ברביבאי וברנד נגד חולדאי וזמיר: "שלטון לא עובר בירושה"

אורנה ברביבאי וציפי ברנד (צילומים: יחסי ציבור)
אורנה ברביבאי וציפי ברנד (צילומים: יחסי ציבור)

"קומבינת הון-שלטון על הראש של משפחות תל אביביות": הצטרפותו של אסף זמיר לרשימות של רון חולדאי כמספר שתיים ואולי גם כיורש עתידי, גררה תגובות חריפות של המועמדות לראשות העיר אורנה ברביבאי וציפי ברנד, שניצלו את ההזדמנות למתקפה אגרסיבית: "כבר כיום חולדאי לא יכול לנהל את העיר"

29 באוגוסט 2023

הכרזתם המשותפת של רון חולדאי ואסף זמיר על הצטרפותו של האחרון לרשימתו של ראש העיר כמספר 2, כסגנו הוודאי של חולדאי במידה וינצח ואולי גם כיורשו בבוא העת, טלטלה אתמול את המרוץ המוניציפלי בתל אביב ולדעת רבים אולי גם הכריעה אותו. אבל לא כולם התרשמו מאיחוד הכוחות בדרך לכיבוש הלשכה בקומה ה-12. למעשה, יש גם מי שסבורים שהמהלך מעיד על חולשה, ובראש הסוברים מיהרו להתמקם המועמדות לראשות העיר, אורנה ברביבאי וציפי ברנד.

ברביבאי וברנד, כל אחת בנפרד, הגיבו בחריפות לבשורה של חולדאי וזמיר ולא החמיצו את ההזדמנות כדי לתקוף באגרסיביות את ראש העיר המתמודד על קדנציה שישית ברציפות שתשלים עבורו 30 שנים בראשות העירייה. חולדאי וזמיר הכחישו כי ההסכם ביניהם כולל את פרישתו של חולדאי לקראת סיום הקדנציה ואת הצנחתו של זמיר לתפקיד לפני בחירות 2028, במידה וינצחו. את המועמדות זה פחות שכנע.

"כאילו זה עסק פרטי". ברביבאי במסיבת העיתונאים אמש (צילום: עוז שכטר)
"כאילו זה עסק פרטי". ברביבאי במסיבת העיתונאים אמש (צילום: עוז שכטר)

"כבר היום חולדאי לא יכול לנהל את העיר. הוא מבין שבשביל להמשיך להוביל הוא חייב הנשמה מלאכותית שתציל את המשך דרכו הפוליטית", אמרה ברביבאי במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה. "הבשורה על חבירתו של זמיר לחולדאי מייצרת מציאות בה השלטון עובר בירושה, כאילו זה עסק פרטי של מישהו להעברת העיר מאחד לשני. תל אביב-יפו, צריכה ראש עיר חזקה, שבאה לעבוד. לא כזה שבא לסגור ג'ובים מחשש להפסיד".

ברנד הייתה אפילו פחות מאופקת, וצייצה בטוויטר שמדובר ב"הון-שלטון על הראש שלנו המשפחות התל אביביות", ואחר כך בסרטון וידיאו הסבירה ש"שני אנשים שסיימו את הקריירה הפוליטית שלהם ואיבדו את האמונה בכוחם להיבחר, מנסים להשליט עלינו שלטון מונרכי בקומבינה מסריחה. על ראשות העיר הדמוקרטית בישראל מתמודדים בבחירות – לא בירושות ולא בהצנחות".

על פי ההערכות, הצטרפותו של זמיר לחולדאי פוגעת במאמציהן של ברביבאי וברנד להכות את קמפיין חולדאי דווקא בבייס הצפון-תל אביבי שלו, ועשויה גם להחזיר לחולדאי קולות צפים של בוחרים צעירים. שני המועמדים הנוספים לראשות העיר, ראובן לדיאנסקי מסיעת "חי-חילונים ירוקים" ויובל צלנר מרשימת "תל אביב עצמאית" לא התרגשו מהבשורה ובחרו שלא להגיב.