מנה חמה: המנות והקוקטיילים שיהפכו את החורף שלכם למושלם

קראק פאי עם טוויסט, מנות מפנקות בבישול ארוך והשילוב המושלם בין וויסקי וקפה. כשהטמפרטורות יורדות הגוף צריך אוכל טעים. תנו לו אותו

קנלוני טלה בפומו (צילום: אנטולי מיכאלו)
קנלוני טלה בפומו (צילום: אנטולי מיכאלו)
28 בנובמבר 2018

חציל – OPA

השפית שיראל ברגר כבר הוכיחה במיס קפלן שירקות יכולים להחזיק ארוחה, אפילו טובה ומסעירה. במסעדה החדשה שלה היא מקדישה לכל ירק מנה, ומגישה אותו בכמה טכניקות. ההצלחה ניכרת במיוחד בחציל הבנאלי, כמו שהגדיר זאת המבקר שלנו אלון הדר: "אכלנו בישראל שדות שלמים של חצילים, אבל הם מעולם לא קיבלו טיפול כזה – חציל מקולף ומאודה, נפלא כלחי מלאך, שנח על קרם צנובר מעושן שנתן לו ליטוף אגוזי". 58 ש"ח.

OPA, החלוצים 8 תל אביב, 052-5838245

opa. צילום: תומר הלפרין
opa. צילום: תומר הלפרין

 

קנלוני טלה – פומו

במסעדת פומו האיטלקית מכינים לחורף קנלוני מפסטה בעבודת יד במילוי צוואר טלה בבישול ארוך וירקות שורש ביין לבן, חומץ בלזמי מיושן ופרמזן. הקנלוני מקבלים שמיכת רוטב בשמל, נאפים בתנור עצים ומוגשים ברוטב אמרטו, בצלים מושחמים, ציר בקר וחמאה. 98 ש"ח.

פומו, הברזל 11 רמת החייל תל אביב, 9225320־03

גונדי – אלנה

השלום עם איראן עוד רחוק אבל את המטבח הפרסי כבר אפשר לטעום במקומות שונים בעיר. מי שטרם הצטייד בדודה מהעדה הנכונה יכול להתנחם בגונדי שמכין השף ברק אהרוני בשבת בצהריים: כדורי פרגית וקמח חומוס עם בצל וכורכום בספק מרק ספק תבשיל ירקות ולימון פרסי. כוס תה עם נענע אחרי ושמיכת פוך לשנ"צ ואתם מסודרים. 145 ש"ח (כולל מנות ראשונות).

אלנה, נחמני 23־25 תל אביב, 03-5435400 

גונדי באלנה (צילום: יהונתן בן חיים)
גונדי באלנה (צילום: יהונתן בן חיים)

 

קראק פאי דלעת – קלארו

מכורי הקראק פאי, קבלו אינטרפרטציה סתווית כתומה ומחממת שמורכבת מתחתית עוגת סוכר חום ומעליה קרם דלעת עם גבינת שמנת ותבלינים. ליד העוגה מונח כדור גלידה מתובל בהל, קינמון, ציפורן ואגוז מוסקט על קראמבל חמאה וקונפיטורת דלעת. 48 ש"ח.

קלארו, הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב, 03-6017777

קראק פאי דלעת בקלארו (צילום: יהונתן בן חיים)
קראק פאי דלעת בקלארו (צילום: יהונתן בן חיים)

 

Seasonal Shrub – בלבוי

ברנדי גלילי של מזקקת יוליוס, הדרים ופירות חורף בבישול ארוך עם חומץ שרי, תבלינים, יין לבן וסיידר אגסים – כל אלה (ואולי עוד) מרכיבים קוקטייל שאמנם מוגש קר, אבל אם מסתכלים לעומק אפשר לראות בו את החורף. 52 ש"ח.

בלבוי, ברדיצ'בסקי 17 תל אביב, 03-7289213

Seasonal Shrub בבלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)
Seasonal Shrub בבלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)

 

Café Fou – הוטל דה ויל

וויסקי ג'יימסון, קפה, שמנת וסוכר דמררה הם החומרים שמרכיבים גרסת מקורית לאייריש קופי, המחמם הרשמי של הבריטים. גרידת אגוז מוסקט מוסיפה ארומה וטעם, וקצת חוואייג' מזכיר שזו בכל זאת תל אביב. 36 ש"ח.

הוטל דה ויל, דיזנגוף 230 תל אביב, 03-9746999

Cafe Fou בהוטל דה ויל (קרדיט אנטולי מיכאלו)
Cafe Fou בהוטל דה ויל (קרדיט אנטולי מיכאלו)

 

גבינת Saint Sauveur des Basques – אגתה

במחלבת אגור (Agour) שבחבל הבאסקים מייצרים בשיטות מסורתיות גבינות מחלב צאן מקומי. לגבינת Saint Sauveur des Basques מחלב כבשים יש טעם עוצמתי אך לא חריף מדי ומרקם קרמי שנמס על הלשון. ראו הוזהרתם – אי אפשר להפסיק לאכול ממנה. 33 ש"ח ל־100 גרם.

אגתה, ראול ולנברג 24, רמת החייל, תל אביב, 5757901־03

עוד כתבות מעניינות:
חמישה יינות שיעבירו לכם את העונה הקרה
הסרטים שכולם ידברו עליהם
ההופעה שאסור לכם לפספס החורף

 קוואטלי ראגו – L28

הפרויקט החדש של קבוצת ירזין, L28, שמארח שפים צעירים לחצי שנה, מסתמן כדבר החם של החורף. השפית שולי וימר מביאה את הדיוק וההקפדה שספגה בריבר קפה בלונדון, במנה שלא עושה הנחות ומנסה ללמד איך עושים את זה נכון: פסטה קוואטלי מתוצרת בית במידת עשייה אל דנטה ברוטב ראגו שייטל עם בזיליקום, פקורינו ומעט נענע. 87 ש"ח.

L28, לילינבלום 28 תל אביב, 03-9003560

קוואטלי ראגו ב-L28 (צילום: אנטולי מיכאלו)
קוואטלי ראגו ב-L28 (צילום: אנטולי מיכאלו)

חריימה טופו – חומוס ושות'

התבשילים הצמחוניים והטבעוניים של חומוס ושות' שווים לא פחות מהחומוס עצמו. מחבת קציצות טופו וכרובית ברוטב חריף אש על אורז או קוסקוס עם טחינה ופיתה ליד תסגור ארוחה מאוזנת, משביעה, מחממת ולא יקרה. 36 ש"ח.

חומוס ושות', הרצל 98 תל אביב

עוגת גבינה – דון קמילו

מסעדת דון קמילו היא מסוג המקומות ששמורים לבעלי הון. אם מזדמן לכם בכל זאת להגיע לסביבה כדאי להציץ בלוקיישן היפהפה ולהשקיע בעוגת גבינה־תפוז של הקונדיטורית טל הניג (לשעבר במול ים): בסיס פריך מעוגיות חמאה, עוגת גבינה אפויה מגבינת שמנת, קרם תפוז ופרוסת תפוז מיובש לקישוט. 54 ש"ח.

דון קמילו, יפת 36 יפו, 03-7785660

עוגת גבינה בדון קמילו (צילום: דן פרץ)
עוגת גבינה בדון קמילו (צילום: דן פרץ)

ספיישל התקווה – הקובייה

אחרי פרשנות מקורית ומוצלחת לבוריקה, סביח ועראייס, שמים במסעדת הקובייה שבשוק התקווה את העוף על הכוונת, במנה בטעם בית ולוק של מסעדת שף: כרע עוף וירקות עונתיים (ארטישוק ירושלמי, שומר, דלעת, בצלים ותרד טורקי) עם לימון פרסי ושעועית לבנה. 48 ש"ח.

הקובייה, הודיה 22 תל אביב, 9747333־03

ספיישל התקווה – הקובייה (צילום: שי אלפסי)
ספיישל התקווה – הקובייה (צילום: שי אלפסי)

Mississippi Goddam’ – דאבל סטנדרט

ג'ין הולנדי, אקוויט, ושרי הם הבסיס לקוקטייל מתובל שאמנם מוגש קר אבל מתאים לחורף. יש בו כמות גדולה של אלכוהול וטעמי ערער, קימל וליים, כשאננס וליים מאזנים בטעמים חמוצים. 46 ש"ח.

דאבל סטנדרט, דיזנגוף 247 תל אביב, 9668498־03 

Hot Peanut Butter – re:bar

המשקאות החמים של רשת re:bar מבוססים על חלב שקדים ושיבולת שועל, והם סמיכים ועשירים כל כך עד שאפשר להתייחס אליהם כאל ארוחה. בגרסה הכי מוצלחת יש חמאת בוטנים ונוטלה, חיבור שעובד טוב במאנצ'יז ומוכיח את עצמו שוב. 20 ש"ח.

re:bar, סניפים ברחבי תל אביב

 

משקה Hot Peanut Butter של re:bar (צילום: רונן מנגן)
משקה Hot Peanut Butter של re:bar (צילום: רונן מנגן)

וולווט מוקה – בנדיקט

במקום הפוך חלש על חלב סויה עם מי סוכר בצד או גרסה סגפנית אחרת לקפה, למה לא להזמין פשוט קוקטייל? משקה חם של רום וביילי'ס, אגוזי לוז ושוקולד מריר מתאים בול לארוחת בוקר בסופ"ש, גם אם היא בצהריים או בלילה. 32 ש"ח (או בתוספת 12 ש"ח במקום שתייה בארוחת הבוקר).

בנדיקט, סניפים ברחבי תל אביב

בלנטיינ'ס גלנבורגי 15 שנה

לראשונה אחרי 190 שנות פעילות משיק מותג הוויסקי הסקוטי בלנטיינ'ס סינגל מאלטים, שפונים לקהל מתוחכם יותר. הגלנבורנגי שמיושן 15 שנה נעים לחיך: יש לו ארומת קרמל ודבש וניחות הדרי, שמתפתחים ומתחברים כשמוסיפים לו מעט מים, וסיומת עגולה ומלטפת שמותירה בפה טעם של אגסים בשלים. 218 ש"ח.

בלנטיינ'ס גלנבורגי. צילום: יח"צ
בלנטיינ'ס גלנבורגי. צילום: יח"צ