חדש חדיש ומחודש: על פסטיבל החדשנות DLD שיתקיים בתל אביב

פסטיבל החדשנות DLD חוזר לעיר. אלה האירועים המעניינים ביותר שיתקיימו במסגרתו

כנס חדשנות בערים במסגרת DLD בשנה שעברה. צילום: כפיר סיון
כנס חדשנות בערים במסגרת DLD בשנה שעברה. צילום: כפיר סיון
3 בספטמבר 2015

אחרי שהגיעה לשלישייה הפותחת ברשימת הערים החדשניות בעולם, הוכרזה כמרכז היזמות והחדשנות המוביל באירופה וקטפה את תואר העיר החכמה בתבל, תל אביב תחזור ותארח את פסטיבל החדשנות DLD, שיתקיים ברחבי העיר ב־6־12 בספטמבר.

"הפסטיבל יתקיים במתכונתו הנוכחית בפעם הרביעית", מספרת הלה אורן, מנכ"לית מינהלת עיר עולם ותיירות בעיריית תל אביב־יפו. "אינספור משלחות בינלאומיות של יזמים, אנשי עסקים וסטארטאפיסטים יגיעו לעיר כדי ללמוד יחד איך להפרות ולעודד חדשנות במרחב העירוני. מבקרים ממזרח אסיה, יפן, הודו ואפילו כמות לא מבוטלת ממזרח אירופה – כולם מגיעים לכאן כדי לקבל השראה מהאקו סיסטם היזמית והייחודית של תל אביב במגוון אדיר של תחומים – טכנולוגיה קולינריה, מוזיקה ואפילו שחייה. העיר מפוצצת בכישרון וביוזמות ייחודיות. לפני כמה שנים עמד מספר הסטארטאפים בעיר על כ־500, והיום המספר כבר שילש את עצמו. לתעשייה הזאת יש משמעות אדירה לעיר ולמדינה כולה. זאת ההזדמנות לשים את הפוקוס על המגזר היזמי והיצירתי שמפרה אותנו, ואין דרך טובה לעשות את זה מאשר לחגוג את החדשנות של העיר במגוון עצום של אירועים, הרצאות, מיצגים ומפגשים".

מתוך אותו מגוון ריכזנו עבורכם את המיטב שבמיטב. שיהיה אקזיט מוצלח!

ערים עם עתיד

ועידת תל אביב השישית לחדשנות בערים תיפתח בפעם השישית במעמד יזמים בכירים ומנהיגים עירוניים מרחבי העולם (ראש העיר של אמסטרדם כבר עשה אטנדינג). המטרה – לדון בדרכים ובכלים לעידוד חדשנות ויזמות במרחב העירוני.

סוזן דלל (יחיאלי 5), שני 9:00־16:00. השתתפות חופשית בהרשמה מראש באתר הפסטיבל

ארתור בהלם

גוגל קמפוס יארח את צוות פסטיבל המדע הבדיוני אוטופיה לסשן סוער של שולחנות עגולים תחת השם "Utopia Think Tank". האירוע יעסוק כולו בסוגיות חברתיות בוערות (צדק ושוויון חברתיים, אזרחות, עבודה, סייבר), אבל רק בקטע טכנולוגי עתידני. למי שעדיין לא התעלף מקנאה למראה המשרדים של גוגל – הנה ההזדמנות.

Google Campus, מגדל אלקטרה, יגאל אלון 98, שני 9:00־17:00

חיים של אחרים

תל אביב אוהבת את הסטארטאפיסטים שלה. כל כך אוהבת שהיא אפילו מוכנה לתת להם הנחה בארנונה. לא פלא ש־1,500 חברות סטארט־אפ פועלות היום ברחבי העיר. אירוע "Open Startup" מזמין אתכם לבקר ביותר מ־100 סטארטאפים תל אביביים ולהכריע בעצמכם איפה שעות העבודה הכי מופרכות ולמי יש הכיבוד הכי מפנק במטבח (צריך יותר מממרח לוטוס כדי להרשים אותנו, ג'אסט סיינג).

ברחבי העיר, שלישי 18:00־23:00

על חשבון הברון

שדרות רוטשילד יהפכו ללילה אחת לשדרת החדשנות. מכיכר הבימה עד כיכר רוטשילד 1 יתקיימו שלל אירועי תרבות, מוזיקה, קולנוע, גיימינג, אמנות, אנימציה, טכנולוגיה ואופנה. תוכלו בין היתר לפגוש בה את קותימן עם "Mix the City" – יצירה של מיקס אישי משלכם שכולו צלילים ונופים תל אביביים, שלל משחקי מציאות רבודה (יש דיבור על הולוגרמות של דינוזאורים, או גרוע מכך – חולדות), תערוכת יוזמות טכנולוגיות של בני נוער, תערוכת כרזות מדע בדיוני על רקע נופי העיר, פעלולי תאורה מיוחדים ועוד.

שד' רוטשילד, שלישי 19:00־23:00

חלל עמוק

אם אתם חזק בקטע של אמנות, סיור מודרך עם האוצרת רויטל בן־אשר פרץ בתערוכה "סביבות עבודה" היא האירוע הנכון בשבילכם. שם תוכלו להתפלסף על מרחבים וחללים פרודוקטיביים וחדשניים כגון נגרייה, חנות לאביזרי אופנה, אתר בנייה, מחנה מאסר ומחסן חומרי גלם. כן, גם לנו לא ברור כל כך מה הקטע עם מחנה המאסר.

ביתן הלנה רובינשטיין, מוזיאון תל אביב לאמנות, תרס"ט 6, שלישי 19:00, 20:30, 22:00

תפסתי ראש על הבר

איך משלבים טכנולוגיה בביגוד היומיומי שלנו? מהי בעצם תיירות דיגיטלית? אילו סודות עולם הסייבר מחביא מאיתנו? תשובות לכל הקושיות הללו ולאחרות מחכות לכם בסדרת אירועי MeetUps, שבהם תוכלו לפגוש על כוס קפה או בירה את מיטב המומחים והיזמים בתחומי החברה, המוזיקה, האמנות והטכנולוגיה – במבחר בתי עסק ובמרחבים הציבוריים לאורכן של שדרות רוטשילד.

ברחבי העיר, שלישי 19:00־23:00. ההשתתפות חינם ובהרשמה מראש באתר

טכנולוגיה קהילתית

תל אביב ידועה לא רק כמעוז הסטארט־אפ הישראלי, אלא גם כבירת הקהילה הגאה בישראל. למה בעצם לא לשלב את השניים? כנס DLD לקהילת הלהט"ב יפגיש בין אורחי הכנס הגאים מחו"ל לבין קהילת ההיי־טק המקומית.

פליים בר, נחלת בנימין 42, שלישי 19:30

בינג'רים אנונימיים

נכון, אנחנו לא יודעים לדמיין את החיים שלנו בלי יוטיוב ובלי סדרות בסטרימינג, אבל עדיין מוקדם להכריז רשמית שהטלוויזיה מתה. במסגרת הפסטיבל תתקיים קבוצת תמיכה למכורי טלוויזיה. השמועה אומרת שאם תגיעו ותביכו את עצמכם עם סיפור אישי ונוגע ללב תזכו לצ'ייסר חינם.

פולי, שד' רוטשילד 60, שלישי 19:20

אירוע מתגלגל

כלום זמן לאחר תחילת עבודות הרכבת הקלה, אולי בקטע אירוני ומודע לעצמו, ייערך במסגרת הפסטיבל המפגש "תחבורה עירונית חכמה". סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי ויזמים ומומחים בתחום יתכנסו לדיון ער על פתרונות תחבורה חכמים בעיר.

בוקסה, שד' רוטשילד 31, שלישי 19:00

שימו סטופר

מחיקת זיכרונות, עתיד ללא עבודה, עיצוב ספקולטיבי ובינה מלאכותית בשדה הקרב הם רק חלק מהנושאים שיעלו בערב הרצאות ב"בזאר הרעיונות" – אירוע מחכים ועתידני במיוחד של פסטיבל אוטופיה בסיוע מכון גתה, עם סיום מוזיקלי: הופעה של הצמד האלקטרוני הבריטי Addictive TV.

פסאז', אלנבי 94, רביעי 20:00. 59 ש"ח לערב ההרצאות, ההופעה חינם החל מ־23:00