תל אביב מדוושת: אירועי חודש האופניים בעיר מתחילים להתגלגל

העיר הזאת נולדה לדווש. מסיבת האופניים של FIT, אוקטובר 2020 (צילום: חליל מיירוד)
העיר הזאת נולדה לדווש. מסיבת האופניים של FIT, אוקטובר 2020 (צילום: חליל מיירוד)

אם אתם צריכים לתקן את האופניים, להחליף את האופניים, לקשט את האופניים ובאופן כללי לעשות דברים עם האופניים שלכם, הגעתם לספטמבר הנכון ולעיר הנכונה: חודש האופניים של תל אביב-יפו יוצא לדרך בפעם השישית ובמרכזו איוונט אופניים עצום שייערך בכיכר גבעון בשבוע הבא (12.9)

4 בספטמבר 2023

עשרות אלפי תל אביבים כבר יודעים: אופניים הם אמצעי התחבורה האולטימטיבי בעיר הפקוקה בישראל, לפחות עד שיסיימו את היפוך הפירמידה התחבורתית ושדרוג התחבורה הציבורית אי שם עם השקת קווי המטרו של גוש דן בעוד כעשור וחצי. האופניים הפכו כה דומיננטיות וחשובות בתכנון העירוני, שהן מקבלות חודש שלם. כן כן, אם לא שמתם לב בסוף השבוע האחרון החל חודש האופניים של תל אביב-יפו, והוא יהיה איתנו עד ה-13 באוקטובר, מה שהופך אותו לחודש הארוך ביותר של השנה.

>> נסעתי בנתיבי האופניים של תל אביב. זה מה שגיליתי
>> שתפו: קורקינטים פרטיים אחראים ל-95 אחוז מהנפגעים בתאונות

חודש האופניים של עיריית תל אביב-יפו מתקיים זו השנה השישית, כך שמבחינת תל אביב מדובר במסורת עתיקה, ויכלול שלל אירועים, פעילויות ושירותים שמטרתם לעודד את הרכיבה על אופניים כאמצעי התניידות מרכזי בעיר. בין היתר ירכז החודש הזה סדנאות ועמדות לתיקוני אופניים, ירידי החלפות אופניים, קורסי רכיבה בטוחה לילדים ומבוגרים, סדנאות לימודי רכיבה לילדים ומבוגרים, סיורי רכיבה באתרי הטבע העירוני לכל המשפחה מגיל 7, סדנאות להכנת קישוטים ואביזרים לאופניים ועוד.

אמצעי התניידות מרכזי? עוד לא. אופניים בצומת שדרות ח"ן-דיזנגוף (צילום: שאטרסטוק)
אמצעי התניידות מרכזי? עוד לא. אופניים בצומת שדרות ח"ן-דיזנגוף (צילום: שאטרסטוק)

האירוע המרכזי של חודש האופניים יתרחש ביום רביעי הבא (12.9) בכיכר גבעון, על שלל עסקי ההסעדה המגניבים שלה והווייב המוזר אך נעים שלה, עם יריד גדול שיכלול תיקוני אופניים לילדים ומבוגרים, לימודי רכיבה לילדים ומבוגרים, מופע פעלולי אופניים וג'אגלינג, ירידי חלפים ואופנה של קהילת פיקסי, בייקססוריז, סימולטור רכיבה בטוחה, עיצוב תכשיטים מחלקי אופניים, אמנות ועוד.

תנו לנו עוד כאלה. שביל אופניים מופרד ובטיחותי (צילום: נירי גתמון)
תנו לנו עוד כאלה. שביל אופניים מופרד ובטיחותי (צילום: נירי גתמון)

בתל אביב, על פי נתוני העירייה מ-2022, מתבצעות מדי יום 160 אלף נסיעות באופניים וקורקינטים, כ-70 אחוז מהן בכלים חשמליים. מתוך כלל התל אביבים, 45 אחוז רוכבים על אופניים או קורקינט לפחות פעם בחודש. אם המטרה היא להגדיל את המספרים האלה משמעותית, אז כדאי לדעת שברחובות בהם נסללו שבילי אופניים בטוחים ומופרדים – מספר הרכיבות באופניים הכפיל ואף שילש את עצמו בחלק מהמקרים.
>> חודש האופניים בתל אביב-יפו, 13.10-1.9 בכל רחבי העיר. כל האירועים והפרטים כאן