בחירות 2021: הפלופ של חולדאי הוא המזל של תל אביב

ישחרר את העיר? רון חולדאי (צילום: ג'ק גואז\AFP\גטי אימג'ס)
ישחרר את העיר? רון חולדאי (צילום: ג'ק גואז\AFP\גטי אימג'ס)

פרישתו של רון חולדאי מהמירוץ לכנסת וחזרתו ללשכה בכיכר רבין היא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לתל אביב כרגע. חולדאי רצה הזדמנות להציל את המדינה ויקבל הזדמנות להציל את העיר | טור דעה

4 בפברואר 2021

קשה לדמיין כיצד היה נכנס חולדאי לכנסת, אפילו לממשלה כשר ביצועי בכיר, בזמן שכל מה שעשה בתל אביב לאורך 20 שנה עולה בלהבות

הפלופ הזה של רון חולדאי עוד יהדהד ברחבי העיר בשנים הבאות: ראש העיר הכל יכול של תל אביב-יפו קפץ אל הבריכה של הפוליטיקה הארצית וטבע בה. "הישראלים", המיזם הפוליטי באמצעותו קיווה להיאבק על הצלת המדינה משלטון השחיתות, קרס ונמחק בסקרים תוך פחות מחודש. הקמפיין שהציג היה מבולבל ונגטיבי, הרשימה שגייס הייתה אפרפרה, הציבור לא התרשם. פיאסקו.

זה בוודאי כואב לחולדאי ואנשיו. עלבון צורב. חולדאי תמיד תפס את עצמו כמנהיג בקנה מידה לאומי שהזירה הארצית ממתינה לו, אך הנה מתברר הפוליטיקה הישראלית אינה ממתינה לאיש. היה אולי רגע שבו זינוקו אל הנהגת המדינה נחשב ריאלי. חולדאי היסס זמן רב ונשאר לשבת ביציע עוד סיבוב ועוד סיבוב. והטיימינג היה גרוע: אחרי הונאת הבוחרים של כחול לבן, הצטמצם תאבונו של הבוחר במרכז-שמאל להרפתקאות פוליטיות חדשות. המומנטום אבד.

חולדאי קיווה להיות המבוגר האחראי והמנהל הנבון שיוציא את המדינה מבוץ הקורונה אליו גרר אותה נתניהו בטירופו. ההחלטה שלו להיכנס למירוץ הייתה ערכית, אבל לא לקחה בחשבון שאיש לא מחכה לו. בשמאל העמוק קיבלו אותו בעוינות, התקשורת צקצקה על כך שאינו מתפטר מראשות העיר (צקצוקים דומים לא נרשמו כלפי ראשי הערים משדרות ומאילת שרצים עם בנט וסער, אגב). לא באמת היה לו סיכוי. והנה זה נגמר בהחלטה האחראית והנכונה לפרוש.

חשוב לומר: הכישלון של חולדאי בזירה הארצית הוא הרווח של תל אביב. הדבר האחרון שצריכה כעת העיר הכי טובה בעולם זו מערכת בחירות כאוטית וזריזה לראשות העיר, שתשאיר את תושביה עם ראש עיר טירון מלווה במועצת עיר לעומתית, בדיוק בזמן משבר כלכלי חריף שעושה שמות ברחובותיה הפצועים. המכה שהעיר ספגה בשנה האחרונה מחייבת היערכות עירונית מחודשת בכל תחומי החיים, ואם חולדאי רוצה לדאוג למורשת שלו אז אחריותו המוסרית היא להוביל את תל אביב דרך המשבר.

הוכחנו כבר שלמרכז שמאל יש יותר מנדטים מהליכוד. ביבי הרס? אנחנו בונים מחדש. בואו הביתה, ויחד נבנה בית אחד גדול לכל המרכז שמאל.

Posted by ‎רון חולדאי – Ron Huldai‎ on Monday, January 25, 2021

קשה לדמיין כיצד היה נכנס חולדאי לכנסת, אפילו לממשלה כשר ביצועי בכיר, בזמן שכל מה שעשה בתל אביב לאורך 20 שנה עולה בלהבות. העיר המבעבעת מאנרגיה של יצירה וחדשנות, העיר העשירה והמצליחה, העיר הסוערת והיצרית, נותרה אחרי שנת הקורונה הראשונה כשהיא עצובה ואפורה, חנויותיה נטושות, נשמתה התרבותית שבורה. יש כאן הרבה עבודת שיקום לעשות ורון חולדאי הוא האיש שנבחר לעשות אותה. 

תל אביב לא נעמדה מאחורי חולדאי, הבייס הנאמן שלו בצפון העיר נטש אותו לטובת לפיד וסער והשאלה הנצחית לגבי הפופולריות שלו ברחבי הארץ קיבלה כנראה את המענה שלה. עכשיו יש לו הזדמנות לחולל בעיר מהפכה של ממש בתחומי התחבורה, החינוך, הקיימות והקהילתיות בעיר, ואם לא להציל את המדינה אז לפחות להציל את העיר. נתראה במסיבת הפרידה באוקטובר 2023.