיוק השיק הבוהמייני-אשכנזי שהתרגלנו אליו אבל בכל זאת נכס תרבותי היסטורי בתולדות העיר.

חיים כהן בבני ברק

לא בדיוק שטח השיפוט שלנו אך כשחיים כהן פותח מסעדה כשרה בעיר האדוקה ביותר בישראל, יש בכך אמירה. לכן אנו עוקבים ונדווח.

עוד חדשות

מסעדת "וייס" נסגרה והאנשים שמאחוריה המשיכו הלאה. השף גיל דהאן והקונדיטורית מיכל גולדברגר מתארחים  בסטודיו ״אדטו״ ביפו, בשני פופ אפים שונים: ביום שישי (21.4) הם ימכרו חלות מבצק חלב ועוגות שמרים במילויים שונים (שוקולד וקרמבל טונקה, פרג והדרים ומיקס אגוזים), צנצנות מטבלים של ומאפים כגון גוז׳ר עשבי תיבול, טארטלט וישיסואז, בוסטוק לוז ופחזנית וניל עם פרלינה פקאן. ביום חמישי (27.4) יהפוך הסטודיו יהפוך למעין בר יין, עם מנות קטנות ומושקעות ויין טבעי. יהיה שמח וטעים.
שדרות ירושלים 35, שישי (21.4) מ-10:00, חמישי (27.4) מ-19:00

פופ אפ ליוצאי וייס (צילום מיכל גולדברגר)
פופ אפ ליוצאי וייס (צילום מיכל גולדברגר)

תפריט חדש והפי האואר | למפור

לאחר שהוכיחה את עצמה ("יש פה אוכל מצוין, בטעמים נהדרים ועם שירות נעים ומחויך שאי אפשר שלא לרצות לחזור אליו", כתב המבקר שלנו) האסיאתית של אייל שני ויוצאי האנוי שועטת קדימה. לתפריט נוספו מנות חדשות, גם מהודו, קוקטיילים ומשקאות קלים כגון קינלי למפור מנדרינות, משמש ותפוזים. שעות הפעילות הוארכו לשבעה ימים בשבוע, ובימים ראשון-חמישי בשעות 12:00-13:00 ו־18:00-19:00 תקבלו 20 אחוז הנחה על כל התפריט.
קינג ג'ורג' 30

טעימות מאינדונזיה | טאיזו

בין שלל עיסוקיו ומסעדותיו מוצא שף יובל בן נריה זמן לחקור את המטבח האינדונזי ולהוסיף לתפריט של טאיזו מנות חדשות מאזור עם מסורת קולינרית עשירה, שמשום מה אינה מקבלת ייצוג בארץ. לדוגמה: שרימפס קריסטל צלוי, חמאת צ'ילי וקציפת אורז; באו טונה אדומה עם לימון כבוש, דלעת, ביצה רכה וסמבל, הגרסה המקומית לחריף; וטרטר דג ים עם צ'ילי מותסס, אוכמניות, קרם תירס ואיולי סמבל (36-117 ש"ח). עד שבאלי תיפתח לבעלי דרכונים ישראליים אפשר להתנחם בביס בטעם של ארצות רחוקות.
דרך מנחם בגין 23

ביזנס ופלז'ר | אלנה

מסעדת אלנה שבמלון הבוטיק דה נורמן מתחדשת בתפריט עסקי עונתי משתנה בשני מסלולים – ביזנס ופלז'ר. במסלול ביזנס תקבלו במחיר המנה העיקרית+22 ש"ח שלוש צלוחיות של טאפאס לפתיחת התיאבון: ביס קיסר עם פרמזן וצלפים מטוגנים; ג'יבנה צלויה עם עשבי תיבול ומסבחה שעועית לימה לניגוב עם סלסלת לחמים ומטבל עגבניות מגי ושמן זית מקומי. מסלול פלז'ר יקנה לכם במחיר המנה העיקרית+59 ש"ח גם כוס יין או שתייה קלה וביס מתוק לקינוח. גם אם אין לכם עסקה חשובה לסגור, ארוחה באלנה היא בריחה קטנה מהמציאות שכל כך נחוצה עכשיו.
נחמני 23, ראשון-חמישי 12:30-15:30

צהריים אסקפיסטי. אלנה (צילום חיים יוסף)
צהריים אסקפיסטי. אלנה (צילום חיים יוסף)

סתלבט בחצר | תמנע

הגבלת זמן ישיבה היא מהרעות החולות הכי מבאסות של ענף המסעדנות בתקופה הנוכחית, על אף שנחיצותה מובנת. במסעדת תמנע עשו מעשה ופתחו בצמוד למסעדה חצר קטנה ונעימה שבה אפשר לשבת עד לסגירה ולהזמין דרינק ועוד אחד מבלי לחשוש שמישהו יגרש אתכם. כשאפשר לסיים את הקינוח בנחת ושאין לחץ לפנות את השולחן לסיט הבא, החוויה כולה משתדרגת.
הרצל 14.5

לא צריך להיחנק עם הקינוח. תמנע (צילום תומר חזום)
לא צריך להיחנק עם הקינוח. תמנע (צילום תומר חזום)