חולדאי משנה כיוון: "יהיה רע מאוד אם נהפוך לעיר לעשירים בלבד"

ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)
ביום בהיר רואים מכאן כמה מירי רגב קטנה. ראש העיר רון חולדאי (צילום: איליה מלניקוב)

אחרי שנים ארוכות שבהן התעקשה עיריית תל אביב-יפו שאין לה יכולת להתערב בשוק הדיור העירוני, לאחרונה הכריז ראש העיר רון חולדאי על כוונתו להקים מינהלת דיור חדשה בעיר. העירייה תציג בקרוב מסמך מדיניות כלל עירוני שיתווה דרך לפתרונות מעולם השכירות במחירים מוזלים

משבר הדיור בתל אביב הולך ומחריף, מדי יום מתפרסמים פוסטים עתירי דמעות ולבבות שבורים של תל אביבים צעירים ומשפחות צעירות שנאלצים לעזוב את העיר עקב מחירי השכירות המשתוללים, ולא נראה כאילו מישהו מתייחס לכך כבעיה. עד אתמול לפחות. בישיבת מועצת העיר שהתקיימה אמש, הכריז ראש העיר רון חולדאי על כוונת העירייה להקים מינהלת דיור חדשה שתתמקד בפתרונות דיור בר השגה, דיור ציבורי ודיור בשכירות מוגנת. מסמך מדיניות דיור חדש בנושא אמור להתפרסם בשבועות הקרובים.

מתי יבנו גם בשבילנו. בנייה בתל אביב (צילום: Shutterstock)
מתי יבנו גם בשבילנו. בנייה בתל אביב (צילום: Shutterstock)

אחרי שנים שבהן טענה העירייה כי אין ביכולתה להתערב בשוק הדיור העיר, נראה כי לאט לאט (לאט מדי?) מחליפים בעיריית תל אביב-יפו את ההארד-דיסק ומתחילים לחפש פתרונות. דיור בר השגה בשכירות מוגנת במספר מצומצם של פרויקטים כבר ראינו בשנים האחרונות, אך נראה שכעת מתכוון חולדאי לפתרון רחב היקף ומשמעותי בהרבה.

>> הפרויקטים שישנו את תל אביב: תשכחו מהעיר שהכרתם
>> פרויקט מידטאון: הבטיחו לנו מרכז עיר חדש. אז הבטיחו

"מדובר במדיניות ארוכת טווח, אשר תציע מגוון פתרונות בעלי השלכות כלכליות רחבות", כתב חולדאי בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו והוסיף כי "מטבע הדברים לא מדובר בשליפה: על התכנית עמלו אנשי המקצוע בעירייה במשך זמן רב, על מנת לספק פתרונות מיטביים, בהתאם למגבלות. המינהלת תהיה אחראית גם על קידום מדיניות ושינוי חקיקה בתחום הדיור מול משרדי הממשלה, ועל תכלול העשייה העירונית בתחום". עוד אמר חולדאי כי הוא "מצפה ממשלת ישראל לקדם פתרונות דיור חברתיים משמעותיים, על מנת לצמצם פערים ולהוציא את ישראל ממשבר הדיור שאליו היא נקלעה".

גם בעירייה מסכימים. פרויקט הדיור בר ההשגה הראשון בשכונת שפירא (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
גם בעירייה מסכימים. פרויקט הדיור בר ההשגה הראשון בשכונת שפירא (צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

לטענת גורמים בעירייה, הנתונים מראי כי כמעט 50 אחוזים מתושבות ותושבי העיר חשים שקורת הגג שלהם נמצאת בסכנה. "אף שבמדינת ישראל תחום הדיור מוסדר על ידי הממשלה באופן כמעט בלעדי, החלטנו שאנחנו חייבים לפעול ולא לתת לכוחות השוק לשחק לטובת החזקים, ולא להותיר את בני המעמד הנמוך והביניים מאחור", סיכם חולדאי. נראה אותו.