איך חוזרים לנשום: 8 דברים שכדאי לעשות בתל אביב בסופ"ש

ארט קלאב. כזה, אבל עם מרחב רגשי.
ארט קלאב. כזה, אבל עם מרחב רגשי.

זה עדיין מוזר להגיד את זה, אבל הסופ"ש שוב הגיע. וזה כבר הסופ"ש השקט הרביעי שיורד על תל אביב בעודה מבררת איך חוזרים לאיזשהו סוג של חיים. ומשבוע לשבוע זה צומח: יש מקום לרקוד בו שהוא לא מסיבה, יש סרטים ללכת אליהם, יש הופעות לראות ולבכות, יש תערוכות לשתוק בהן ויש מה לעשות

2 בנובמבר 2023

תל אביב אמנם קפאה בשבוע הראשון של המלחמה, אבל די מהר כולנו הבנו שחייבים להמשיך, ולא רק כי עצירת החיים היא הניצחון הגדול של הטרור. אבל גם. לאט לאט, בזהירות, הרחובות מתחילים לחזור אל עצמם, עסקים קטנים ויוזמות חברתיות באים לעזור ולחזק את כולנו ואת עצמם בתוך המצב, כולם מתנדבים ומתגייסים ומתייצבים מול הקושי כדי ליצור אור בתוך החושך. זה די נחמד, כדאי לכם לנסות: אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק פעיל בעיר, להמשיך לחיות, לצאת מהבית, להיפגש עם חברים, לתרום מעצמכם לעולם בכל דרך שהיא ולזכור שלעולם לא ניכנע.

1. לראות סרט בבית קולנוע

כן, בתי הקולנוע חזרו לפעול ואנחנו שמחים לבשר לכם על כך. זוהי גם תזכורת טובה לכך שקולנוע הוא דבר קסום ביותר ולפעמים הוא באמת מסייע לנפש שלנו, גם אם רק קצת. קולנוע יפו, קולנוע לב וקולנוע רב חן חזרו לפעילות חלקית במתכונת מצומצמת, ונמצאים שם כדי להקרין לכם תכנים נעימים בלי טריגרים, כולל סרטי נוער, סרטים זוכי פרס אופיר שעד לפני חודש היו הדבר הכי מדובר בעיר ועוד מגוון ז'אנרים שיארגנו לכם ערב של קצת שקט בראש ואם הסרט מספיק טוב אז גם בלב.
לאתר קולנוע לב, לאתר רב חן, לאתר קולנוע יפו.

שבע ברכות חוזר לקולנוע לב. צילום: ורד אדיר, באדיבות גם סרטים ובתי קולנוע לב
שבע ברכות חוזר לקולנוע לב. צילום: ורד אדיר, באדיבות גם סרטים ובתי קולנוע לב

2. לרקוד במסיבת סיוע בבר הפסיכולוגי

הסופ"ש הזה מסמן את שובן של המסיבות לתל אביב, אבל ממש ממש לא במתכונת הרגילה. בארט קלאב מביאים לכם אירוע שיימשך עד הבוקר, יהיו די.ג'ייז שונים ורבים שיופיעו, אבל יחד עם המתקלטים תוכלו למצוא במקום גם את בר הסיוע הנפשי שפועל במקום בשבועות האחרונים, וניכר שהמטרה היא בעיקר להיות ביחד עם הקהילה על מנת לפרוק ולהוציא את הכל החוצה. במקום יחכו לכם מומחים לבריאות הנפש, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים וגם מורה ליוגה ומומחית לאסטרולוגיה. היינו מכניסים כאן בדיחה על אסטרולוגיה, אבל האיחוד בעם יותר חשוב כרגע.
יום ה׳, 2.11, 23:00, כניסה חופשית, עוד פרטים כאן

הולך להיות כזה רק עם מרחב רגשי. ארט קלאב (צילום: יח"צ)
הולך להיות כזה רק עם מרחב רגשי. ארט קלאב (צילום: יח"צ)

3. לקנות בשוק בחצר אייבי

היוזמות החברתיות והאזרחיות לתמיכה במפוני הדרום והצפון לא מפסיקות להגיע, וזה מה שמחזיק את התקווה בלב בימים אלה. האחים יותם ואסף דוקטור, שהפעילו עד השבוע את חמ"ל האחים וסיפקו מאות אלפי ארוחות לחיילים ומפונים, חוזרים לעניינים ופותחים את חצר מסעדת הדגים המוערכת שלהם, אייבי, כדי שתשמש כשוק צפון-דרום בו תוכלו לרכוש תוצרת מקומית של ישובי ועסקי הצפון והדרום ולסייע לשיקומם והישרדותם. במקום יתקיים במקביל בראנץ' שישי, כך שתוכלו גם לאכול משהו טעים תוך כדי שאתם עושים משהו טוב. זאת ציונות אמיתית.
שישי, 3.11, 10:00-16:00, לינקולן 16

 

4. לעוף על תערוכה בארפורט

תערוכת סוף התוכנית השנתית של ארטפורט חוזרת, לאחר שנפתחה ואז נאלצה להיסגר לתקופה בעקבות המלחמה. התערוכה מסמנת עשר שנות פעילות של מרכז האמנות המוערך, ומוצגים בה אמני.ות הרזידנסי אירה‭ ‬אדוארדובנה, יעל‭ ‬אפרתי, חן כהן, לי נבו, ‭‬אבנר‭ ‬פינצ‭'‬ובר והלל‭ ‬רומן. התערוכה זכתה לתשבוחות רבות עם עלייתה וקצת אמנות תעשה לכם טוב לנפש. באחריות.
שישי-שבת, 3-4.11, 10:00-14:00, העמל 8

5. לרכוש אמנות על הגג של ההייב

אחד הגגות האהובים בשדרות רוטשילד יקיים מחר אירוע חברתי ותומך שירים לכם את המוראל בעורף. הגג של מועדון ההייב פותח את שעריו בשישי בצהריים ליריד אמנות שיכלול דוכני תכשיטים, אמנות ופריטי אופנה שונים, משקאות אלכוהוליים טעימים ובעיקר וייב רגוע. את הרווחים מהיריד יתרמו האמנים וההייב לקיבוץ בארי ולבני ובנות זוג של חללי צה"ל. נשמע לנו כמו הדבר הנכון לעשות מתחילתו ועד סופו.
שישי, 3.11, רוטשילד 33, 12:00-16:00

6. לפרוק אנרגיות על דראם&בייס

העיר לא רק חוזרת לאירועים, אלא גם חוזרת להרים ליינים חדשים. בזמנים אסקפיסטיים, ליין ההפקות ElectroSuS התחבר אל סול:ר 90 ויחד הם הרימו את לאונג' DnB שיתקיים מידי שישי. האירוע יתקיים עם שני מרחבים, האחד מרחב לריקודים, והשני באווירת בר עם מוזיקה יותר נוזלית. המסיבה הקרובה תהיה מסיבת ההשקה של הליין החדש עם אמנים מקומיים. זה הזמן לזכור שריקוד הוא דרך מצוינת לפרוק רגשות עצורים ולזכך את הנפש ואפשר תמיד גם עם דמעות בעיניים.
שישי, 3.11, 22:00, החשמונאים 90 TLV, עוד פרטים כאן

7. לסוע אל יריד הבירבזאר

מותג הבירות ורשת ברי הבירה האהובה בירבזאר, יוצאת מהעיר ונוסעת אל מושב כפר דניאל, מקום שלא סגור על עצמו אם הוא מושב או כפר ובו נמצאת המבשלה של הבירבזאר. אז גם אתם נוסעים, זה כולה 20 דקות באוטו. הבירבזאר יקימו שם יריד חקלאות מקומית, אליו אסף מערך המתנדבים שלהם סחורות איכותיות מכל הארץ, ובמקביל יתקיימו סיורים חינם במבשלת הבירה, תימזג המון המון בירה קרה של הבירבזאר ואף יתמקם דוכן אוכל שמתמחה בבשרים מעושנים. כל הטוב הזה יכול להיות תירוץ טוב לטיול התאווררות קצר מחוץ לעיר.
שישי, 3.11, 10:00-15:00, מושב כפר דניאל

8. לחזור לכולי עלמא

בשקט בשקט ובלי לעשות מזה יותר מדי עניינים, הכולי עלמא פתח את שעריו ומזמין אתכם להתנחם בנורמליות של אחד המקומות הכי אייקונים בעיר. אין תיירים בעיר, אז המועדון סוף סוף חזר לתושבי האזור לאחר שנים שנכבש על ידי גורמים זרים, וזאת הזדמנות להיזכר שבעצם תמיד אהבנו את הבר-מועדון-חצר המופרע הזה. בסופ"ש מחכה לכם שם ליינאפ של אירועים רגועים ונעימים שיכולים להוות עבורכם מרחב רגשי בטוח. יש מוזיקה, יש הופעות, יש אנשים. יש חיים.
חמישי-שבת, 2-4.11, 21:00, מקווה ישראל 10