חולדאי חושף: המשטרה אינה אוכפת נגד קורקינטים ואופניים

אז עכשיו תהיה אכיפה? רון חולדאי על תל אופן חשמלי (צילום: כפיר סיוון)
אז עכשיו תהיה אכיפה? רון חולדאי על תל אופן חשמלי (צילום: כפיר סיוון)

במסגרת מכתב תקיף ששלח ראש העיר רון חולדאי לשרי הממשלה, בו דרש הרחבת סמכויות אכיפה לפיקוח העירוני במאבק להסדרת השימוש באופניים וקורקינטים חשמליים, נחשף כי משטרת ישראל נתנה לרוכבים רק שני שליש ממספר הדו"חות שנתנו פקחי העירייה

18 בנובמבר 2021

גם אתם מרגישים שאי אפשר יותר לנהוג או ללכת בעיר הזאת מבלי להתנגש ברוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים? אתם לא לבד. במכתב תקיף ששלח ראש העיר רון חולדאי אל שרי התחבורה, הפנים וביטחון הפנים, דורש חולדאי להרחיב את סמכויות האכיפה של פקחי העירייה כדי להסדיר את השימוש בכלי הרכב הדו-גלגליים הממונעים ולסלק אותם מהמדרכות. רק לפני חודש שאלנו האם המשטרה צמצה את האכיפה נגד הדו-גלגליים החשמליים בעיר, וכעת מתברר שהתשובה היא "כן".

"לצד הצורך ביעוד השימוש באופניים ובקורקינטים חשמליים, יש לתת מענים מיידיים לפגיעה המשמעותית בתחושת הביטחון של הולכי הרגל במדרכות, ולעלייה המדאיגה בתאונות הדרכים שבהן מעורבים משתמשי הכלים החשמליים", כתב חולדאי לשרים. עוד ציין חולדאי במכתבו כי כמות העבירות הניתנות לאכיפה על ידי פקחי העירייה מוגבלת ביחס לאלו של המשטרה, כך שהפקחים לא יכולים לאכוף נסיעה על המדרכה, רכיבה ללא קסדה, או רכיבה על כלי חשמלי מתחת לגיל 16.

עד מתי? רוכבות על קורקינט חשמלי בתל אביב (צילום: Shutterstock)
עד מתי? רוכבות על קורקינט חשמלי בתל אביב (צילום: Shutterstock)

מערכת טיים אאוט ביקשה בעבר ממשטרת המחוז את נתוני האכיפה נגד נהגי דו-גלגליים סוררים, בשל התחושה כי האכיפה צומצמה באופן דרמטי. המשטרה סירבה להעביר לנו נתונים, אך נראה שראש העיר בכל זאת הצליח לשים עליהם את ידו וחשף כי "כמות הדו"חות שניתנה על ידי המשטרה בשנים 2021-2020 בתל אביב-יפו קטנה בשני שליש מאלו שניתנו על ידי הפקחים העירוניים".

עוד דרש חולדאי שיאפשרו לפקחי העירייה לאכוף גם שימוש בטלפון נייד תוך נסיעה, הרכבת נוסעים, שימוש באוזניות ונסיעה בניגוד לכיוון שבילי האופניים, רישוי לאופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, חובת ציות לפקחים עירוניים, העלאת קנסות בגין רכיבה אסורה על המדרכה, ומניעת נסיעת אופניים במדרחובים, שווקים וכיכרות הומות אדם.