מבצע החיסונים: תל אביב שוב מצליחה היכן שהממשלה נכשלת

מה שהממשלה הייתה צריכה לעשות. עובדי הוראה בתור לחיסון אמש בכיכר רבין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של סגנית ראש העיר, ציפי ברנד)
מה שהממשלה הייתה צריכה לעשות. עובדי הוראה בתור לחיסון אמש בכיכר רבין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של סגנית ראש העיר, ציפי ברנד)

אין פלא שנתניהו ואדלשטיין התפוצצו: תעדוף עובדי הוראה לקבלת חיסונים עודפים זה בדיוק מה שהממשלה התכוונה לעשות ולא עשתה. חבל רק שחולדאי לא מפגין תעוזה כזאת גם בזירות אחרות

5 בינואר 2021

התמונה הזאת, כאן למעלה, ממחישה בדיוק מצמרר את הפער בין מחדל ממשלתי מתמשך ובין ניהול משבר מקצועי: מאות עובדי הוראה עומדים בתור שקט ומסודר בשעת ערב, בכיכר הגדולה של העיר, כדי לקבל מנת חיסון נגד קורונה במוקד שהקימה העירייה יחד עם בית החולים העירוני, מנות חיסון עודפות שהיו נזרקות אם לא היו משתמשים בהם.

התמונות בשאר רחבי המדינה מעט שונות, ובהן מתקוטטים צעירים על העודפים האלה בשעות שלקראת סגירת המוקדים וכל מי שנדחף ומתקמבן זוכה. גם מקורבים לשלטון, סלבז ואפילו חבר פרלמנט צרפתי באים להתחסן שלא בתורם, כי למה לעזאזל לא. ובינתיים רק כמחצית מהאוכלוסיה המבוגרת בסיכון התחסנה. הכאוס חוגג.

ככה פשוט. מתחם החיסונים והבדיקות של העירייה ואיכילוב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)
ככה פשוט. מתחם החיסונים והבדיקות של העירייה ואיכילוב (צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו)

מבצע החיסונים של עיריית תל אביב-יפו ובית החולים איכילוב לעובדי ההוראה בעיר, במסגרתו התחסנו תוך ערב אחד אלפי מורים וגננות, יצא לדרך בהחלטה כמעט ספונטנית שהתקבלה בצהרי היום, אחרי שהצוותים הרפואים בשטח דיווחו על מלאי עצום של מנות חיסון עודפות שהצטברו מאז יום חמישי (החיסונים תקפים לחמישה ימים מרגע פתיחתם). משם, תוך שעות, הפיצו אנשי מינהל החינוך יחד עם הממונה על החינוך בגיל הרך, סגנית ראש העיר ציפי ברנד, את ההודעה לאלפי עובדי ועובדות ההוראה בעיר. ככה עושים את זה.

ראש העיר רון חולדאי ומנכ"ל איכילוב קיבלו כנראה החלטה שלא היה בסמכותם לקבל, אבל את ההחלטה הזאת קיבל משרד הבריאות עוד קודם במסמך התעדוף שלו. ההבדל היחיד הוא שמשרד הבריאות לא טרח לבצע. חשוב להבין: כל מורה או גננת מאומתים שולחים עשרות משפחות לבידוד בבית. זו הסיבה שמשרד הבריאות שם אותם בקבוצת התעדוף השנייה, מיד אחרי צוותים רפואיים ואוכלוסיות בסיכון. מה שקרה אתמול בערב בתל אביב היה צריך לקרות בכל הארץ.

הניהול הפרטאצ'י של עודפי החיסונים הוביל לכך שמאות אלפי ישראלים שלא היו אמורים להתחסן בשלב זה כבר נמצאים אחרי המנה הראשונה שלהם, במקום שינוצלו למבצעי חיסון מתוקתקים של עובדים חיוניים או דיירי בתי אבות. חולדאי וגמזו פשוט הדגימו לממשלה איך עושים את מה שהיא נכשלת בו. אין פלא שנתניהו ואדלשטיין יצאו מדעתם.

הממשלה צריכה להשקיע בחיסונים ולא בסגרים. צריך לחסן במיידית כל אדם שבא במגע עם הילדים: מורה, סייעת, מנקה. מערכת החינוך היא עוגן של יציבות לילדים ואסור לממשלה לעשות בה ניסויים. לינק לכתבה בתגובה הראשונה>>>

Posted by ‎ציפי ברנד‎ on Sunday, January 3, 2021

כן כן, יתכן שגם הקלפי עמדה אל נגד עיניהם של רון חולדאי ורוני גמזו כשהוציאו אל הפועל את המבצע המתבקש הזה. כולם רואים את הקלפי עכשיו. גם נתניהו רואה את הקלפי במצגי השווא שהוא טווה סביב החיסונים. אבל יש מי שבדרך אל הקלפי רואים גם את טובת הציבור הכללי ויש מי שעוסקים בעיקר בטובתם האישית ובניסיונות כסת"ח מבוהלים, ואם מותר לשלטון המקומי לא להישמע להנחיות הממשלה בבני ברק או ברמת גן מותר לו גם בתל אביב.

ההדגמה שנתן אתמול בערב חולדאי ליכולות הניהול שלו, על אפם וחמתם של האפסים העלובים בכנסת, היא אולי הנכס האלקטורלי המרכזי שלו. אפשר רק להצטער שלא הפגין כזאת תעוזה מול הממשלה לאורך המשבר כולו, גם ובעיקר בחזית המסחר והמסעדנות ובזירת התרבות המרוסקת. עוד לא מאוחר. בזמן הקצר שנותר עד לבחירות הוא עוד יכול לעשות את זה. יאללה.