רשימה מתסיסה: איפה בתל אביב הכי שווה לקנות לחם בפסח?

כריך פרעצל של שרויטמן. צילום: מתוך עמוד הוולט
כריך פרעצל של שרויטמן. צילום: מתוך עמוד הוולט

הממשלה רוצה לדחוף את הפיתות שלנו לפריזר, אבל אנחנו לא נסכים לכך ונקנה חמץ טרי בכל המאפיות שממש לא מתכוונות לצאת השבוע לחופשה. קרואסונים מלוחים ומתוקים מאורבן בייקרי, הפרעצלים האדירים של שרויטמן והעוגות של מגזינו הן דרכנו הטעימה להילחם בכפיה הדתית

30 במרץ 2023

אורבן בייקרי

קרואסונים מתוקים ומלוחים, לחמים ולחמניות, כריכים סקסיים, מאפים ועוגות שכל כולם חמץ משובח תמצאו במאפייה האורבנית האהובה. עם כוס קפה על ספסל בגינה הסמוכה אפשר לדמיין כאילו אין מהפכה משטרית בעולם.
ניצנה 14 (מתחם נגה) 

בבקה בייקרי

אימפריית הפחמימות של האחיות שיר וקורל גורן ממשיכה במלאכת הקודש של אפיית פרעצלים, לחמים, קרואסונים ועוגות כאילו אין פסח בעולם. הפעם הן מוסיפות מאפים ללא גלוטן שנשמח לפגוש כל השנה, בלי קשר לחוק החמץ.
בבקה בייקרי

הבייקרי/צינה

עם כל הכבוד לדרעי וקרעי, לנו יש את רותי ברודו ששומרת על שפיות פחמימתית. כבכל שנה גם בפסח הנוכחי תמצאו בבייקריז לחמי מחמצת ומאפי בוקר, כריכים ועוגות, וב"צינה" גם פיצה נהדרת.
סניפי הבייקרי, דיזינגוף 116

דלאל

על קינוחי ועוגות כשל"פ שמכינים בדלאל לליל הסדר כבר סיפרנו, אך במאפייה ובמסעדה תוכלו לרכוש חמץ גם במהלך כל החג. שימו בתיק קרואסון או מאפה בוקר שווה ומצאו את מי לבקר בבית חולים. פרט לכך שזו מצווה (והרבה יותר נחשבת בעינינו), נראה מי יעז להציץ לכם בתיק.
דלאל 

טל בייגלס

עם פרג או שומשום, קינמון וצימוקים (יש באמת מישהו שאוהב את הסטייה הזו?) וגם בייגל כוסמין, טל בייגלס פתוחים גם בחג כדי לספק את הקרייבינג שלנו. כאקט הזדהות עם הדמוקרטיה הגדולה ביותר בעולם לכו על בייגל סלמון וקרים צ'יז, קומבינציה שתמיד עובדת.
קרליבך 41 

לה פרינה

פוקצ'ות ופיצה, קרואסונים וטארטים, לחמי מחמצת, עוגות, באגטים וסנדוויצ'ים יפציעו על מדפי לה פרינה גם בפסח. תודו שכבד קצוץ שנשאר מליל הסדר הרבה יותר טעים עם לחם טרי.
שרונה מרקט (קלמן מגן 3); דבורה הנביאה 122, רמת החייל 

לילה

פיצה לילה והמאפייה הצמודה פועלות בחג כרגיל. תפגשו אותנו שם מנשנשים פיצה בייקון מייפל ומקנחים בבריוש שקדים ואוכמניות לא כשל"פי בעליל.
מרחביה 4 

מגזינו

עוגות סקסיות ומאפים מושלמים הם סימן היכר של קונדיטוריית מגזינו האהובה. כשבחוץ חושך על פני תהום מצווה על כולנו להתנחם בעוגה מוגזמת ולקפוץ למסעדה לתקוע פיצת בייקון וברי.
מנחם בגין 21 תל אביב, 03-7570535

מלה (Mela)

nothing but goods גורס הדי.אן.איי של מלה, כלומר כל מה שמיוצר כאן נעשה מחומרים טבעיים ובעבודת יד:  לחמי מחמצת מקמחים מלאים, מאפים (חפשו את האמפנדס מקמח כוסמין במילוי חומוס ומנגולד) וכריכים שיימכרו גם בפסח לטובת כופרים שכמונו. כדי שהפחמימות לא יישארו לבד מומלץ להצטייד בממרחים וסלטים מתוצרת בית, למשל סלט ביצים מביצי חופש וסקורדליה בטעם געגוע ליוון.
מקווה ישראל 23, גם אשתורי הפרחי 20

מרגוזה

בטיימינג מושלם לקראת החג פותחת מאפיית מרגוזה סניף נוסף, שלישי במספר, בפלורנטין. גם בו תוכלו למצוא במהלך החג חמץ לסוגיו השונים.
יהודה מרגוזה 24, פוריה 12, פרנקל 74

משק ברזילי המעדנייה

מתקשים להיפרד מלחם הטף שלכם לשבוע? אין צורך, כי במעדנייה של משק ברזילי ממשיכים לאפות אותו כבשאר ימות השנה וגם קרקרים, קישים ועוגות. קצת סלטים ובקבוק יין והרי לכם לפיקניק טבעוני כהלכתו.
משק ברזילי

נולה בייקרי

בבייקרי האמריקאי ממשיכים לאפות גם בחול המועד מאפינס, עוגיות ושאר פחמימות מתריסות. קנו והתריסו גם אתם אחרת בשנה הבאה נאכל רק מצות.
דיזינגוף 197 

נורדיניו/We like you too

אם הכריכים והמאפים בנורדיניו, וספררר ובקיוסקים של We like you too מצטיינים בכל ימות השנה, בפסח הם טעימים כפליים. פרעצל או מריטוצו, כוס קפה בשמש וישראל נראית לפתע מדינה שפויה.
נחלת בנימין 27, שדרות בן ציון, שדרות בן גוריון, ה' באייר 48, קפלן 8 

עמיתה

בלי הבורקסים של עמיתה המציאות קשה מנשוא, ולכן שמחנו לשמוע שהמאפייה של אנה שפירו ומיכל בוטון פתוחה בחג כרגיל, רק בשעות קצת שונות. מצידנו תפתחו גם באמצע הלילה ונגיע לממש את זכותנו לחמץ הכי טעים בעיר.
סלמה 10

פיקה (FIKA)

ואם בפסח בא לנו סמלה? הסופגנייה השבדית במילוי קרם שקדים היא פיצוי נאות ללילה שכולו מצה, מרור וטקסטים לא ברורים בארמית. סניפי פיקה יפעלו כרגיל גם בחול המועד, כמו שצריך בעיר שרובה חילוני.
FIKA

שרויטמן בית מאפה

אחרון הכי חביב הוא האופה ערן שרויטמן שממשיך למפנק בפרעצלים, לחמים, קרואסונים, עוגות ומאפים מופלאים גם כשמאפיות אחרות יוצאות לחופש. חג שמח.
נחלת יצחק 30, טשרניחובסקי 17