פרידה מראמן אהוב, חגיגת פיצות בשרונה ועוד חדשות אוכל

וההמבורגר איפה? הבראנץ' החדש ב-AKA44 (צילום אפיק גבאי)
וההמבורגר איפה? הבראנץ' החדש ב-AKA44 (צילום אפיק גבאי)

יפעת תבועה הודיעה על סגירתה של פיפי'ז האהובה // דיינינגס היפנית מתניעה מחדש עם תפריט מלהיב ומחירים ברף העליון בעיר // בושוויק, האח הקטן והמעולה של האימפריאל, כבר לא כזה קטן - וחוגג יום הולדת חמש // ויש גם חדשות לידידינו מהרצליה

ביג אין ג'פאן | דיינינגס

לאחר הפסקה בעקבות הקורונה והתנעה ממושכת פותחת המסעדה היפנית במלון דיינינגס את הדלתות. גם הפעם מי שמנהל את האופרציה הוא מסאקי סוגיאקי, שף מסעדת האם בלונדון, אך שלא כמו בגלגול הקודם הפעם הוא מתמקד במנות קטנות, "שילוב ייחודי של טאפאס בסגנון איזקאיה יפני מסורתי" כפי שגורס האתר. לדוגמה: סלמון טרטר עם קוויאר וויניגרט חלפניו, סלט עוף מאודה בסאקה ומלפפונים, באן מיני בורגר לובסטר ואיולי יוזו, סושי וסשימי. המחירים עדיין ברף העליון של הסקאלה בעיר אך עבור סטייל צריך לשלם והנוף – פרייסלס.
נחמני 23

זה שיר פרידה | פיפי'ז

ביי ביי דאמפלינגז, להתראות ראמן והר גאו: בתום שבע וחצי שנים תסגור פיפי'ז בסוף אוגוסט את הדלת. מה שהחל כפופ אפ זמני למוסד אהוב שנוצר בדמותה של השפית יפעת תבואה, בין מזללת רחוב אסיאתית למסעדת שף מוקפדת. "תודה רבה מעומק הלב לכל הלקוחות, העובדים והספקים שליוו אותי שנים בדרך המיוחדת, היפה, המסוכנת והבלתי נודעת הזו והסכימו לטירוף, לשעות ולמסגרת שבה הרגשתי שנכון אפשר וראוי לקיים את זה. כל אלה יהלומים שאני עכשיו משחררת ומפזרת כאבק של חלום שהיה. ומפנה את עצמי לתנועה קצת אחרת. בקרוב יגיע הזמן לנוע הלאה", היא כותבת בפוסט. עד אז אפשר לקפוץ לטעום את תפריט הקיץ ולהיזכר בחיבורים המשוגעים שתמיד עובדים.
זבולון 5, שני-חמישי 18:00-23:00, "או עד שיגמר לי האוכל כמובן"

בראנץ' שוק אביבי | AKA44

עוד לא הספקנו להתרגל לרשימה המעודכנת של הבראנצ'ים הכי טובים בעיר והנה עוד אחד שאתם ממש חייבים להכיר. AKA44, קונגלומרט האוכל והאלכוהול של איש חיי הלילה דוד טור, התחדש בשף איתי קושמרו (בית קנדינוף), שיצר תפריט חדש ובראנץ' בין שוק הכרמל ללווינסקי. באביב התל אביבי על שולחנות שגולשים לרחוב מוגשים גרבלקס עדין כבוש במקום עם שמיר טרי ושמנת (32 ש"ח), כבד קצוץ וסלט ביצים (36 ש"ח), אגז בנדיקט מושחת על בריוש חמאה (62 ש"ח), מחבת שרימפס בקרם עגבניות ופסטיס (76 ש"ח) וההמבורגר הכי טעים שפגשנו בזמן האחרון – קציצה עסיסית בטעמי בשר עמוקים מנתחי קצוות מיושנים מ"אומצה בשוק", הקצבייה של אנשי קרנבל של בשר (72 ש"ח). קוקטיילים קלילים לבוקר ואווירה קז'ואלית חמודה והרי לכם פתיחה מושלמת לסופ"ש.
נחלת בנימין 44, שישי ושבת 12:00-16:00

לא מצאנו צילום של ההמבורגר אבל גם הכבד קצוץ מעולה. AKA44 (צילום אפיק גבאי)
לא מצאנו צילום של ההמבורגר אבל גם הכבד קצוץ מעולה. AKA44 (צילום אפיק גבאי)

איתיאלה, מאמו והבלאדי בראנץ' חוזר | בושוויק

עוד לא נרגענו מחגיגות העשור לאימפריאל והנה האח הקטן חוגג 5 שנים להקמתו. לכבוד המאורע פוצח הבושוויק בליין אפ של של אירועים שמביא לתל אביב פרסונות קולינריות שנוטות להתרחק מהעיר הגדולה: אוהד לוי ממסעדת "מאמו" באילת (2.5) במסע של חומרי גלם מהערבה ועד למרכז, ואיתיאלה היאט בוגרת מאסטר שף (19.5), שתגיש את מאפים שבגללם עולים אליה לרגל ותשיק את שובו של הבלאדי בראנץ', הבראנץ' המושחת של בושוויק שכה התגעגענו אליו. בין לבין (14/20.5) ישיקו הבעלים בר שירה, דרור אלתרוביץ' וגלעד לבנת תפריט קוקטיילים חדש, וזו כבר סיבה טובה לבוא. מזל טוב, אוהבים אתכם.
נחלת בנימין 28, הזמנות באתר

בלאדי בראנץ, בושוויק (צילום בן יוסטר)
בלאדי בראנץ, בושוויק (צילום בן יוסטר)

הבלבוסטה באה | עינת אדמוני X אוזריה

שף עינת אדמוני, מועמדת לפרס ג'ימס בירד היוקרתי ובעלי מסעדת "בלבוסטה" ורשת הפלאפל "טעים" בניו יורק, תתארח באוזריה לארבע ארוחות על קו התפר בין התפוח הגדול לעיר ללא הפסקה. אדמוני ואביבית פריאל אביחי שפית האוזריה מכירות שנים רבות, עוד מהימים שאת מספר הנשים בענף אפשר היה לספור על יד אחת. כעת הן יבשלו יחד מנות דגל מכאן ומשם, למשל דמפלינג תימני ברוטב חילבה, סביצ'ה, קלמארי ובטן טלה על חומוס שחור, סבזי לחי עגל, עוגת כרוב ופריקה ועוד רשימה ארוכה ומרשימה. ובאוזריה כמו באוזריה, בטוח שיהיה טעים.
מטלון 44, 20.5 (שבת) מ-12:00, הזמנות באתר

עינת אדמוני ואביבית פריאל אביחי (צילום יח"צ)
עינת אדמוני ואביבית פריאל אביחי (צילום יח"צ)

הזמן הירוק | Otello

השגעת הירוקה מגיעה לרשת הגלידריות אוטלו, וכמו כל מה שעושים כאן גם הפעם מדובר בהברקה: מארז חצי קילו במהדורה מוגבלת ובו שני טעמים חדשים, טריפל פיסטוק (גלידת פיסטוק עם שברי פיסטוק ושבבי שוקולד פיסטוק)  וסטרצ'יטלה פיסטוק (גלידת פיסטוק עם שברי שוקולד מריר), המצטרפים באותה קופסה לטעם הפיסטוק הקלאסי (85 ש"ח). ליד הגלידה תקבלו שלושה גביעי וופל מצופים בשוקולד מריר ופיסטוקים ורוטב שוקולד פיסטוק, שהופך את כל העסק למושחת עוד יותר, ואופציה להוסיף וופל פיסטוק – קוביות וופל בטעם פיסטוק, טבלת שוקולד לימון ופיסטוק,  בר פיסטוק שבבי פייטה ושוקולד לבן וכדור רושה פיסטוק. ועוד מילה טובה: המארז נמכר בקופסה מקרטון ממוחזר, כחלק מהתפיסה הירוקה (פאן אינטנדד) של הרשת. שאפו.
דיזינגוף 165, יורדי הסירה 1, הרצל 12, איינשטיין 40 (קניון רמת אביב), שרונה מרקט, פנחס רוזן 65, כצנלסון 63 גבעתיים ובוולט

משהו ירוק וטוב. אוטלו (צילום @iconzbymedio)
משהו ירוק וטוב. אוטלו (צילום @iconzbymedio)

ויוה מחיקו | GDB X Vesperr

הכינו את הטקילה: לכבוד סינקו די מאיו (לא יום העצמאות המקסיקני, תעשו גוגל) מתארח הקצב האמן ג'ורג' עבדו (GDB) בווספרר ומגשים חלום להכין טאקו בשרים מקסיקני. בפיאסטת צהריים שמחה הוא יגיש שלושה סוגי טאקו, שיצטרפו למרגריטות ומזקל כמיטב המסורת. החגיגות בווספר מתקיימות במסגרת השקת מותג הטקילה המקסיקני VOLCAN, שיתקיימו במקומות נוספים בעיר: תפריט ספיישלים וקוקטיילים בדלאל (4.5), תפריט קוקטיילים על בסיס טקילה במושו (4-11.5), בדלידה (4-11.5) ובהרצל 16 ועוד.
קפלן 8, שישי (5.5) 11:00-15:00

סינקו די מאיו, לא יום העצמאות של מקסיקו (צילום אוראל סברן)
סינקו די מאיו, לא יום העצמאות של מקסיקו (צילום אוראל סברן)

איטלקי בקז'ואל | פיאצה רוסטיקו

אף פעם אין כזה דבר "יותר מדי פיצה" וגם אוכל איטלקי בכלל. פיאצה רוסטיקו, האחות הקטנה של מסעדת רוסטיקו על שני סניפיה בבזל וברוטשילד, מתמקמת במתחם שרונה בין המדשאות והמבנים הטמפלרים, בועה איטלקית קטנה בלב תל אביב. סלט קפרזה (51 ש"ח), שרימפס בחמאת לימון (54 ש"ח), לינגוויני קרבונרה עם בייקון טלה וחלמון ביצה (72 ש"ח), ניוקי מסקרפונה וערמונים (74 ש"ח) וכמובן פיצות פריכות ולוהטות ירכיבו עבורכם ארוחה קלילה ובלתי מחייבת. באים, מזמינים בדלפק, מקבלים הודעה כשהאוכל מוכן וסוגרים פינה במינימום מאמץ. מעדיפים לאסוף סלסלה ואלכוהול ולעשות פיקניק על הדשא? גם זה אפשרי. לעידוד המשפחתיות מציעים במקום ארוחות מובנות, ובמסגרת ארוחה עסקית תקבלו מנה ראשונה ושתיה במחיר העיקרית (ראשון-חמישי, 12:00-16:00).
קפלן 22, ראשון-חמישי 12:00-22:00, שישי-שבת 12:00-22:30 ובוולט

פיאצה רוסטיקו (צילום דוד מויאל)
פיאצה רוסטיקו (צילום דוד מויאל)

שוק מחנה יהודה בהרצליה

לכבוד יום ירושלים החל החודש ולרגל 100 שנים להקמתו נודד שוק מחנה יהודה באופן חלקי וזמני להרצליה. בפסטיבל שיימשך שלושה ימים תוכלו לטעום קובה מעזורה ומיץ של איש האתרוגים, אמפנדס וקיורטוש, חלבה מממלכת החלבה, פיצוחים ותבלינים ועוד ועוד. הכניסה חינם.
קניון שבעת הכוכבים, שלישי-חמישי (2-4.5), 12:00-20:00