ד״ר פרוסטינג חזרה מהאג הישר לצפון ת"א ועוד חדשות אוכל

איך אדם אחד יכול להיות כל כך מוכשר? ד"ר פרוסטינג. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם dr_frosting)
איך אדם אחד יכול להיות כל כך מוכשר? ד"ר פרוסטינג. (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם dr_frosting)

מסעדת שילה משנה לוקיישן, ויקי כריסטינה שוב נפתחת לקהל, בקאב קם חוגגים את הסונגקראן ושלי אביב ייני, הידועה בתור ד"ר פרוסטינג, חזרה מלייצג את משפחות החטופים בהאג כדי למצוא מקום למכור את העוגות המהממות שלה. כן, מה שקראתם. אם זה חדש וטעים וקורה בתל אביב - זה בטח איפשהו ברשימה הזאת

10 באפריל 2024

איום איראני או לא איום איראני, ההצגה חייבת להימשך, והקולינריה התל אביבית בועטת גם בימים אלה במטרה להישאר עם הראש מעל המים.. הנה כל הדברים החדשים והמרגשים שקורים בקולינריה התל אביבית ממש עכשיו, מרוכזים ברשימה אחת נוחה, כדי שתגללו עד שתהיו רעבים.

>> כולנו בלגים: "מאמו" מביא את המחמצת והמסקרפונה לוופל הבלגי

חגיגות תאילנדיות | קאב קם

לנו אולי אין המון סיבות לחגוג כעת, אבל לתאילנדים יש, ובזמנים כאלה נאמץ ללבנו בחום גם חגיגות של עם אחר. פסטיבל הסונגקראן נחגג כל שנה בתאילנד, למשל שבוע החל מה-12 לאפריל, בו חוגגים את המעבר מהשנה הקודמת לשנה החדשה. גם השנה, לפי מיטב המסורת, מציינים את החג בקאב קם הנפלאה החל מיום שישי הקרוב (12.4, כמובן) ועד יום שני (15.4). לצד התפריט הרגיל יוגש גם תפריט מיוחד עם מגוון מנות חגיגיות מהכפרים, מחומרי גלם מוכרים פחות ובעלי חריפות יוצאת דופן למיטיבי לכת. תפריט הסונגקראן כולל למשל: נאה סום סופ נומאי (שפיץ שייטל כבוש בעלה בננה) לצד סלט נצרי במבוק חריף מאיסאן (68 ש״ח), או יאם מקאהיאו שהוא נתח חציל על גריל פחמים עם סלט חריף עם שרימפס ופילה חזיר קצוץ (78 ש״ח), תמצאו גם קאנום צ'ין, שהוא תבשיל דגים חגיגי בקארי וחלב קוקוס, אטריות סומן, עלי חרדל, לוביה וביצה רכה (80 ש״ח) ועוד רבים וטובים. בגזרת האלכוהול, יוגשו באקטים עם בירה תאילנדית, וגם קוקטיילים לכבוד החג דוגמת וודקה עם ענבים סחוטים וכפיר ליים או רום לבן עם אננס מעושן בגריל פחמים. אז איך אומרים שנה טובה בתאית?
חגיגות הסונקראן יתקיימו בקאב קם ב-12-15.4, החל מהשעה 17:00 ועד אחרון הלקוחות. לינקולן 11, 03-688-9960

תאספו ביד ותחגוג כמו בתאילנד. קאב קם. צילום: יהונתן בן חיים
תאספו ביד ותחגוג כמו בתאילנד. קאב קם. צילום: יהונתן בן חיים

משנה מיקום | שילה

אחרי 19 שנים, שבמסעדה תל אביבית נספרות בשנות כלב, מסעדת שילה בניצוחו של שף שרון כהן מתמקמת מחדש. הלוקיישן החדש הוא ברחוב מונטיפיורי 9-11, במלון הגימנסיה המחודש מבית ישרוטל. הכל התחיל כששילה עמדה בפני שיפוץ, ולכהן התהפכה הבטן מהעובדה שצריך לסגור את המסעדה לחודשיים. מפה לשם, הוא שמע על כך שקפה נואר ביטלו את החוזה שלהם במלון הגימנסיה, ומיהר לחתום על החוזה עם המלון בין לילה. כרגע שילה בבן יהודה פועלת כרגיל, והפתיחה החדשה מיועדת לחודשי הקיץ, אז נעדכן כשיהיו תזוזות. "תינוק חדש בדרך, אני עסוק כרגע בעשייה ושיהיו את כל הפרטים נספר באהבה", מסר לנו כהן בינתיים, אבל כן נלשין ששמענו שעומדות להיות גם ארוחות בוקר, אז התחלנו להתרגש.

מנה שנלך אחריה לכל מקום. טרטר דג עטוף באבוקדו, שילה (צילום: דניאל לילה)
מנה שנלך אחריה לכל מקום. טרטר דג עטוף באבוקדו, שילה (צילום: דניאל לילה)

נפתחת מחדש | ויקי כריסטינה

אחרי שעמדה סגורה חצי שנה בשל היעדר מרחב מוגן בין כתליה, מסעדת ויקי כריסטינה נפתחת מחדש, והפעם עם מרחב מוגן תקני. שף ברק אביטל מוסיף לתפריט מנות חדשות בניחוח ספרדי עם מחשבה על הכיס של כולנו, שבואו נגיד בעדינות שכנראה ולא התרחב מאז שהתחילה המלחמה. "חשבנו הרבה איך להתנהג כשהמלחמה עדיין נמשכת, והבנו שהכי נכון יהיה לעשות אוכל שהוא קצת יותר נגיש", מסביר השף, "ושאנשים, ממש כולם, יוכלו לשבת לאכול במסעדה ולא לקרוע את הכיס. מהצד שלנו ברור שזה לא אומר פשרות במטבח. יהיו כאן מנות גבוהות, אבל גם דברים קלילים יותר, ומודעות לכך שהמצב מחייב אותנו להמציא את עצמנו מחדש, ולתווך לקהל את האוכל הכי טוב שאפשר לעשות, בלי לגלגל עליו את המחיר". למשל יופיעו בתפריט סשימי קינג פיש עם פונזו דבש וליים, מלפפון קריספי, ג'ינג'ר קריספי (64 ש״ח) או שיפוד פלמידה על הגריל (85 ש״ח) וגם שיפוד קלמארי על הגריל עם גרמולטה מרעננת ואבן יוגורט (68 ש״ח).
ויקי כריסטינה מתחם התחנה 17ב, 03-7367272

ברוך שובכם, רק איפה התיירים? ויקי כריסטינה. צילום: יהונתן בן חיים
ברוך שובכם, רק איפה התיירים? ויקי כריסטינה. צילום: יהונתן בן חיים

גלידת אספרסו כפול | קפה 51 x סטודיו ג׳לטו

לכבוד האביב הבא עלינו לטובה, אנו שמחים לספר לכם על שיתוף פעולה מעורר במיוחד בין בית הקלייה קפה 51 למותג הגלידות הארטיזנלי סטודיו ג'לאטו, שמייצר גלידות מצוינות בשיתוף עם יצרנים מקומיים, ומקפיד על רמת סוכר נמוכה באופן יחס,  מה שנותן ביטוי משמעותי לחומרי הגלם עצמם. בית הקלייה של קפה 51 התמקם ברמת גן, ומקפיד על קלייה מקומית וייבוא תערובות מובחרות מהעולם בסחר הוגן. שיתוף הפעולה האמור בין השתיים הוליד גלידת קפה מטריפה שתצא במהדורה מוגבלת ותמכר בפיינטים ברחבי הארץ. הגלידה מבוססת על 22% מיצוי קפה דור שלישי הישר מברזיל עם שבבי קראנץ' שוקולד לבן. היא צוננת, טעימה ונעימה לבריות. טעמי הקפה העזים מורגשים בכל ביס, והשוקולד הלבן מעניק טוויסט שובבי ונחוץ לליקוק.
מחיר פיינט נע בין 36-39 ש״ח, בתל אביב ניתן להשיג בעדינה שנקין, רביבה וסיליה ת״א, פאט אנד פאף, הולי ציז׳ בפלורנטין, רשת מעדניות מרקטו ורשת מעדניות חוות נעמי.

בשבילנו פעמיים סוכר. השת"פ בין קפה 51 לסטודיו ג׳לטו. צילום: אלעד ברנגה
בשבילנו פעמיים סוכר. השת"פ בין קפה 51 לסטודיו ג׳לטו. צילום: אלעד ברנגה

סופ״ש שוקולדי | רביבה וסיליה במלון ג׳ורג׳

המותג רביבה וסיליה קיים כבר 36 שנים, ולימד את כולנו להעריך פטיסרי צרפתי אמיתי ומדויק ללא פשרות. בימים אלה משיקים ברביבה וסיליה קולקצייה של שוקולד בוטיק, בהובלת השף קונדיטוריות עדי ברזילי ומיכל אטלס. השוקולד מיוצר בעבודת יד במרכז הייצור של רביבה וסיליה בתל אביב. הקולקציה כוללת שש טבלאות שוקולד: שוקולד מריר שקדים והדרים, שוקולד חלב עם אגוזי לוז ושוקולד לבן עם פיסטוק וקריספי פטל, שוקולד דולסה קפה, שוקולד מריר ממולא פרלינה פיסטוק, שוקולד חלב ממולא קרם וניל (מחיר כל טבלה 44 ש״ח). לקולקציה נוספות שתי טבלאות עגולות של שוקולד (38 ש״ח), מריר ממולא קוקוס קלוי ושוקולד חלב עם שביבי עוגיות, וכן שני חטיפי שוקולד בר – האחד עם דולסה והשני של שוקולד לבן ופטל (18 ש״ח). וכאילו שזה לא הספיק, יש גם טראפלס, בינהם טראפלס הזהב האייקוני מבית רביבה וסיליה, וגם שברי שוקולד בציפויים שונים. בסופ"ש הקרוב, למשך 3 ימים, רביבה וסיליה חוברות למלון THE GEORGE החדש ופותחים לשלושה ימים בלבד חנות פופ-אפ מיוחדת לקולקציית השוקולד החדשה.
הפופ אפ יתקיים ברחוב טל ישראל 5 בין רביעי לשישי. https://www.revivaandcelia.co.il/

איך אפשר שלא לאהוב שוקולד כזה יפה? רביבה וסיליה. צילום: יעל יצחקי
איך אפשר שלא לאהוב שוקולד כזה יפה? רביבה וסיליה. צילום: יעל יצחקי

הלוקיישן הצפוני | ד״ר פרוסטינג

אם אתם נמצאים יום או יומיים באינסטגרם, כנראה שיצא לכם להיתקל בחשבון של ד״ר פרוסטינג, שכולל עוגות מרשימות וצבעוניות בצבעי פסטל ענוגים, גבהים מרשימים ועיטורים יפיפיים בעבודת יד. מי שעומדת מאחורי המותג היא ד"ר שלי אביב ייני, שהתואר הכי פחות מרשים בקריירה שלה הוא זוגתו של הכדורגלן שרן ייני. אבל התואר המרשים יותר הוא מומחית במשפט אזרחי ופלילי בינלאומי שליוותה את משפחות החטופים לייצוג בבית הדין הבינלאומי בהאג מטעם מטה החטופים. גם גאונה שעוזרת לחטופים, וגם אופה. כך או כך, ניכר שהדוקטור אשכרה מנצלת את 24 השעות שיש ביממה, כי לצד עבודתה כעורכת דין, היא גם פתחה כעת חנות לעוגות שלה בשכונת המשתלה בתל אביב. החנות נושאת את השם ד״ר פרוסטינג, כמובן, וממנה יוצאות עוגות שהוזמנו מראש – אבל אם במקרה נורא הסתקרנתם, ולקחתם כמונו שני אוטובוסים לשכונת המשתלה, אין מה לדאוג – תוכלו להתכבד בפרוסת עוגה במילוי נוטלה ופרוסטינג וניל מושלם מלמעלה, או בקאפקייק שוקולד לבן או נוטלה עם פרוסטינג מרשים לא פחות. בעתיד יתווספו גם עוגות ושאר מגדים צבעוניים.
משה וילנסקי 13, שעות פעילות החנות בימי ההרצה בין 8:00-17:00.

כל אחד מעשה אמנות. הקאפקייק של מיס פרוסטינג. צילום: יעל שטוקמן
כל אחד מעשה אמנות. הקאפקייק של מיס פרוסטינג. צילום: יעל שטוקמן

סניף חדש | מידל איסט

כמעט שנתיים חלפו מאז שנפתח הסניף הראשון של מידל איסט ברחוב יגאל אלון וזכה לתהילה בזכות מנות השווארמה והסביח המופלאות שהוא מוציא מאמתחתו. כעת מצטרף לחגיגה סניף נוסף, ממש בסמוך תחנת קרליבך בתחילתו של רחוב בגין. כעת לסניף החדש מצטרפות לשתי מנות הדגל שהן הסביח והפלאפל הידועים, מגוון מנות נוספות כגון: שווארמה טבעונית בפיתה או לאפה (38-43 ש״ח), מגוון סלטים כגון סלט סביח (43 ש״ח) או סלט פלאפל (40 ש״ח) וגם סלט שווארמה טבעונית (50 ש״ח). מלבד זאת מוגשות בסניף החדש מבחר מנות חומוס (שמוגשות עם 2 פיתות, חמוצים וחריף), יש חומוס טחינה, חומוס מסבחה וחומוס טחינה עם פול שעומדים על 32 ש״ח, חומוס עם פלאפל ב37 ש״ח; משולש ב35 ש״ח, וחומוס סביח ב40 ש״ח. כמובן שיש גם את הצ׳יפס בטמפורה שאי אפשר בלעדיו.
מנחם בגין 29, ימים א-ה בין 10:00-20:00.
0546204995

וולקאם טו דה מידל איסט. צילום: מורן אליאסף
וולקאם טו דה מידל איסט. צילום: מורן אליאסף

יריד יין | DNA

מתחם DNA מארח יריד יין כשר שיימשך יומיים רצופים בקומת הקרקע במתחם עזריאלי. במהלך היריד יוצגו למעלה מ200 יינות מקומיים ומרחבי העולם, שכולם כשרים. בתכנית: ייצוג הולם ליינות לבנים, אדומים, סמוקים ומבעבעים, כתומים וטבעיים וגם אפשרות לטעום, להתנסות, לשמוע על מאיפה מגיע היין ולבחור את בקבוק היין שאהבה נפשכם או את האחד שתרצו להביא מתנה לשולחן החג. בין היקבים שיתארחו  ביריד ניתן למצוא את יקב לוריא, יקב הר אודם, יקב תבור, יקב גבעות, יקב אבשלום, יקב דלתון, יקב יפו, יקב ברבדו, יקב בוסקה, יקב רזיאל, יקב תלם, יקב טורא ועוד רבים וטובים. הכניסה חינם וברקע ינגן גם די׳גיי שינעים את האווירה, הלוא יין ישמח לבב אנוש ואנחנו מאוד זקוקים לקצת שמחה בלב.
17-18.4 במתחם DNA קניון עזריאלי בין 14:00-22:00

כן, אנחנו ניקח את הכל. יריד היין. צילום: יח"צ
כן, אנחנו ניקח את הכל. יריד היין. צילום: יח"צ